Wie laat zich niet vaccineren?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Helicryse, 1 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Sorry hoor amber maar we weten nu allemaal wel hoe jij er over denkt. Je hebt je punt driedubbel dwars gemaakt. En toen nog een keer. En nog een keer. Ook is je al zo vaak gevraagd je discussie elders te voeren, in een topic dat daar voor bedoeld is. Waarom doe je dat niet?

2. maliro

maliro Niet meer actief

Door geen vaccin te nemen breng je anderen in gevaar?? Meen je dat serieus?

Waxinelichtjes, Riverdale87, Biny en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Oeiii wat ontzettend hard om hier berichten te plaatsen dat het not done is om als ongevaccineerde aan het werk te zijn in een ziekenhuis! Ik schrik hier echt van. Misschien heeft die persoon zelf wel een medische aandoening waardoor hij of zij een vaccinatie juist een extra risico vindt?

Dit is ook echt iets nieuws want niemand vroeg in het verleden naar vaccinaties tegen bv griep etc. En echt niet iedere zorgmedewerker laat zich jaarlijks vaccineren tegen griep hoor.

Vaccineren is en blijft een vriiwillige keuze. Of je nou postbode bent of met kwetsbare mensen werkt. Hebben jullie nooit van beschermingsmiddelen gehoord?

4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.693
    113
    Vrouw
    Daar heb je wel een punt. Maar stel... je wordt aangesproken op een kernwaarde die voor jou belangrijk is. Kan je dat dan nog steeds zo van je af laten glijden?

Bijvoorbeeld. Jij vind egoïsme een heel slechte eigenschap. Zou dat ook beslist niet willen zijn.
    Maar dan wordt je door verschillende mensen in meerdere situaties juist op die eigenschap aangesproken. Het zou egoïstisch van je zijn om niet te vaccineren.
    Precies het tegenovergestelde van wat jij wil uitdragen als persoon.

Nellie4 vindt dit leuk.
  5. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.616
    113
    Vrouw
    Maar jij hebt er dus voor gekozen om je wel te laten vaccineren. Diegene waar ze naar vraagt dus niet, dus dat ligt echt een beetje anders.

6. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.616
    113
    Vrouw
    Daar denken sommige mensen dus anders over, als je het verhaal had gelezen...

7. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.272
    8.719
    113
    Vrouw
    Ik niet, maar hun familie wel. Ja dat stond er echt als oorzaak.

8. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.616
    113
    Vrouw
    Jij als wel gevaccineerde kan iemand die kwetsbaar net zoveel in gevaar brengen dan iemand die niet gevaccineerd is tegen corona. Ik vind het veel zorgwekkender dat zoveel gevaccineerde zich zo veilig wanen nu en alles nu op anderen schuiven.

9. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.616
    113
    Vrouw
    Ik zou dan geen antwoord geven, net als dat jij ook doet... ik wacht namelijk nog steeds op je linkje waar staat dat de deltavariant dodelijker is. Heb je m inmiddels al gevonden? Of was het een broodje aap verhaal om mensen die hier lezen en nog twijfelen bang te maken?

Biny en Rosa Canina vinden dit leuk.
  10. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.616
    113
    Vrouw
    Het erge is dat als ze hier grote onzin aan het verkondigen is in de hoop dat er iemand over stag gaat ofzo. Zo doorzichtig..

11. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik begrijp je wel.
    Maar het gaat toch om jouw eigen gevoel en idee. Wat jij niet egoïstisch vind kan een ander wel egoïstisch vinden.
    Dat kun je dus niet naar iedereen uitdragen.

12. Wish05

Wish05 Actief lid

5 apr 2020
    281
    635
    93
    Zo mee eens.
    Ik werk ook in de zorg en niet gevaccineerd.
    Breng ik anderen in gevaar? Nee, handhygiëne, ontsmetten, voorzorgsmaatregelen en bij klachten geen patiënten zien (want thuis blijven bij klachten in de zorg is gewoon een grote grap)

Riverdale87, Anouk2005, Biny en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.890
    5.839
    113
    Vrouw
    Ik heb in de zorg gewerkt, en kon gewoon op komen draven als ik flink verkouden of lichte koorts had (pre Corona) want er was een enorm personeelstekort. We werkten met kwetsbare mensen waarvoor de griep net zo gevaarlijk is als Corona. We kregen de griepprik aangeboden en de helft van het personeel nam die niet. waarom is dat nu ineens zo ander met Corona? De ouderen hebben zelf voor vaccinatie gekozen (of niet), je houdt je zelf aan hygiëne protocollen (die er altijd al waren) Maar nu ben je ineens een groot gevaar? D’r vroeg werkelijk nooit iemand naar, vroeger. Ook familie niet. Als je daar liep met een snotneus

Nellie4, Riverdale87, nelta en 10 anderen vinden dit leuk.
  14. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.693
    113
    Vrouw
    Waarom zou dat anders liggen? Er kunnen zoveel redenen zijn om het niet te doen. Die keuze maken betekent toch niet direct dat je zeker weet dat je niemand kunt besmetten? Of dat het je geen klap uitmaakt of je iemand besmet?

Mijn hoop is eigenlijk dat de ongevaccineerde dames in de zorg zich daar wel van bewust zijn. En dat ze daarom de nodige veiligheid maatregelen in acht nemen. Als dat niet zo is dan hebben degenen die roepen dat de patiënt daarnaar mag vragen ineens wrl gelijk. :|

15. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.616
    113
    Vrouw
    Mensen worden helemaal gehersenspoeld door de media. Angst angst en nog een angst. Maar gelukkig lees ik hier dat er ook nog zijn met een gezond verstand!

Waxinelichtjes, tuc, Biny en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.616
    113
    Vrouw
    Maar die meiden werken al maanden met extra hygiëne maatregelen. Waarom zou je dan nu opeens ‘bang’ voor ze worden? Er wordt gewoon gedaan als of zij besmettelijk aan een bed staan ofzo. En dat is echt bullshit.

Biny, Loufoque, SAARC en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.229
    113
    Ik val gelukkig niet in een risicogroep (want jong en gezond). Maar ik heb het over een kwetsbare persoon. Of iemand die zich wel wil maar niet mag laten inenten (bijvoorbeeld vanwege medische redenen). Indien je een contactberoep hebt EN in aanraking komt met kwetsbaren vorm je een risico. Het maakt voor mij dus een verschil of iemand postbode is of automonteur (daar maakt vaccinatie mij weinig uit). Of dat iemand in de directe zorg met kwetsbaren werkt (bijvoorbeeld thuiszorg/verloskundige/verpleging etc). Van iemand achter de balie (waarmee je niet in contact komt of die achter een scherm zit maakt het mij minder uit).

Ik ben van mening dat zo iemand open zou moeten zijn over geen vaccinatie. En dat patiënten een geïnformeerde keus mag maken.

Zolang er nog geen beleid is zou ik (Indien ik kwetsbaar zou zijn, wat ik gelukkig niet ben) openlijk vragen hoe het zit. En bij het niet beantwoorden van de vraag aangeven dit risico niet te willen nemen. Het wel of niet dragen van een beschermingsmiddelen maakt dat niet anders.

18. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.616
    113
    Vrouw
    Jij hebt dan de keuze; wel of geen zorg. Prima hoor :thumup:

Ik wacht trouwens nog op je antwoord, maar denk dat het een onbegonnen zoektocht voor je is ;)

19. Roosje35

Roosje35 Niet meer actief

En daarom zeggen al verschillende kennissen in mijn omgeving dat ze gevaccineerd zijn, als de vraag wordt gesteld. En dat terwijl ze dat niet zijn. Dikke doei met je vraag.

Nellie4, Riverdale87, Anouk2005 en 7 anderen vinden dit leuk.
  20. Lm2

Lm2 Niet meer actief

De discussie die nu ontstaat over ongevaccineerd in de zorg werken is precies waar ik op doel met de glijdende juridische schaal.

Er IS wetgeving die gaat over dit (ethische) vraagstuk. Die wetgeving is ZEER helder. Waarom vinden we dat nu ineens niet meer genoeg? Waarom moet alles wijken voor COVID?

Niemand maar dan ook niemand vond het 2 jaar geleden raar dat je niet vroeg of een zorgmedewerker de griepprik had gehaald. Sterker nog, ik denk dat vrijwel niemand daar überhaupt over nadacht. Terwijl ook een griep levensgevaarlijk kan zijn voor iemand die zorg nodig heeft.

Waarom vinden we het nu ineens collectief geen probleem als ons recht op onaantastbaarheid van het lichaam (artikel 12 van de grondwet, want daar hebben we het over) wordt ingeperkt op vergaande wijze? Waar houdt dit op? Mag je straks vragen om van iedere zorgmedewerker de volledig medische doopceel te lichten alvorens je zorg ontvangt? Wil je weten welke andere vaccinaties iemand gehad heeft of welke chronische ziektes iemand heeft? Etc. etc. etc.

Ik wil zeggen dit IS niet oké, maar dat kan ik niet. Dus houd ik het maar bij: IK vind dit niet oké.

tuc, Biny, Loufoque en 13 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina