Wie laat zich niet vaccineren?

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Helicryse, Jun 1, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Nou, ik denk dus echt wel waar. Van hoeveel mensen ik her en der hoorde die in Januari/februari hartstikke ziek geweest zijn, en pas maanden later beseften dat dat waarschijnlijk Corona geweest is, alle symptomen klopten bij wat ze later van corona patienten hoorden.

2. Baloei

Baloei Niet meer actief

ja maar niet veel. Waar gaat het over, een paar honderd mensen. Dat is toch niks op het grote geheel?

3. tuc

tuc Niet meer actief

Hoe weet jij dat zo zeker dan? Ik heb geen idee hoor. Volgens mij kunnen dat best eens veel meer mensen zijn dan we nu vermoeden.
    Maar jij brengt het allemaal zo stellig dat ik mij afvraag waar jouw bewijs daarvoor is dan, hoe weet jij dat zo zeker?

Baloei likes this.
  4. Baloei

Baloei Niet meer actief

nou, dat is gewoon common sense. Als er bij 12.000 positieve besmettingen 2000 mensen in het ziekenhuis liggen en dit was niet zo in februari, dan waren er toen dus niet zoveel besmettingen. En De Grote Wetenschappers zeggen dat er in januari en februari 154 mensen met Corona klachten waren. Ze zullen er vast naast zitten want niet iedereen meldt het, maar het zullen er heus geen 10.000den geweest zijn.

5. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,824
    18,545
    113
    Female
    Mijn man ging in januari 2020 naar Oostenrijk met wintersport.. na zijn vakantie is hij flink ziek geworden. Toen was corona nog 'ver weg'. Maar ik denk dus dat het in die periode al zeker wel de wereld rond ging.. je weet het natuurlijk nooit zeker, maar apart is het wel.

din0 and tuc like this.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Dezelfde wetenschappers die in maart riepen: we hebben geen idee. Volgens mij kunnen ze dat niet zo herleiden.
    Bovendien, ik ga ervan uit dat Corona niet door ouderen e.d. Nederland is ingebracht. Dat is zeer waarschijnlijk gebeurd door reizende mensen. Dat betekend dus voornamelijk gezonde en heel erg oude mensen. Mensen die op vakantie gingen of voor werk reizen. Dat is juist de categorie mensen die vrijwel niet in het ziekenhuis komt. De eerste verspreiding kwam waarschijnlijk ook niet op een kringverjaardag van oudtante Wil, maar o.a. door Carnaval enz. Wederom over het algemeen de categorie gezonde, niet stokoude mensen. Pas later verspreidde het zich onder ouderen en risicogroepen waardoor de ziekenhuiscijfers hoger werden.

Mijn common sense zegt dus iets heel anders.

Saartje33 likes this.
  7. Baloei

Baloei Niet meer actief

jouw common sense mag wel anders zeggen, maar je gaat mij niet vertellen dat die besmette mensen van januari en februari een verschil maken op de mensen die daarna besmet zijn. Dát is common sense.

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,152
    23,235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja dan snap ik het wel idd!

9. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,383
    30,688
    113
    Female
    :roflmao::roflmao::roflmao:
    Ouderen reizen niet dus die werden niet besmet.

En dat is commotie sense:D

Er zijn geen gepensioneerden met campers.
    Ouderen gaan nooit in de wintermaanden naar Benidorm en aanverwante oorden.
    Er bestaan geen busreizen naar de moezel.
    En opa gaat al helemaal nooit carnaval vieren.
    Mijn 70-jarige moeder had geen reis naar Indonesië geboekt met haar 65-jarige zus (die helaas gecanceld werd ivm votoba)

T is maar goed dat je met kinderen werkt @tuc , want mensen boven de 60 begrijp jij helemaal niks van.

Wat betreft de rest van deze discussie. Nee. Denk niet dat er in jan-feb 2020 al duizenden mensen waren besmet. Vast wel meer dan bekend was. Maar geen duizenden.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Wat een fijne reactie weer.
    Staat er ergens in mijn stukje dat ouderen helemaal niet reizen?
    Volgens mij heb je gewoon zin om lullig te doen en trekt heel mijn post uit zn verband. Dan ben jij het er niet mee eens, dit is hoe ik het zie.

11. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Juist. Zie mijn uitleg hierboven. Maar het is veel fijner om te geloven dat virussen een eigen wil hebben of nog beter, dat corona een manier is om ons mak te houden :rolleyes:

Kanonne zeg als dit mak is wil ik niet weten hoe sommige mensen zijn wanneer ze boos zijn.

Zxcvb and Mamafiets like this.
  12. Maev

Maev VIP lid

Dec 4, 2014
    6,071
    5,553
    113
    Vergeet voor het gemak even dat de officieel 1e patient met corona een gezonde man was, met een goede conditie die niet onder de categorie ouderen noch risicogroep behoorde. En zo waren er meer in die periode.

Mamafiets likes this.
  13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,952
    14,996
    113
    Wij maakte destijds van de nood een deugd, dochter mocht toch niet naar de KDV dus we hanteerden een gesloten kring in de lockdown. Op die manier was de binnenkern veilig en alles erbuiten stond op afstand. Boodschappen bezorgd etc. 1 piep van mn vader (toen terminaal) en we konden veilig en vaak langskomen met koekjes en aanverwanten. Mja nu alles meer en meer open gaat is dat lastiger richting werk etc. te regelen. (plus schoolverplichtingen etc).

Zxcvb likes this.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

Natuurlijk waren die er meer! Dat bevestigd mijn punt juist, de besmettingen kwamen al bij alle groepen voor, maar voor het bekend werd in NL denk ik dat er dus al vele voorgegaan zijn waarvan we het helemaal niet weten.

15. Maev

Maev VIP lid

Dec 4, 2014
    6,071
    5,553
    113
    Jij hebt het over de ziekenhuisopnames en ouderen en risicogroepen, echter de eerste die in het zkh opgenomen werden behoorde niet tot die 2 groepen. Ben er van overtuigd dat het echt al wel eerder in nederland was, echter niet dat het in grote mate was.

16. Baloei

Baloei Niet meer actief

Ja maar toch niet zoveel meer dat het voor het geheel uitmaakt? Dat is mijn punt dus.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Dat noemde ik omdat er cijfers werden gegeven over 12.000 besmettingen en maar zoveel ziekenhuis opnames. Ik denl dat er dus nog veel meer besmettingen waren die niet eens in het ziekenhuis zijn geweest, voor Corona "hier was".
    Maar goed dat is wat ik denk.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is ons meningsverschil, ik vermoed van wel.
    En daarom zou ik graag die gratis titer bepaling willen zien. Ik denk dat best wat mensen dat willen.

SAARC likes this.
  19. Baloei

Baloei Niet meer actief

maar maart tot en met nu zijn 15 maanden. Denk je dan dat die 2 maanden daar nog een serieus verschil op gaan maken?

20. tuc

tuc Niet meer actief

Het gaat niet alleen om die maanden, als er toen al noemenswaardige besmettingen waren dan zijn er nu misschien ook wel hordes mensen waarvan we het niet weten. Zonder klachten kom je bijna niet bij de teststraat en niet iedereen met milde klachten rent erheen. Ik vind het wel van belang.

Share This Page