Ik zie enorm veel mensen op mijn werk en kan de 1.5 m niet waarborgen én zie ze langer dan 15 minuten in mijn spreekkamer. Ik ga op huisbezoeken bij Jan en allemaal. Het is wachten tot mijn baas zegt dat dat ongevaccineerde niet meer mag.. Dan mag ik ergens gaan zitten bellen... De wereld zit vol met engnekken
Mijn zoon is naar de 2de gegaan. Heeft net zijn eerste twee dagen achter de rug. Tot nog toe alleen het mondkapje binnen op. Daar heeft hij geen moeite mee. Er is via de mail gevraagd aan niet gevaccineerde leerlingen on 2x per week te testen. Die testen kunnen ze ophalen bij de conciërge. Voor de zomervakantie werd dat ook gevraagd. Toen hebben zoon en ik samen overlegd en besloten dat te doen. Dus die weken voor de zomervakantie hebben we 2x per week een zelftest gedaan. Waarom? Ik snapte dat het voor veel leraren ook wel weer spannend was om met volle klassen te moeten werken. En ze waren nog lang niet allemaal aan de beurt voor vaccinatie. Nu heeft elke leraar wel de kans gehad, dus vind ik het niet nodig om mijn zoon nu nog steeds te testen. Tot nog toe hier dus helemaal geen problemen of druk voor niet gevaccineerde leerlingen.
Ik lees net dat ik een stukje niet geschreven heb. Ik ben als de dood om te stikken, bij een goede neusverkoudheid kan ik al in paniek raken als ik niet door mijn neus kan ademen... Ik ken een aantal collega's die longcovid hebben gehad, daar zit ik niet op de wachten.... Dus voor mij was het duidelijk waarom ik hem nam, juist ivm de grote aantallen mensen die ik tegenkom.
Die zijn er wel hoor! Er lopen zondag meerdere politici mee in de demonstratie. Echter zijn die in zo'n kleine minderheid dat ze in den haag waarschijnlijk compleet genegeerd worden.
https://artsencollectief.nl/dit-virus-gaat-niet-meer-weg-dus-hoe-willen-we-ermee-samenleven/ Gaan er van hier ook nog mensen meelopen met de demonstratie? Ik zou er bijna toe in staat zijn, maar uit geloofsovertuiging ben ik demonstreren niet gewend en het is op zondag En ik durf niet in grote mensenmassa's te zijn dus genoeg redenen om het niet te doen
Ik sta op ploffen, dus ik ga niet. (Zou ik sowieso niet doen als ik zwanger ben, je zou maar onder de voet gelopen worden of een ME-er tegenkomen) Ik ken wel een aantal mensen die mee gaan doen, vooral ondernemers en mensen uit de muziekindustrie die helemaal aan de grond zitten.
Ik zit te twijfelen, heb nog nooit gedemonstreerd, en wil wel graag mijn stem laten horen. Denk dat als je luistert naar de politie en ME, en niet vooraan gaat staan, het wel mee zal vallen. Maar ik ben bang dat ik ergens halverwege moet plassen, en dat de horeca uit voorzorg dicht is, dus dat ik nergens terecht kan. En ik vrees ook dat ik nergens in Amsterdam kan parkeren en dat het OV overbelast zal zijn. Dus ik weet het nog niet.
Ik ook niet, vind haar heel eng. En dan eng als in onbetrouwbaar en gevaarlijk. Ze is volgens mij heel slim, maar gebruikt haar intelligentie op een zeer gevaarlijke manier.
Ik ben benieuwd wat voor filmpjes zondag weer naar buiten komen over excessief geweld van de ME. Ik was van de week de galerij van mijn telefoon en het opruimen en kwam toen weer het filmpje tegen van die man die al op de grond lag en ze evengoed doorgingen met meppen en de hond erop.
Ik had het wel verwacht aangezien het overal om ons heen gebeurt. Maar het is vreselijk! En begrijp niet dat er mensen zijn die dit allemaal maar normaal vinden, kan daar echt niet bij!
Ik heb de vragen lijst wel ingevuld en vooral gekeken naar opties als scholen (gedeeltelijk) open. Dus vooral daar heb ik op gestemd. En dan niet echt na de rest gekeken haha. Dus scholen open of half dicht is open. En scholen half dicht of dicht is half. Kinderen moeten gewoon naar school punt. En wie er zo nodig net terug waren uit het buitenland had van mij echt nog even thuis mogen blijven. Zo'n 10 dagen na thuiskomst. Testen doen wij ook niet aan. Ook op mijn vrijwilligers werk begon er een te miepen geef alleen les aan gevaccineerde gelukkig gaan we daarin niet mee. Werk met allerlei type mensen ook die nog geen nl kunnen spreken en of schrijven. Vandaar de les. Maar ook Engels Spaans die mag pas waneer no goed is. Maar ook andere activiteiten. Hopelijk blijft het zo en word er geen onderscheid genomen. Tussen wel of niet.
Wat de ME betreft is best heftig. 1 keer mee gemaakt met mij als steward met voetbal, alleen al die honden poeh was heftig. Gelukkig kregen wij het te horen en konden wij naar het hok. Er is mij toen verteld hun zien op dat moment geen verschil tussen een oud persoon met een rollator of een skin hoofd. (Even t laatste woord in eng vertalen) Dus ja me horen zien is weg wezen en dan het liefst zonder de mensen massa.
Er zijn toch ook al zat filmpjes rond gegaan van mensen die rustig weglopen en geen bedreiging vormen, die gewoon met een waterkanon worden platgespoten of aan de grond worden gewerkt door 4 ME’ers. ook oude mensen, jonge vrouwen… maakt niet uit. Als ze een charge inzetten en je bent niet op tijd weg bent je gewoon de Sjaak. Of als je door politiemacht een straat in wordt gedreven met 1000 andere mensen en de ME staat aan het einde van de straat te wachten, dan kan je geen kant meer op. Dat laatste is een een goede vriend van ons overkomen, die heeft twee maanden thuis gezeten met een kapot geslagen elleboog (wapenstok). Ze waren een straat in gedreven om zogenaamd het centrum van Amsterdam uitgeleid te worden, iedereen liep heel rustig de aangewezen richting op om de stad uit te gaan, er mocht toen tot 16u gedemonstreerd worden, en ze waren voor de zekerheid om 15u al gaan lopen. Hij is niet gearresteerd maar kreeg wel van achter een agent in zijn nek die in het wilde weg sloeg. 1 klap was genoeg.
Ja deze verhalen ken ik inderdaad ook van dichtbij dus hoe graag ik ook mijn stem wil laten horen ga ik niet naar amsterdam zondag want ik vind het risico te groot.
Nee ik niet. Ik ga geen risico lopen, al vind ik het zeker een goede zaak dat er mensen op staan, of het zal helpen.. grote kans van niet. Waarschijnlijk zal het er ook wat onvriendelijker aan toe gaan dan bij Unmute Us....