Wie laat zich niet vaccineren?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Helicryse, 1 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Dat vind ik dus ook zo lastig aan die ‘cijfers’ bij zwangeren. Hier op het forum van twee vrouwen gelezen dat ze vlak na vaccinatie een miskraam kregen. Dat kan natuurlijk toeval zijn, maar dat hoeft helemaal niet. Je zal het alleen nooit weten want het wordt niet geregistreerd bij het lareb.

Rosa Canina, citroenrasp en Anne2019 vinden dit leuk.
  2. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik heb op mijn werk best veel collega's die zich niet hebben laten vaccineren.
    Ik werk nog met net zoveel plezier met hun als voor de vaccinaties.

Wij hebben zelfs een aantal bewoners die zich niet hebben laten vaccineren (keus van de familie)
    Mijn man laat zich ook niet vaccineren en dat moet hij helemaal zelf weten, hou niet minder van hem omdat hij zich niet laat vaccineren.

Ik heb hem overigens wél (astrazeneca nog) maar ik denk ook dat als ik ivm werk hem niet eerder had gekregen ik hem ook niet (nav alle berichten die ik na het vaccineren heb gelezen) had genomen.

Ik snap de hele discussie ook niet zo goed eigenlijk :oops:

Nellie4, tuc, Liliane92 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113

Waarom zoek je niet contact met een betrouwbare bron. Virologen, wetenschappers en/of artsen die werken met vaccins. Ik krijg het idee dat je alleen maar de kant leest/hoort van die op internet staat.

Maar misschien heb je dat al gedaan?

Ik ga altijd in gesprek met mijn huisarts en toevallig heb ik meerdere biologen die ik persoonlijk ken. Dus dan probeer ik dus mezelf te informeren door bronnen die er ook echt mee werken. ( al deze mensen zijn trouwens al een hele tijd ingeent, de kinderen van mijn huisarts is er nu 1 van gevaccineerd...de tweede mag bijna)

4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Als je mijn post goed hebt gelezen zie je dat het niets te maken heeft met wat ik op internet gelezen zou hebben. Ik schrijf ook dat ik totaal niets met complottheorieën heb. Waar ik bang voor ben is iets wat ik zelf heb bedacht. Angst om na bv twee jaar te horen dat een aantal mensen toch iets heeft overgehouden aan een bepaald vaccin. Net zoals destijds na de vaccinatie tegen Mexicaanse griep.
    Gesprek met een arts zal niet zoveel zin hebben want die weten ook niet wat het op de lange termijn doet. En dat snap ik. Ik zal er dus zelf een goed gevoel bij moeten hebben. En met mijn collega heb ik goede gesprekken gehad (dierenarts dus weet ook een hoop over vaccineren en wat dat doet in een lichaam) Ik heb daardoor al iets meer vertrouwen gekregen in het vaccin maar nog niet genoeg.

bosi333 vindt dit leuk.
  5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113

Ok ik snap het.

Ergens snap ik je idee en gevoel ook. Maar ik heb juist gekozen om het wel te doen. En eerlijk...ik ben nog steeds bang. Maar ik weet dat dit dus niet terecht is. Maar omdat mijn brein soms verkeerd werkt ( hyochonder ik maak denkfouten) weet ik dat mijn gedachten niet realistisch zijn. Maar dat gevoel dat ik iets inspuit waarvan ik zelf niet in de hand heb hoe dat gaat verlopen zal ik ook altijd houden. Ondanks dat ik verstandelijk weet dat het gewoon ok is.

Maar dat heb ik ook met eten en andere dingen. Ik vind bijvoorbeeld de zon heel eng. Ik durf niet lang in de zon. Of als mensen hier de openhaard aanhebben in de buurt durf ik amper buiten adem te halen ( ja ik weet het...echt :confused: koekkoek :oops:)

Maar ik begrijp je gevoel wel.

Ik dacht inderdaad dat je het door verhalen niet wilde. Sorry verkeerde conclusie getrokken.

bloem82 en Snoopy1983 vinden dit leuk.
  6. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Ontopic. Tot nu toe laat ik me niet vaccineren, bijna iedereen om mij heen heeft zich wél gevaccineerd.

7. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Eerlijk dat je dat zegt dat je soms ook bang bent. Ik denk dus als ik besluit om het wel te doen ik dat niet meer los kan laten. Terwijl ik weet dat corona mij misschien ook heel erg kan treffen. Ook al val ik niet in de risicogroep.
    Ik ben soms ook een hypochonder. Heb alle vreselijke ziektes in mijn hoofd al gehad. Al heb ik er niet vaak last van en het belemmerd mijn leven ook niet. Zijn soms periodes, wanneer ik weer eens ergens een bultje voel bv.
    Mijn man zei ook maar in het verleden is er toch ook nog nooit iets gebeurd na vaccineren? Maar ja dat zijn geen mRNA vaccins denk ik dan. Dan zou je zeggen dan laat je je toch vaccineren met Janssen. Maar ik ben een zus plotseling verloren aan een longembolie en een zoontje tijdens de zwangerschap. Niet heel veel uitgekomen behalve een klein infarct in de placenta. Dus dan sla ik Janssen gezien de verhalen ook liever over.

