Wie laat zich niet vaccineren?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Helicryse, 1 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Maar dat is met meer dingen. Bepaalde dingen zijn er gewoon doorheen gedrukt onder de noemer Corona. Oa afschaffen het vuurwerk. Dat komt echt niet meer terug zoals het was

SAARC en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  2. Wish05

Wish05 Actief lid

5 apr 2020
    281
    635
    93
    Waarom blijf jij in dit topic hangen en ga je continu in op antwoorden die negatief zijn tegen dit hele corona beeid?
    Mogen de anders denkenden ook een topic om te ventileren en van ons af te schrijven?
    Je hebt je mening gezegd en lijkt mij dat je hier niksmeer te zoeken hebt.
    Zo irritant.

3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.370
    30.668
    113
    Vrouw
    Excuus. Vorige reactie klopt niet. "Bijna" zat in mijn hoofd.

Poging tot geeft aan dat er wel is geprobeerd een fysieke actie uit te voeren.
    Ik vraag me nu echt af wat er precies gebeurd is :p

4. tuc

tuc Niet meer actief

Dat soort dingen wordt al veel langer gezegd, maar sommige mensen (sorry) zijn echt gehersenspoeld door de angst voor Corona. Alles wordt maar goed gevonden onder die noemer. En wat ik (maar veel mensen) al een jaar roepen over de jeugd dat wordt nu ineens een nieuwsding, had eerder geluisterd naar de kritische noten. Wij zijn een gezin waarin het misschien wel nooit meer helemaal goed komt psychisch gezien (als we uberhaupt al ooit de juiste hulp krijgen) en zo weet ik er hier op het forum nog wel.

SAARC, Madelie, Celika en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.370
    30.668
    113
    Vrouw
    Ik zeg alleen maar dat je obv 2 regels moeilijk conclusies kan trekken over iemands reactie.
    Laat verder iedereen in zijn waarde. Dus waarom moet je mij aanvallen?

Je hebt wel gelijk dat dit off topic gaat. Zonder mondkapje in een lift staan heeft weinig te maken met wel of niet willen vaccineren

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik heb dus idd een vrijstelling ;)

SAARC, GossipGirlxoxo en tuc vinden dit leuk.
  7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja blijkbaar welo_O
    Uiteindelijk is ze er zelf uitgegaan en zei ze dat ze hoopte dat ik Corona zou krijgen:o:

8. Maan14

Maan14 Niet meer actief

En heb je de vrijstelling met een ofichelen reden of niet? Ik vraag dit omdat mijn schoonbroer er ook een heeft en puur en alleen omdat die 'corona' onzin vind.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Wat erg zeg! Ik krijg gewoon de rillingen van het feit dat "doodnormale" mensen (want zotten heb je natuurlijk altijd al gehad) nu dus zo kunnen reageren.

SAARC, Biny en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja ach maak me niet te druk om zulke maffe mensen:|

tuc vindt dit leuk.
  11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik heb idd een reden ja :)

Maan14 vindt dit leuk.
  12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Als ik dit soort dingen lees ben ik echt blij dat ik niet meer in Nederland woon. Wat een vreselijke mentaliteit.

Ja, hier zijn ook gewoon regels, maar heb nog nooit gehoord of meegemaakt dat mensen tot fysiek of verbaal geweld overgaan wanneer een ander daar zich even niet aan houdt, zoals ik zovaak vanuit Nederland hoor. Eigenlijk speelt het überhaupt niet echt, het leven gaat gewoon door. Mensen praten niet steeds over corona zoals in NL (mijn moeder praat nu ruim een jaar al over niks anders, en sinds ze erachter is gekomen dat ik me niet laat vaccineren is het contact helaas zo goed als weg). Maar ik vind het sowieso erg apart hoe mensen zich zo laten hersenspoelen door de media, om nog maar even het voorbeeld van mondkapjes aan te halen. Voorheen zag niemand (inclusief de minister) namelijk het nut In van mondkapjes, werden Belgen die over de grens gingen met een mondkapje bedreigd, etc. En kijk hoe het nu gaat. Net wat @tuc zegt, het moet dan toch even vermeld worden dat iemand geen mondkapje draagt. Alsof dat een misdaad an sich is.

