Wie laat zich niet vaccineren?

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Helicryse, Jun 1, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,019
    5,229
    113
    Die man heeft het zelf toegegeven. Zus was al ziek en niet meer onder de mensen en ik lees nergens dat iemand anders ziek was of is geworden. De bron was hier duidelijk en die persoon heeft dit uit zichzelf toegegeven.

Gewooniemand, Zara75, Trirani and 2 others like this.
  2. Elsss

Elsss Fanatiek lid

Jul 26, 2013
    2,023
    3,257
    113
    Mwoah... Wij hebben op het werk ook een besmette collega gehad, zij was niet gevaccineerd. Vanwege het bron- en contactonderzoek zijn alle collega's en bewoners ook getest. De enigen die ook besmet bleek, was een (nog) niet gevaccineerde bewoner. Familie rondom de bewoner waren allemaal negatief. Mevrouw zelf had al een aantal weken niemand anders gezien dan het personeel en haar drie kinderen. De rest van de collega's is gevaccineerd en bleek negatief.

Ik durf echt wel te zeggen dat ik weet waar de besmetting vandaan kwam

3. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,824
    18,545
    113
    Female
    En die verpleger is later zelf ziek geworden? Dat heb ik even gemist.

4. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

Mar 28, 2020
    9,462
    8,614
    113
    Female
    Ik snap dat je die kans groot acht, maar het is gewoon geen feit. Net als veel bijwerkingen bij vaccinaties. De kans is groot dat het door het vaccin komt, maar zonder bewijs is het niks.

Rosa Canina and SAARC like this.
  5. Elsss

Elsss Fanatiek lid

Jul 26, 2013
    2,023
    3,257
    113
    Iedereen getest (twee keer, volgens protocol van de instelling, namelijk de dag nadat haar besmetting bekend werd en nog een keer een week later. Wij kunnen namelijk niet in quarantaine na contact met positief getest persoon). De enigen die besmet bleken waren dus de collega waarmee het begon en één bewoner. Die bewoner had alleen personeel gezien (al het andere personeel negatief) en drie kinderen die ook negatief bleken.

Vertel jij me dan eens door wie ze anders besmet had kunnen worden?
    Overigens is deze mevrouw niet overleden, maar is wel heel ziek geworden.

Overigens heeft de betreffende collega zich later alsnog laten vaccineren, ze wil dit nooit meer op haar geweten hebben!

Gewooniemand, Zara75 and Trirani like this.
  6. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,019
    5,229
    113
    Wat ik begreep uit het verhaal bleek die man positief.

7. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

May 17, 2020
    1,603
    1,732
    113
    Ik heb getwijfeld om dit te plaatsen, maar ik word toch wel een beetje verdrietig als ik sommige meningen en opmerkingen lees over ongevaccineerde zorgmedewerkers..

Wij, die weken, zo niet maanden zonder beschermingsmiddelen hebben gewerkt. Wij, die ziek zijn geworden, collega's ziek hebben zien worden, extra uren hebben gemaakt. Wij, die gewoon moesten komen werken met klachten, zelfs wanneer huisgenoten bewezen corona hadden, met al onze zorgen daar omheen. Wij, die veel verdriet hebben gezien, boos zijn geworden om het beleid dat is gevoerd. Wij, die zoveel onmacht hebben gevoeld daardoor. En bovenal, wij, die afgelopen jaar ondanks dit alles onze stinkende best hebben gedaan om iedereen zo goed en kwaad als het kon de beste en juiste zorg te leveren.

En dan moeten volgens sommigen de zorgmedewerkers die zich, om wat voor reden dan ook, niet laten vaccineren, zich ook nog schuldig gaan voelen of op zoek moeten gaan naar een andere baan. Poeh, dat vind ik toch wel heftig hoor. Dat je als zorgmedewerker zelf niet mag kiezen wat er met je lichaam gebeurt:(

Nellie4, Muisje2016, sprits and 34 others like this.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is heftig en ontzettend asociaal van degenen die dat vinden.

9. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,019
    5,229
    113
    In het buitenland (oa Italië en Engeland is vaccinatie voor zorgpersoneel al verplicht). Geen idee of het hier ooit zover komt. Maar ik zou daar wel serieus over nadenken voor je een overstap maakt qua werk.

10. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,019
    5,229
    113
    @Beukenhaag juist als je al die ellende van dichtbij hebt meegemaakt wil je toch meewerken aan een oplossing voor dit probleem? En van vaccinatie zegt de medische wetenschap dat het bijdraagt aan de oplossing (hoewel het virus waarschijnlijk nooit echt weg zal gaan). De zorgmedewerkers die ik ken zijn juist extra gemotiveerd en daardoor gevaccineerd (hoewel sommige het spannend vonden als eerste aan de beurt te zijn).

Zara75 and Elsss like this.
  11. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Nou dit dus! Het is gewoon bizar dat dit überhaupt onderwerp van gesprek is.

12. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,272
    3,239
    113
    Female
    Echt de laatste keer dat ik het je vraag: wil je ajb een nieuw topic gaan openen om deze discussie lekker voort te zetten maar niet hier, niet in dit topic. Een plek voor mensen die zich NIET WILLEN LATEN VACCINEREN zonder zich daar steeds voor te moeten verantwoorden.

Is het echt zo moeilijk voor je?

13. tuc

tuc Niet meer actief

Wat ik mij afvraag: ik heb al meerdere wetenschappers horen zeggen dat dit virus kan muteren in varianten waar tegen het huidige vaccin niet werkt. Of dat er best regelmatig een virus als Covid-19 kan opduiken.
    Ik heb daar verder geen verstand van, dus ik kan niet zeggen of dat idd zo is.
    Maar stel nu dat zij gelijk hebben, zou het gros van de gezonde mensen dan weer een nieuw vaccin halen, of meerdere boosters per jaar als alles jaarlijks herhaald moet worden?

14. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Daar waren we bij. En? Hadden we dan moeten vragen of hij gevaccineerd was?

15. Wish05

Wish05 Actief lid

Apr 5, 2020
    281
    635
    93
    Stalen plaat voor haar kop..

MariekeRox and Biny like this.
  16. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

Mar 28, 2020
    9,462
    8,614
    113
    Female
    Ik weet natuurlijk niet door wie, maar ook de geteste personen kunnen een oorzaak zijn. Test kan vals negatief geweest zijn. Zeker omdat het over een overlijden gaat vind ik echt dat je niks hard kan maken en niemand hier de schuld van kan geven zonder bewijs.

Rosa Canina, SAARC and Paardenbloem like this.
  17. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

Mar 28, 2020
    9,462
    8,614
    113
    Female
    Nee natuurlijk niet, dat had geen enkele meerwaarde gehad. Maar je had toch kunnen eisen dat hij zn mondmasker op moest zetten? Zn handen moest reinigen, enz? Dat laat je toch niet gebeuren waar je bij staat?

18. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

En weet je wat nu "grappig" is aan de hele discussie ? Ik wou niet eens zeggen dat je je als zorgende moet laten vaccineren. Ik wou gewoon aangeven dat ik niet snap dat je dan doet alsof de vraag om te testen of andere maatregelen te nemen (mondmasker, astand,.....) discriminatie en dictatuur is. Maar ja, ik ben gevaccineerd en heb hier dus niks te zoeken en dus is alles wat ik zeg eng en verdacht.

19. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,175
    10,710
    113
    #2159 MadeInUSA, Jul 3, 2021
    Last edited: Jul 3, 2021
    Het doodsoorzaak formulier voor het CBS (statistieken) zie je als familie helemaal niet in. Dat wordt ingevuld door de schouwend arts, zonder de naam van de overledene erop, en die envelop wordt dichtgedaan en verzegeld door de arts. Er zit een los label op de envelop waar de naam wel wordt ingevoerd, volgens mij wordt het bij de burgerlijke stand eraf gehaald, en de statistici van het CBS die de envelop openen hebben dus geen naam. In dit formulier maakt de arts onderscheid tussen de directe doodsoorzaak, ziekten die ten grondslag lagen aan de directe oorzaak, en ziekten die hebben bijgedragen maar niet direct verband houden.
    Maar dat formulier wordt dus niet teruggehaald of gecorrigeerd, dat is deel van het pakket dat met de overledene meegaat.

Lizoe, Trirani and Elsss like this.
  20. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

Mar 28, 2020
    9,462
    8,614
    113
    Female
    Maar waarom die vraag alleen voor een niet gevaccineerde? Die gevaccineerde kan net zo besmettelijk zijn en in jullie geval had je alles uit willen sluiten toch? Dus ook een gevaccineerd iemand testen en maatregelen. Daar hoeft geen onderscheid in te zijn of te komen.

Share This Page