Rosa Canina vindt dit leuk.
  8. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    Ik zie dat er vaak verwezen wordt naar de gevallen van narcolepsie na de vaccinatie tegen de Mexicaanse griep. je hoort alleen niemand over de gevallen van narcolepsie bij kinderen die Mexicaanse griep gehad hebben (https://www.allesovernarcolepsie.nl/2682/onderzoek/auto-immuniteitslink-tussen-griep-en-narcolepsie-bevestigd). Ook in landen waar niet gevaccineerd werd, steeg het aantal gevallen van narcolepsie.
    Net zoals dat myocarditis ongeveer 100x vaker voorkomt na een covid-besmetting dan na een vaccinatie.

Nemen jullie dat ook mee in je overweging?

suus1983, Maev, GroeneBomen en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me er nooit heel erg in verdiept heb en het alleen van horen zeggen heb. Dus ik weet geen aantallen en nee dit wist ik ook niet.

Wat ik wel weet is dat myocarditis en pericarditis ook veel voorkomt na griep. En nee, ik zeg hiermee dus niet dat Covid maar een griepje is. Wel zeg ik dat 'maar een griepje' ernstig onderschat wordt. De mensen die zeggen grieperig te zijn hebben vaak een verkoudheidsvirus. Als je echt influenza hebt kan je daar ook echt ontzettend ziek van worden en nog restklachten aan over houden. Alleen hebben veel mensen nog nooit echt griep gehad.

Mapje en Saartje33 vinden dit leuk.
  10. maliro

maliro Niet meer actief

Maar als je in een risicogroep zit is dat geen garantie dat een besmetting je hard raakt. Ik was 2 weken verkouden, paar dagen wat kortademig maar kon gewoon functioneren, al lag het tempo wat lager. Ik ben hartpatiënt maar dit ging dus prima. En gelijk 1 van de redenen om het vaccin niet te nemen. Die geeft (mij als hartpatiënt) ook risico's

Rosa Canina vindt dit leuk.
  11. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg juist dat ik me realiseer dat corona mij ook hard kan treffen ook al val ik niet in een risicogroep.En omgekeerd dus net zo, bij iemand die wel in een risicogroep valt kan corona heel mild verlopen.

12. maliro

maliro Niet meer actief

Ja dat weet ik (dat je dat niet zei), ik wilde even een ervaringsverhaal laten weten, dat risicogroep (wat toch een zwaar beladen woord kan zijn) niet persé betekend dat het dus zwaar zal verlopen

Rosa Canina, Snoopy1983 en rocketscience vinden dit leuk.
  13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113

Ligt eraan wat je precies hebt aan je hart. Mijn tante heeft een vrij ernstige hartafwijking en kan geen corona krijgen. Dat overleeft ze niet. Niet als kind maar nu als 60 jarige ook niet. Ze heeft Pfizer gehad al in januari en geen enkele bijwerking gehad.

14. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik snap het:thumup:

maliro vindt dit leuk.
  15. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    Kan je je bron geven wat betreft de myocarditis en de covidbesmetting? En is dit ook van toepassing bij gezonde kinderen? Lijkt me dat die cijfers per doelgroep erg kunnen afwijken omdat gezonde kinderen Covid vrijwel moeiteloos doormaken. Is dit ook meegenomen in het onderzoek?

Paardenbloem vindt dit leuk.
  16. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    Ik las het hier Bijval en kritiek na advies Gezondheidsraad: ‘Weinig risico voor tieners bij vaccineren’ | Het Parool . Ga even kijken of ik de exacte cijfers boven water kan krijgen.

Trirani vindt dit leuk.
  17. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    myocarditis covid children - Search Results - PubMed (nih.gov)

Ik kan de exacte cijfers niet vinden, wel zijn er behoorlijk veel onderzoeken over myocarditis bij kinderen tijdens of na een covid-besmetting.
    Waarmee ook weer duidelijk is dat covid echt niet altijd onschuldig is voor kinderen...

Trirani vindt dit leuk.
  18. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Is dat hetzelfde als kawasaki? Dat kregen ook een aantal kinderen door/met corona.

19. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    Nee, het is niet hetzelfde, maar komt wel regelmatig samen voor.
    Overigens blijkt het niet altijd om de 'originele' kawasaki te gaan, maar vaak om een ziektebeeld dat lijkt op kawasaki, Mis-C genoemd. Ook een auto-immuun reactie waar kinderen echt doodziek van kunnen worden en ook aan overleden zijn ( In Nederland tot nu toe zo'n 60-80 kinderen die ermee opgenomen zijn in het ziekenhuis, waarvan meer dan de helft op de IC)

Trirani vindt dit leuk.
  20. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Nadeel, je moet in quarantaine, je evt partner en kids ook. Je moet testen en je kids evt nog een keer testen en nog een keer testen.
    Of je moet in zelfinsolatie. En dat gaat met kleintjes gewoon niet.

Deel Deze Pagina