En heel veel mensen geen klachten hebben gehad of om een andere reden niet hebben laten testen. Ik denk dat het werkelijke cijfer 3x hoger moet liggen dan het geregistreerde cijfer
In het begin werd je niet eens getest. Dus ja denk dat het veel meer is En maart werd als start gezien maar veel was daar voor al ziek.
ja, maar als je naar de statistieken van Sanquin kijkt kom je nog niet boven de 35% uit. Hoe verklaar je dat dan?
Vergeet daarbij niet dat in de eerste golf ook heel weinig mensen getest zijn. Toen waren de testen schaars en kon je je niet laten testen bij verkoudheidsklachten. Dat kwam pas later.
Ik weet ook vrij zeker dat ik recent iets over een getal ruim boven de 50% gelezen heb, 60 of 70 o.i.d. inderdaad.
Dat was eind mei ofzo. Inmiddels veel hoger. https://sittard-geleen.nieuws.nl/nieuws/20210705/sanquin-driekwart-heeft-antistoffen-tegen-corona/
Eh nee. Niet waar. Eerste geval 27 februari, dus niet veel was al ziek voor maart. Vast een paar maar echt niet veel.
Dit begin mei: https://www.sanquin.nl/over-sanquin/nieuws/2021/05/sanquin-vindt-corona-antistoffen-bij-32-van-donors vertrouw dit meer dan de andere. En waarom inmiddels veel hoger?
Hoger door vaccineren. In mei was het dus al 54%. Inmiddels meer dan 75%. Verschillende nieuwssites hebben daarover bericht
En hier artikel op Sanquin zelf. https://www.sanquin.nl/over-sanquin/nieuws/2021/07/corona-antistoffen-bij-77-procent-van-donors
Ja maar dat staat los van de besmettingen. Tot mei weinig vaccinaties relatief en slecht 35% antistoffen. Dan heeft toch niet driekwart van Nederland het al gehad? Dat wilde din0 weten.
Ah zo. Niet iedereen houdt voor altijd antistoffen die je in het bloed ziet. Ik heb een oatient gehad met bewezen corona door bloed en ct-onderzoek, die geen antistoffen meer had na 2 maanden bv.Wat niet wil zeggen dat je t-geheugencellen niks meer doen. Maar dat die antistoffen zo gestegen zijn, heeft veel met vaccineren te maken natuurlijk.
niet iedereen nee. Maar als begin mei maar bij 35% van de mensen antistoffen worden gevonden kun je mij niet wijsmaken dat al driekwart van de bevolking besmet is geweest. En daarbij heb ik dus serieus vrienden die besmet waren en zich tot 5 keer toe hebben laten testen (positief 4 keer) omdat ze zeker wilden weten niet meer positief te testen. Zouden zij nou telkens als positief geregistreerd zijn of maar 1 van de 4 keer? Als iedereen dat doet wordt de registratie er niet beter op natuurlijk.
Nee ik denk ook niet dat al driekwart besmet is geweest. Dat strookt ook niet met wat ik op mn werk en in mn omgeving zie. Ja geen idee hoe dat geregistreerd wordt idd. Niet dat ik het nut inzie van zo vaak testen na besmetting. Ken niemand die dat doet.
Nou, haar vader is herstellende van chemotherapieën en is echt heel zwak. Dus zij wilde echt geen een enkele coronamolecuul meer hebben voor ze weer langs ging, maar ook niet te lang wachten met weer langs gaan. Dus op zich snap ik het wel in haar geval. Neem ook niet aan dat iedereen dat doet hoor!