Wie laat zich niet vaccineren club 2.0

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bloempjelief, 8 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Te triest voor woorden. Ik ging even zoeken en zag dat je bij bol ook al speldjes kan kopen. Ik vraag me ook af wie er gevraagd wordt of ze willen weten wie wel of niet gevaccineerd is. Ik ken zelf niemand die het ook maar iets interesseert of een ander gevaccineerd is.

2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.828
    18.548
    113
    Vrouw
  3. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Dat dacht ik eerst ook maar dit is dus echt:cry:

4. Lm2

Lm2 Niet meer actief

5. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Dit is zoooo niet mijn wereld meer. Ik maak me echt zoveel zorgen over de toekomst en vooral die van mijn kinderen… kunnen we straks nog leuke dingen blijven doen? Kunnen de kinderen straks nog normaal naar school? Vakantie? Mijn hoofd zit soms zo vol en het is soms zo moeilijk om positief te blijven.
    Komen we ooit weer uit deze situatie??

SAARC vindt dit leuk.
  6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Herkenbaar, mijn man en ik gaan binnenkort alvast uit eten ivm onze trouwdag, nu kan dat nog.
    Binnenkort ook met de kinderen naar een pretpark op hun eerste studiedag, nu mogen wij er nog heen.
    De herfstvakantie durf ik niet te boeken, geen idee waar wij welkom zijn. Daarnaast willen de kinderen graag zwemmen, ik ga ze in een vreemd land niet alleen naar het zwembad sturen.

Over school maak ik mij (nog) niet zo druk, de halve klas is snotverkouden, maar de leerkrachten zeggen er niets van. Tot nu toe laten de ouders hun kinderen ook niet testen (iedereen is daar klaar mee). Dus tot nu toe is dit gewoon een normale situatie.

De enige vakantie die wij binnenkort wel durven te boeken is de zomervakantie. Testen om te vliegen is de enige uitzondering die ik maak. Ter plekke hebben we ons eigen huis met privé zwembad. Behalve een mondkapje op moeten in de supermarkt, merk je bij ons niets van corona. En juist een paar weken bijkomen en alles mogen, geeft ons rust. Nadeel is dus testen voor de vliegreis, maar dat nadeel weegt niet op tegen de voordelen. (Auto is geen doen, 3 dagen rijden met een wagenziekt kind is voor niemand fijn).

7. maliro

maliro Niet meer actief

Heel herkenbaar. Ik moet ook af en toe echt een stap terug nemen van alles wat met corona te maken heeft. Ik vind het zo bizar allemaal.
    Verschillende internationale msm berichten ook over een new world order. En nog steeds wordt het weg gelachen als complot. Onbekend maakt onbemind denk ik dan. Het idee dat politici met een nwo bezig kunnen zijn is misschien wel te bedreigend?
    Maar de segregatie, daar maak ik me echt zorgen om. Dit gaat echt niet meer om een ziekte, maar die komt wel goed uit.
    Beetje warrig berichtje dit, misschien. Maar ik vind de wereld ook heel verwarrend nu.

8. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Ik heb een baan aangeboden gekregen in de zorg, maar zit met de vaccinatiedrang.
    Wat raden jullie aan? Geen zin om na een maand weer te moeten opstappen.
    Is inval

9. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Ik verwacht persoonlijk dat het niet lang meer gaat duren voordat vaccinatie in de zorg verplicht wordt.

10. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    As het je leuk lijkt en het is alleen inval, zou ik het gewoon doen. Ik vrees dat de vaccinatieplicht er wel aan zal komen. Maar wanneer? Geen idee. Lastig…

11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.828
    18.548
    113
    Vrouw
    Zou ik wel gewoon aannemen als je het graag wilt. Je kunt dan altijd nog op zoek naar wat anders.

12. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Als je er geen andere baan voor op moet zeggen zou ik het wel doen ja

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.296
    17.185
    113
  14. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Dacht ik eerst ook, maar lijkt me niet. Echt bizar hoor!

15. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Thnx voor de reacties.
    Ik ga het denk ik maar gewoon bekijken.
    Ik las net dat ze kinderen natuurlijke immuniteit willen laten door maken, lijkt mij een zeer goed plan.

16. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik werk in de zorg, groot bedrijf, en mijn werkgever wil niet weten wie wel of niet gevaccineerd is, zodat ze elke werknemer gelijk kunnen behandelen.

Daarnaast is er zo'n tekort in de zorg dat ik denk dat die verplichting nog wel even op zich zal laten wachten.

17. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Ik ben echt super benieuwd.. ik hoop dat op tijd de ogen open gaan

18. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.806
    8.473
    113
    Vrouw
    Doen!

Ik verwacht niet dat die plicht er komt omdat er nu al tekorten zijn. De wet is nu nog zo dat ze het niet kunnen verplichten gelukkig maar we hebben eerder wetswijzigingen voorbij zien komen dus wat dat betreft kan het alle kanten op.. maar het zou wel heel belachelijk zijn

Anne2019 vindt dit leuk.
  19. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Van een kennisje:

Het is begonnen. Mijn moeder gaat niet meer naar haar koor. De dirigent was door verschillende mensen gebeld dat als mijn moeder kwam, zij niet meer durfden te komen. Er werden geen namen genoemd, maar het was een grote groep. Mijn moeder is van de 40 koorleden de enige die niet gevaccineerd is. Ze voelt zich niet meer welkom en vertrekt. Het koor vindt het jammer. Mijn moeder is de presentator van het koor en actief in het bestuur. Ze praat makkelijk voor grote groepen, heeft humor en weet een fijne sfeer te creëren waarin iedereen zich welkom voelt.

Mijn moeder is met stip de liefste vrouw die ik ken. Mijn moeder kan niet tegen onrecht. Mijn hele leven zie ik hoe ze zich inzet voor anderen. Ze deed altijd vrijwilligerswerk en nog steeds iedere week in een verzorgingstehuis voor demente bejaarden. Als ze er een keer niet is, vragen ze naar haar. Als kind was iedereen altijd welkom en mocht iedereen mee eten. Ze werkte 20 jaar met mijn vader in een stichting voor aidswezen in Zuid-Afrika. Mijn moeder is bijna 76, top fit, sport iedere dag, is slank, eet gezond, lacht veel. En nu zijn koorleden bang dat zij een gevaar is voor hun gezondheid.

Ik weet niet wat ik erger vind. Dat ze mensen hebben laten geloven dat gezonde mensen hen ziek kunnen maken of dat niemand iets doet. 1,5 jaar geleden vertelde ik mensen dat dit ging gebeuren. Ik was een complotdenker en de WEF had echt niets slechts in de zin en Rutte en de Jonge doen hun best en je zou er maar aan staan en je neemt toch ook een vaccin als je gaat reizen en ik word er zo naar van als ik dat allemaal in de gaten moet houden en ik heb geen tijd om deze video van een uur te bekijken en het is hier toch geen Israel en Australië is heel ver weg en dat stokje in de neus van mijn kind stelt écht niks voor en wat naar dat jullie door politiehonden achterna zijn gezeten en er mensen door de ME zijn geslagen maar misschien had je er ook niet moeten gaan staan en het is maar voor heel even en als jullie nu gewoon vaccineren dan is het snel voorbij en maak je niet zo druk want zo heb je toch ook geen leven.

Één ding weet ik zeker: als mijn kinderen mij later vragen wat ik deed toen mensen werden uitgesloten, dan vertel ik ze dat ik me uitsprak, dat ik me met anderen verenigde, dat ik alles las en bekeek om een goed beeld te vormen van wat er speelde in de wereld, dat ik kritische vragen stelde, plannen maakte voor een betere wereld en dat ik geen tijd meer had om te Netflixen omdat ik opstond voor de vrijheid van oma en voor die van hen.

Ik zou tegen iedereen die mijn moeder kent of die iemand kent die niet gevaccineerd is willen zeggen: kijk niet langer weg en open je hart. Dit gebeurt echt en hoe ongemakkelijk ook, de andere kant op kijken maakt het niet beter. Beteken iets moois en iets nieuws voor de geschiedenis van de mensheid. Schrijf samen met ons een nieuw hoofdstuk in dit ongelooflijke verhaal. Laat in dat hoofdstuk lezen over hoe uitsluiting van de niet gevaccineerden door de grote massa niet oké werd bevonden en dat vrienden, familie, buren en koorleden in hun ogen wreven, opstonden en zeiden 'Dit laten wij niet gebeuren'. ✨

Palomino vindt dit leuk.
  20. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    Spectre en Saartje33 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina