Wie laat zich niet vaccineren?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Helicryse, 1 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Maar waarom had je geen mondkapje op dan?

ik ben echt niet voor een mondkapje maar betrap me er echt op dat ik wel uit de buurt blijf van mensen zonder :oops:

2. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.765
    881
    113
    Vrouw
    Niet actief in ieder geval... ;)

3. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.271
    8.716
    113
    Vrouw
    Oh nee daar hebben ze geen actieve herinnering aan... :|

4. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Klachten zeggen niet alles. Je kunt het hebben voor je klachten krijgt of met minimale klachten. En iemand die corona niet serieus neemt zal wellicht ook anders naar klachten kijken of daar minder allert op zijn.

Waar het om gaat is dat je niet voor een ander kunt bepalen dat hij/zij dat risico wel moet nemen. Ik sluit ongevaccineerden niet buiten. Maar ben wel van mening dat je rekening dient te houden met anderen.

littlemunchkin, Dubbelgeluk en Trirani vinden dit leuk.
  5. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.118
    1.824
    113
    Nee.
    Waarom omdat ik hele grote twijfels heb.
    En bij twijfel is nee toch?

Maar heb in 2009 wel de mexi gehad incl griep vaccinatie.
    Waarom omdat ik anders niet de ic op mocht waar mijn zoon lag.
    Ik heb het zonder twijfel gedaan.
    Maar de jaar er op en dat jaar daarop was ik rond de winter niet lekker.
    Nu eindelijk de laatste jaren gewoon gewoon.

Angst is een grote drijfveer voor heel veel.
    Ik had die angst toen ook wat als ik niet op de is mag.

En nu heb ik geen angst krijg ik het dan is het maar zo.
    Ik3 ben behulpzaam en soms moet je mensen helpen vind ik en even je eigen angst opzij gooien.
    Zo ook in de eerste golf periode een buur was gevallen en kon niet meer op.
    Heb der geholpen ook mijn vriend.
    Ambu hadden we kunnen laten komen in pak en al.
    Maar haar zo laten liggen konden we niet.
    Dus ja.
    Ook schoonma toen ze het had (was kantje hoor was erg benauwd).
    Was ook gevallen en ja toch weer geholpen.

En dat lift stukje wat raar.
    Woon ook in een flat met lift als ik moet wachten op een lege dan moet ik wachten tot het nacht is ofzo.
    Wel vraag ik of ik mee mag en ja dat doen we zonder mondkapje.
    Of dat iemand er bij wil.

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Oh dat heb ik ook gezegd hoor en ja ik weet dat je mijn andere post heb gelezen ;)

als je zo gek bent, kan je hem ook terug verwachten

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Omdat ik dus een vrijstelling heb

zonnetje2015 vindt dit leuk.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Waarom dan?

Biny vindt dit leuk.
  9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ikzelf neem Corona idd niet bloedserieus....
    Dat betekent niet dat ik geen rekening hou met andere mensen....

het een sluit het ander niet uit hè ;)

10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Omdat je gebrainwasht wordt. Hoe alert je je hier ook op bent. Vreselijk irritant.
    Ik irriteer me soms ook echt aan het feit dat er veeeek terrassen zijn die zich niet aan de regels houden. Hoewel ik veel regels zwaar overtrokken vond. Waarom de een wel en de ander niet?
    Gewoon 11 ouderen naar elkaar op t terras. Ja maar wij zijn ingeënt. Ja en wij zitten al een jaar binnen om jullie te beschermen. Wees nu solidair en denk ook aan oa de jeugd en de kinderen.

En vervolgens irriteer ik me aan mezelf omdat ik me aan anderen irriteer... :rolleyes::confused:

Zucht Zo klaar met Corona.

Bloem2310, cowgirl80 en tuc vinden dit leuk.
  11. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ah oké duidelijk :)

Biny vindt dit leuk.
  12. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Nou ik heb geen vrijstelling en
    Ik draag overwegend ook geen mondmasker.
    Grote ruimtes geen en kleine ruimtes wel.
    Dus bij de supermarkt niet winkelcentrum ook niet. Als ik naar de dokter/tandarts en dat soort dingen wel. Omdat de andere partij geen afstand kan bewaren bv.

er staat een stuk over mondkapjes zelfs op het RIVM dat het waarschijnlijk niet heel heel veel zin heeft.

en daarbij ik wil gewoon schone lucht kunnen ademen. Zolang je afstand houd van mensen lijkt me dit voldoende

sannever en Helicryse vinden dit leuk.
  13. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Hier ook geen covid vaccinatie omdat ik nog bezig ben met ivf traject plus de lange termijn effecten onbekend zijn. Het voelt voor mij niet goed. Als anderen hem nemen, prima! Maar ik hoop dat zij tzt geen nadelige gevolgen gaan ondervinden van de vaccins.

Ik doe een soort vrijwilligerswerk en we zijn aan het kijken of we na de vakantie weer deelnemers kunnen toe laten. Riep er 1 meteen alleen gevaccineerden zijn welkom! :eek: Ik zei deze discussie gaan we niet via de app voeren. Maar ik moest gelijk aan denken aan de joden (en andere groeperingen) in de oorlog en aan de apartheid. Die werden ook buiten gesloten cq apart gezet.
    Toevallig las ik ook gisteren een artikel over indirecte vaccinatieplicht, die kan ontstaan omdat het aantal gevaccineerden te laag is/blijft. Bij indirectie vaccinatieplicht mogen alleen gevaccineerden toegang hebben tot evenementen, vliegtuigen, restaurants, concerten, etc.
    Ik hoop echt niet dat we op dat punt belanden tzt. En volgens mij moet artikel 10 en 11 van de grondwet dan ook aangepast worden...

SAARC, MariekeRox en Helicryse vinden dit leuk.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

Op school mogen natuurlijk al lang geen ouders binnen. Dus ook de Ouderraad niet. Heel jammer, want we hebben dus al meer dan een jaar niks kunnen doen in de school. Had een paar maanden geleden een juf tegen een mede ouderraadlid (werkt in de zorg)gezegd: jij kan toch wel komen, jij bent gevaccineerd!!
    :(:(

15. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Bijzonder hoe dingen gaan. :-/

SAARC vindt dit leuk.
  16. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    De joden en apartheid, echt? Ik vind dit hele lastige associaties. Buiten gesloten en apart gezet? Je maakt een andere keuze. En dat is je goed recht, maar er is hier zeker geen sprake van een langdurig en systematisch onderdrukken en uitroeien van niet-gevaccineerden.

Zara75, Aszz, Mapje en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Helicryse

Helicryse Fanatiek lid

8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Idd. Heel raar! Naar zo'n samenleving moet niemand verlangen. Het is niet normaal.

aicirtap vindt dit leuk.
  18. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Nog niet nee... En ik doel ook niet op uitroeien. Maar joden droegen een ster en zwarte mensen mochten ook bepaalde dingen niet of moesten bijv achterin de bus zitten.

19. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    #239 Sic, 4 jun 2021
    Laatst bewerkt: 4 jun 2021
    Je beseft je dat de jodenster symbool staat voor de jodenvervolging? En inderdaad zwarte mensen mochten bepaalde dingen niet, waar het achterin de bus zitten, maar een klein onderdeel van was.

Nog niet? Jij denkt werkelijk dat de keuze die jij nu maakt (keuzes hadden joden en mensen in Zuid-Afrika trouwens niet) gaat leiden tot dergelijke uitsluitingen?

Ik vind dit soort vergelijkingen echt verschrikkelijk en zeer buiten proportioneel. Ook vind ik het erg ongepast en ik denk dat het dit onderwerp/draadje (tegen of niet willen vaccineren) zeker geen goed zal doen.

Baloei, Zara75, Leesteken en 10 anderen vinden dit leuk.
  20. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ja dit vroeg ik me ook al af. Met het normale vaccinatieprogramma wat kinderen krijgen is het toch ook de bedoeling dat de vaccinatiegraad 95% (oid?) is? Hoe is dat dan met corona? Ik ben inderdaad bang dat er na een tijdje wat "dwingender" wordt geadviseerd om te vaccineren als we de vaccinatiegraad niet halen...

Deel Deze Pagina