Ook van gedram mbt vaccineren is hier echt geen sprake. Oh en nadat de scholen vorig jaar 3 maanden dicht waren hebben ze wel gemerkt dat dat geen goed idee was dus vanaf dit schooljaar gingen ze hier gewoon om de dag naar school: kleinere klassen, dus makkelijk opgelost.

SAARC, Heartofhope, Rosa Canina en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Dit zou ik geschreven kunnen hebben, wat mooi geschreven en misschien voor de niet gevaccineerden goed om te realiseren dat sommige reacties misschien niet sociaal wenselijk zijn, maar dat er echt een angst onder zit. Niet aangepraat door de overheid (die kan ik hier echt niet de schuld van geven), maar ontwikkeld door situaties uit het verleden. Ik ben hier hard voor aan het werk bij een psycholoog vanwege trauma’s, maar realiseer je dat het voor de mensen met bepaalde angsten niet eenvoudig is. Nu ga ik hier snel weer weg, want ik wacht met smart op mijn vaccin.

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  14. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Eens!! Eng is dat! Corona drijft echt mensen uit elkaar. Ik ben zelf erg bang voor Corona ivm mijn angststoornis, maar ik zou nooit een ander die anders met de situatie omgaat kwetsen. En iemand die geen mondkap draagt Corona toewensen vind ik al helemaal vreselijk. Fatsoenlijk blijven boven alles vind ik.

15. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jou reactie! En ik herken me ook in wat jij schrijft. Bij mij komen de angsten ook door bepaalde situaties uit het verleden en ben er ook voor in therapie bij een psycholoog. Veel succes met de therapie!

Dubbelgeluk en Mamafiets vinden dit leuk.
  16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.370
    30.668
    113
    Vrouw
    :|
    Voordeel van de twijfel voor die persoon is bij deze ingetrokken.
    Iemand aanspreken op gedrag is 1 ding. Iemand een ziekte toewensen iets heel anders.

Blijf het jammer vinden dat je verder niet uitwijden over de situatie en hoe het ging. Alles is actie-reactie. (Had net zo goed gekund dat jij er aggressief/uitdagend binnen stapte, of juist open en vriendelijk. Dat maskt veel verschil) Maar wil er ook niet meer verder over doorgaan.
    Gewoon stom incident. Met mens die iets stomst eruit gooit.

Maan14 vindt dit leuk.
  17. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.370
    30.668
    113
    Vrouw
    Eens!
    Al denk ik dat dit iets is wat al veel langer speelt en door corona en maatregelen alleen maar wordt uitvergroot.

Denk aan de agressie tegen hulpverleners bijvoorbeeld.

Dubbelgeluk en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  18. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Zo zat mijn zoontje vorige week zijn hoest in te houden omdst hij zo graag naar school wilde :(

19. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Dat geloof ik dan weer niet. Begin 19e eeuw had je de Spaanse griep. Toen was ook alles dicht, mondkapjes op etc. Dat heeft twee jaar geduurd. Daarna is alles toch echt wel weer normaal geworden.
    Ik denk dan aan de vermoeiende newborn fase. Als je er middenin zit is het zo zwaar en denk je dat je nooooooooit meer kan slapen. Maar ook dat gaat voorbij :)

littlemunchkin, aicirtap, Zara75 en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Ja, ook met jou eens! Het wordt inderdaad nu zichtbaarder/uitvergroot. En ja, agressie tegen hulpverleners is echt verschrikkelijk.. kan daar zo ontzettend niks van begrijpen :(

Mamafiets vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina