Ik denk inderdaad vooral veel machtsvertoon. Dat was destijds ook met al die Corona boetes voor de avondklok en meerdere mensen bij elkaar. Mijn zoon kreeg eens een Corona boete omdat die met een groepje jongens vanuit de voetbal buiten stond waaronder 2 broers uit hetzelfde huishouden. Hebben bezwaar ingediend en nooit meer iets gehoord en die boete is zomaar ineens verdwenen uit mijn overheid
Ik vraag me af of je ze dan niet gewoon aansprakelijk kan stellen. De wet is hier zo veranderlijk dus ik zie al genoeg schadeclaims komen
Maar dan moet er eerst iets van schade zijn anders heeft het volgens mij geen zin om iemand aansprakelijk te stellen. En het is nog maar afwachten of ze hier überhaupt iets aan over houden.
Met even googlen had je zo het antwoord gevonden. Schiphol heeft een eigen mortuarium, van daaruit worden jaarlijks gemiddeld 2500 overleden personen verzorgd die overleden zijn aangekomen in Nederland ( bijvoorbeeld overleden tijdens vakanties) en mensen teruggebracht naar hun land van herkomst om daar begraven te worden. https://www.schiphol.nl/nl/real-estate/nieuws/cradle-to-cradle-en-breeam-mortuarium-schiphol/#:~:text=Het%20mortuarium%20op%20Schiphol,jaarlijks%20ongeveer%202.500%20overledenen%20opgevangen. Oftewel, dat berichtje is onzin.
Echt super heftig! Hoe gaat dat met werken van iedereen dan kan dat wel? En mensen in de zorg die niet willen vaccineren?
Ik werk al meer dan 10 jaar vanuit huis, vriend is huisman, dus dat is OK. Zorgmedewerkers en een aantal andere staatsmedewerkers moeten vóór 15 september volledig gevaccineerd zijn anders worden ze niet meer betaald. Geldt ook voor medewerkers op plekken waar de covidpas geldt (bars, restaurants, andere publieke plekken). Saillant detail: de politie hoeft zich niet te laten vaccineren, en de truckersrestaurants blijven open voor truckers zonder covidpas. Macron is zich overduidelijk aan het indekken tegen de shit die eraan zit te komen en wil de politie/distributiemedewerkers te vriend houden. Een goor reptiel is het.
Een plicht komt er hier niet denk ik.. ik wacht het maar af, al denk ik dat voor reizen de de groene vinkjes nog lang zullen blijven en dat testen voor toegang hier ook voor meer zaken gaat gelden... zijn nu al nieuws berichten dat het vanaf het najaar niet meer gratis zal zijn om te testen in duitsland (druk nog maar eens opvoeren om te vaccineren) maar ik ga er niet voor zwichten.. maar geeft voor mij wel aan dat we er voorlopig nog niet vanaf zijn.
Nee dat verwacht ik deze winter eigenlijk ook nog niet. Ik denk dat je dan bij niet essentiële dingen niet meer naar binnen mag.
Maar als die essentiële dingen dan ook openbare gebouwen zoals een ziekenhuis of een school worden, wordt het toch al een lastiger verhaal
Ik geloof niet dat het zo ver komt. Denk sws dat het ze vies tegenvalt hoeveel mensen er zijn die zich niet laten vaccineren; vandaar het gepush en het campagne blijven voeren.
Ik geloof niet per se dat het zo ver komt, maar ik sluit het zeker niet uit als je kijkt naar onze omringende landen. Daar is ook zat tegenstand, maar het is er gewoon doorheen gedrukt. Ik zie niet in waarom onze regering daar niet ook toe in staat zou zijn. Er zijn de afgelopen anderhalf jaar een hoop dingen gebeurd waarvan we het 2 jaar geleden nooit hadden gedacht. Dus ik hou met alles rekening.
Ik vind het overigens ook wel een ding dat een moeder dit deelt op twitter. Volgens mij moet je dit met je kind bespreken en met de verantwoordelijke bij de GGD en niet perse met de rest van de wereld. Vind het naar je kind toe gewoon niet netjes. En zoals ik wil dat men accepteert dat ik me (nog) niet laat vaccineren, zo accepteer ik het ook als mensen zich wel laten vaccineren. En als haar tiener er goed over nagedacht heeft en het onderbouwt met argumenten, dan vind ik echt dat je als ouders moet luisteren naar het waarom. Ik vind het een hele lastige en ik ben blij dat ik hier nog niet mee te maken heb. Ik weet niet hoe ik erin zou staan als ik deze discussie met mijn kind zou moeten voeren. Ik weet niet of ik het hem zou kunnen verbieden. Wat ik wel frappant vind, is dat ik van mijn collega hoorde dat zijn dochters ook in die leeftijdsgroep allebei zijn gevaccineerd. Voorafgaand aan de vaccinatie hadden zij een gesprek met de arts en moesten ze aangeven waarom ze kozen voor vaccinatie. Vervolgens werd hij erbij geroepen en moest hij als ouder aangeven of hij akkoord was met de keuze van zijn dochters. Dat mis ik in dit verhaal en dat vind ik wel kwalijk.
Ik vind dit echt schokkend. Ik kan me tot een zekere hoogte voorstellen dat als je op de IC werkt of met een zeer kwetsbare doelgroep (hospice, NICU etc.) dat je daar een vaccinatieplicht zou willen neerleggen, al vind ik dat nog steeds heel ver gaan, maar al die andere beroepsgroepen, nee, gewoon nee. En dan de uitzonderingen... Bizar...
Dat dacht ik van zoveel dingen niet. Maar als ik Rutte zo beluister, is de deur voor een vaccinatieplicht helemaal niet dicht. En je hoeft niet te verplichten om te dwingen dat mensen zich laten vaccineren. Zie alle maatregelen in Duitsland. Niet gevaccineerd, dan doe je niet meer mee met alle leuke dingen in de maatschappij. Hoe lang kun je dan nog de druk weerstaan (ook van je kinderen, familie etc.).
Als je naar de vaccinatiecijfers kijkt, is alleen rond de biblebelt en regio rotterdam aan de lage kant qua vaccinatie (60%). In de gemeente waar ik woon is tussen de 74 -84% gevaccineeerd. Ik ben dus echt onderdeel van een kleine minderheid aan het worden (zou ik nu ook een eigen week krijgen, bij humberto aan tafel mogen komen en schadevergoeding van de staat omdat ik me buitengesloten voel? Zomaar een vraag hoor )...
Ik kies ervoor om dat wel te doen, anders kun je je nergens aan vasthouden. Gaat overigens over volwassenen die hun eerste prik hebben gehad. En hoewel het lijkt dat er veel tegenstanders zijn hoor ik ook echt wel om me heen dat veel mensen gevaccineerd zijn. In onze vriendenkring is bijna iedereen gevaccineerd op twee stellen na. In de familie is ook bijna iedereen gevaccineerd. Wij zijn echt uitzonderingen en dat hoor ik dus van meer terug. Op mijn werk ook ontzettend veel mensen die zich hebben laten vaccineren.