Wie laat zich niet vaccineren?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Helicryse, 1 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liliane92

Liliane92 Fanatiek lid

7 sep 2020
    2.083
    3.164
    113
    Vrouw
    Mijn achtertante inderdaad hetzelfde verhaal, 85, zwaar roker geweest en loopt kreupel achter een rollator. Kan eigenlijk niets meer. Ook corona doorgemaakt zonder veel moeite. Toen ik het nieuws hoorde had ik echt niet verwacht dat ze er gewoon doorheen zou komen.

2. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Maar dat is dus ook wat ze doen, bewust angst creëeren want dan houdt men zich aan de maatregelen.

Hanneke, Rosa Canina, Spectre en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Net komen op mn fb feed onder elkaar 2 nieuwsberichten voorbij:

DELTAVARIANT OMZEILT PFIZERVACCIN

en daar direct onder:

JANSEN VACCIN BESCHERMT TEGEN DELTAVARIANT

Ja sorry, ik vind het oprecht heel erg voor de mensen die zo bang zijn van/voor Corona. Maar ik schoot in de lach. Wie neemt dit nu toch nog serieus?

Riverdale87, Rosa Canina en Spectre vinden dit leuk.
  4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Cijfers zijn toch gewoon cijfers? Die kunnen mensen zelf interpreteren? Je ziet toch ook duidelijk dat de meeste besmettingen plaats vinden onder de groep 20-29 jaar? Het is wat het is en ook logisch te verklaren gezien de maatregelen die zijn los gelaten. Of ik daar blij van word is een ander verhaal, maar dat heeft meer te maken met mogelijke consequenties.

In Australië hebben ze 300 besmettingen in het hele land en ze zitten in lock down (zojuist een collega daar gesproken). Dat vind ik weer het andere uiterste.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Nee, dat is het probleem. Het gros van de mensen kunnen cijfers helemaal niet interpreteren. Daarom vind ik dat de besmetting en ziekenhuiscijfers e.d. helemaal niet dagelijks gedeeld hadden moeten worden.

6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik vind moedwillig informatie hieromtrent achterhouden ook niet wenselijk om eerlijk te zijn.
    Maar gezien het onderwerp (dat niet direct over niet vaccineren ging) dacht ik dat ik in het algemene topic zat, ik ben hier weer weg:eek:

7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.823
    18.542
    113
    Vrouw
    Ja dat is iedere keer in Australië, ik ken iemand die zit in Melbourne en om de haverklap in lockdown vanwege een paar besmettingen. Ik vind dat vrij overdreven.

Rosa Canina vindt dit leuk.
  8. Baloei

Baloei Niet meer actief

dus ze gaan nog meer geld stoppen (vaccineren kost aan arbeid ook veel geld) om geld wat al weg is niet weg te mikken? Vind je je eigen gedachten nou niet een beetje krom?

9. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.823
    18.542
    113
    Vrouw
    Met Jansen kun je tenminste weer dansen :roflmao:

tuc en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  10. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    mee eens hoor! Ik zou mijn kinderen nu ook niet laten vaccineren. Ze zijn ook nog lang niet die leeftijd en onze oudste had er wat over gehoord bij het jeugdjournaal en zei al dat hij het niet zou willen. Er is voor zowel kinderen als volwassenen nog teveel onduidelijk op dit moment. Daarom wacht ik ook nog met vaccineren.

Liekje81 en Rosa Canina vinden dit leuk.
  11. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zie het niet als achterhouden hoor. Het moet wel vastliggen. Maar het delen voor het grote publiek zie ik geen voordeel in

12. tuc

tuc Niet meer actief

Nee dat vind ik niet krom.
    Maar jij vindt het dus logisch dat de Jonge zelf promoot om de 1,5 meter los te laten en dan nu piepen over oplopende besmettingen?

