Wie laat zich niet vaccineren?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Helicryse, 1 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Heb je het over mij? Waarom tag je me dan niet? Kinderachtig hoor ;).

Mamafiets vindt dit leuk.
  2. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.121
    1.825
    113
    Ik denk niet dat ze zorgpersoneel gaan weigeren.
    Er werd elke keer verkondigt (iets dat ik wel geloof) dat er te kort was/is.
    Iets met dubbele diensten dus als dat hier gebeurt dan heb je een gigantische te kort.

3. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.614
    113
    Vrouw
    Ja @HappyRabbits ik had het inderdaad over jou.
    Zo, nu weer lekker buitenspelen jij

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Jeetje zeg. Wat is er toch gebeurt in dit topic. Heel erg dat het gevolg van corona is dat er twee kampen ontstaan.

Riverdale87, Roanna, Bellybell en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ja, precies waar ik al die tijd al bang voor was. Nooit bang geweest voor corona, wel voor de verdeeldheid.

Riverdale87, Roanna, YaelStone en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.737
    113
    Vrouw
    Maar voel jij die verdeeldheid in het echte leven ook?
    Ik kom wss niet voldoende buiten om daar een correct beeld over te hebben maar waaraan voel je dit en merk je dit?

Dubbelgeluk, Syane en Martini vinden dit leuk.
  7. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Het bijzondere (of ik weet eigenlijk niet of het bijzonder is) is dat ik er in het dagelijks leven niks van merk. Nu laat iedereen in mijn familie en vriendenkring zich vaccineren als ‘makke schapen’ op één na. Mijn beste vriendin is zwaar anti-vaccinatie. Sowieso heeft zij een aversie tegen de reguliere geneeskunde. Soms levert dat ‘verhitte’ discussies op, maar we weten allebei dat we elkaar nooit gaan overtuigen. Dus dan gaan we gewoon weer lekker over op een ander onderwerp. En we zijn nog steeds bff. Het kan gewoon, zolang je elkaar en elkaars mening maar blijft respecteren en humor lost bij ons echt alles op, want daarmee zitten we totaal op één lijn namelijk :D.

Oh, en wie er op het schoolplein wel of niet geprikt is, zal me echt niet boeien.

Liliane92, Neuzeke en Saartje33 vinden dit leuk.
  8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Mee eens hoor maar je ziet hierboven al dat het gebeurd. En ik ben bang dat dit soort dingen alleen maar vaker gaan gebeuren.

Ik weet niet hoe t bij jullie is maar je hoort hier in de het dorp alleen maar van dat soort berichten.

9. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.614
    113
    Vrouw
    Niet aan mij gericht, maar ik voel die verdeeldheid in rl totaal niet gelukkig. Het zal me werkelijk ook een worst wezen of iemand een prik gaat halen of heeft gehaald. Andersom leeft dat alleen wel veel meer. Gevaccineerden die willen weten of een ander dat ook doet. Mijn man krijgt op zn werk dagelijks van klanten die vraag. Echt, waar bemoeien ze zich mee? En dan ook; ‘nou voor mij hoef je niet meer bang te zijn hoor, ik heb ze allebei binnen. En jij? Ook al geweest?’

10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.011
    14.675
    113
    Vrouw
    Bizar! Het begint een popcorn-topic te worden.
    Ik lees hier mee, maar meng me niet in de discussie. Ik kijk wel uit.

In het dagelijks leven merk ik gelukkig die verdeeldheid niet. Binnen de familie weet ik niet eens of iedereen gevaccineerd is of wil worden.
    Als ik bij het schoolhek sta te wachten op mijn jongste wordt er gelukkig over gewone dingen gepraat. In sommige gesprekken komt het wel op vaccineren etc maar geen haat en nijd. Gelukkig!

Ik hoop dat er geen vaccinatieplicht komt hier in NL. Ik vind dat ieder mens persoonlijk de afweging moet maken of hij/zij wel of niet gevaccineerd wil worden.

Ik hoop dat alles snel weer wat normaler zal worden. En dat het gevoel van twee kampen weg zal zijn.

Roanna, Liliane92, SAARC en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.614
    113
    Vrouw
    In het echte leven kunnen mensen ook veel meer van elkaar hebben en is er veel meer respect voor elkaars mening, gelukkig maar! Je kent hier de mensen niet er reageert puur om een stukje geschreven tekst. Daar doe ik net zo goed aan mee. Net als dat er iemand hier zei, weet even niet meer wie, dat haar beste vriendin lijn recht tegenover haar staat wbt vaccinaties, maar op andere vlakken liggen ze elkaar juist heel goed en daardoor kan een vriendschap stand houden.
    Hier merk ik ook echt wel verdeeldheid qus keuzes in de familie. De 1 vind alles onzin, de ander lag met covid op de ic, die laat zich wel vaccineren, die doet het niet, enz… maar dat kan gewoon gelukkig en dat staat niet in het midden. Maar hier op het forum is dat echt anders en ik zie gelukkig meerdere reageren dat het in rl gelukkig heel anders gaat.

Zxcvb vindt dit leuk.
  12. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.737
    113
    Vrouw
    Ahja maar zoiets zie ik niet als moeien of verdeeldheid.
    Zoiets kan wel verdeeldheid worden als je gepikeerd reageerd ( beginnen over schapen, gehersenspoeld,....) op die vraag of als degene die de vraag stelt niet kan ophouden (waarom niet, wappie,....) en gaat doordrammen.

Maar mss voelt dat voor iemand die echt helemaal niet wil vaccineren wel anders.

Maslov vindt dit leuk.
  13. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.614
    113
    Vrouw
    1 x de vraag vind ik idd geen verdeeldheid, maar dagelijks?

14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.737
    113
    Vrouw
    Ja maar als dat dagelijks dezelfde is, dan vind ik dat ook moeien hoor, dat valt onder doordrammen.

15. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.614
    113
    Vrouw
    Nee, het zijn steeds verschillende klanten.

16. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.824
    18.542
    113
    Vrouw
    Dat geloof ik ook, hier staan volop vacatures in de zorg open, ze komen echt handen tekort als je het mij vraagt.

SAARC en Paardenbloem vinden dit leuk.
  17. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.824
    18.542
    113
    Vrouw
    Dat gekat op elkaar ben ik ook wel een beetje beu. Of je nu wel of niet voor een vaccin kiest, het zegt niks over iemand als persoon. En niks mis met een gezonde discussie, maar blijf er niet op doorgaan. Misschien is het dan beter ook dat de personen die zeer pro vaccinatie zijn, hier niet meer reageren of in ieder geval niet meer hun pro vaccinatie redenen komen schrijven keer op keer.
    Denk dat iedereen in dit topic voor zichzelf een overwogen keuze heeft gemaakt en wat betreft fake nieuws kan dat hier zelf ook wel tegen gesproken worden.

YaelStone, Liliane92, NiekeKris en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Klopt, ik heb zonder dat ernaar gevraagd werd, bij mijn vorige werk in de thuiszorg, duidelijk gemaakt dat ik me voorlopig niet laat vaccineren.
    Maar ze waren echt niet blij toen ik ontslag nam, personeelstekort is een enorm probleem en voor het management veel urgenter dan klanten die op hun strepen gaan staan omdat ze gevaccineerde medewerkers willen. (Wat ik overigens in de praktijk gelukkig ook helemaal niet meegemaakt heb.)

Riverdale87, Saartje33 en Spectre vinden dit leuk.
  19. tuc

tuc Niet meer actief

Nee natuurlijk niet. Dan wordt er straks nog amper zorg gegeven. Ik vind het ook echt pure arrogantie om te denken dat je straks kunt kiezen voor wel of niet gevaccineerd personeel. Wees blij dat ee nog mensen zijn die dat beroep willen doen.

Riverdale87, Saartje33, SAARC en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.272
    8.717
    113
    Vrouw
    Begrijpend lezen is ook een vak he. Zoals ik eerder al zei: beide personen hadden GEEN CORONA. Dus nee, het afscheid werd niet aangepast want ze hadden GEEN CORONA.

Deel Deze Pagina