13. tuc

tuc Niet meer actief

Nou van de week (en nog eerder) voorspelde ik al dat er straks een volgende coronaprik nodig gaat zijn. Werd alle keren op gereageerd dat je niet wat als wat als moet denken. En vandaag zegt Ernst Kuipers dat het een reeële mogelijkheid is.
    Ik ben heel benieuwd hoeveel van de "gezonde" mensen die volledig gevaccineerd zijn deze zomer, een derde prik gaan halen.

Riverdale87 en Rosa Canina vinden dit leuk.
  14. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ik had het ook wel verwacht. Net als de jaarlijkse griepprik. Virussen muteren nou eenmaal....
    Ik ben er eindelijk voor mijzelf uit dat ik de vaccinatie wel ga halen. Maar als het een prik word die jaarlijks (oid) herhaald moet worden...pff dan weet ik het weer niet :confused:

tuc vindt dit leuk.
  15. tuc

tuc Niet meer actief

Dat snap ik. Ik bedoel ook niks lulligs met de vraag. Ik ben echt heel benieuwd hoe groot de bereidheid is voor een derde (of meer prikken) en wat de overweging is voor mensen om dat wel of niet te doen

16. Baloei

Baloei Niet meer actief

wat heeft dat er nou mee te maken?

17. Baloei

Baloei Niet meer actief

ja, wat een voorspelling, zeg. Dat het een virus is wat muteert. Wat maakt dat uit dan? Er zijn mensen die wel gevaccineerd willen worden en mensen die niet gevaccineerd willen worden. Toch fijn dat er voor iedereen de keuze is straks?

Syane vindt dit leuk.
  18. tuc

tuc Niet meer actief

Nou dat is toch logisch? Het kabinet en RIVM (in opdracht van het kabinet) blijven heel erg vasthouden aan het aantal besmettingen? Ik vraag mij af waarom. In het VK is de zogenaamde Deltavariant al veeel langer en de hospitalisatie stijgt niet mee. En ze hebben ook hier altijd geroepen dat het om de ziekenhuiscijfers gaat.
    De Jonge doet uitspraken als: dansen met Jansen en er komt een regel dat men direct na de vaccinatie mag uitgaan. Terwijl eerder gezegd is dat er minimaal 2 weken voorbij gaan voor de vaccinatie werkt.
    Hij promoot allerlei dingen die besmettingen gaan laten oplopen en komt gister (of vandaag) met een waarschuwing dat het zo niet goed gaat.

Paardenbloem en Liekje81 vinden dit leuk.
  19. tuc

tuc Niet meer actief

Wat maakt dat uit? Dat het muteert?? Nou mij niks zolang de maatregelen maar afgeschaft worden.
    En als er keuze is is het prima. Maar uitspraken doen als: de besmettingen lopen op door ongevaccineerde mensen en ongevaccineerden worden variantenfabrieken brengt zo'n druk met zich mee dat er nog amper sprake van een keuze is.

Jackie87 en Rosa Canina vinden dit leuk.
  20. Baloei

Baloei Niet meer actief

nou, het is een feit dat zolang het virus rondspookt het muteert. En het is een feit dat die kans groter is als minder mensen gevaccineerd zijn. En het is een feit dat als je gevaccineerd bent de kans kleiner is dat je het virus doorgeeft. Dus hoe meer mensen gevaccineerd hoe minder verspreiding en hoe minder mutaties. Als je dan toch niet gevaccineerd wil worden is dat prima, mag iedereen zelf weten. Maar feit blijft wel dat als de vaccinatie graad laag is, er meer mutaties en meer besmettingen zijn. Ik snap niet zo waarom je je daarover opwindt en ook niet waarom je alles als een aanval ziet. Het is gewoon zo, maar het doet niks af aan jouw recht op de keuze wel of niet te vaccineren. En als iemand aan jou vraagt of je wel of niet gevaccineerd wil worden, hoef je je daar dus ook niet over op te winden. Je kunt als je wilt uitleggen waarom niet of wel, dat kan die ander ook doen, en dan heb je een gesprek. Hoeft toch niet zo fel allemaal?

Neuzeke, Suzy85, Maev en 7 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina