Wie laat zich niet vaccineren?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Helicryse, 1 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Even het draadje terug lezen, zo moeilijk is dat niet.

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Een medicijn ter preventie wordt over het algemeen een vaccin genoemd.

GossipGirlxoxo en Elsss vinden dit leuk.
  3. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.467
    8.617
    113
    Vrouw
    :rolleyes: Idd

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Jawel hoor, ik heb alleen de onhebbelijke gewoonte om te reageren als ik onzin lees, zelfs al mag ik niet in het topic.

GossipGirlxoxo, Maslov, kadootje en 8 anderen vinden dit leuk.
  5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ja dat willen we hier. En nee ik ben niet tegen vaccineren, lang getwijfeld ga ik toch. Naar nog steeds delen ik de mening van velen hier! Wil niet zeggen na alles wat er gebeurd dat ik niet nog eens mag vragen wat er dan voor uitweg is.
    Verschil is alleen dat ik mijn mening over wel vaccineren er niet door dram. Of alleen maar met ja maar.
    Dit is idd een topic waarover gevoelens gedeeld worden over niet vaccineren. Wat uiteindelijk je beslissing ook is.

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Net zo toedeloe als Emilie die jullie hier in dit topic van het forum afgepest hebben nadat haar zus dood is gegaan aan Covid?

Maev, Gewooniemand en Leesteken vinden dit leuk.
  7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Om dus gruwelijk irritant te zijn..

Riverdale87, tuc, Cin85 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Dan zou ik toch eens goed gaan lezen wat er eerder geschreven is.. medicijn is om te genezen of ondersteunen. Indirect is dat dus ook gewoon preventief om de zorg te ontlasten. Vreselijk als mensen niet de moeite nemen om goed te lezen en zich wel ergens mee gaan bemoeien.

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Dat is alleen irritant als je het vervelend vindt om op onzin uitspraken gewezen te worden. Dus als je vindt dat je gelijk hebt en het gruwelijk irritant vindt om dat bewezen niet te hebben.....

Gewooniemand, Trirani, Elsss en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Nee hoor, ik heb goed gelezen. En hoe dacht je mensen preventie door de strot te drukken? Dat wordt al jaren aan gewerkt. Gezonde leefstijl programma's, minder reclame voor snoep, accijnzen op roken, uitleg en programma's op scholen. Tenzij je gezond leven verplicht maakt kun je geen preventie afdwingen.

En ik ben net zo min een voorstander van verplicht gezond leven als van verplicht vaccineren.

Jeetje, in een topic als dit ben ik enorm verbaasd dat men wel pal staat voor het eigen recht om een vaccinatie te weigeren maar niet voor het recht van een ander om een frikandel in zijn mond te steken.

Maev, Gewooniemand, bloem82 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.467
    8.617
    113
    Vrouw
    over onzin gesproken… is dit serieus wat jij denkt? :eek:

zonnetje2015 vindt dit leuk.
  12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Hier weet ik niets van. Maar ik weet wel dat er meerdere anti vaxxers hier van het forum zijn weggepest. Beide hoort niet. Daarom is het verstandig om even naar de startpost te gaan en te kijken of je daaraan wat kan bij dragen in het forum, zo niet dan zeg je hier niets of je opent een eigen topic. Zo moeilijk is dat toch niet?
    Ik krijg ondertussen het idee dat een aantal pro vaxxers jaloers is op dit topic van de anti vaxxers omdat jullie maar blijven drammen.

Roebus en MariekeRox vinden dit leuk.
  13. Baloei

Baloei Niet meer actief

Niet allemaal natuurlijk, daar is geen beginnen aan. Maar je punt is duidelijk, jullie willen alleen maar met elkaar meepraten en twijfels delen. Mijn vragen zijn niet vervelend bedoeld, mijn excuses dat ze zo overkomen. Ik kon me gewoon niet voorstellen dat het leuk is om met zijn allen dezelfde mening te delen. En het daar dan over te hebben. Dan ben je toch na 1 pagina wel klaar.

kijk, ik begrijp heel goed dat argumenten anders afgewogen kunnen worden. Dat is omdat iedereen andere belangen heeft. De een vindt het risico op bijwerkingen te groot, de ander neemt de bijwerkingen voor lief omdat hij of zij een familielid heeft dat echt niet ziek kan worden. Ik snap allebei. Maar als gezegd wordt dat iemand het vaccin niet wil omdat hij er daarna paars van wordt, terwijl onomstotelijk vast staat dat dat niet zo is, dan heb ik inderdaad de onbedwingbare behoefte om er tegenin te gaan. Maar nu begrijp ik pas dat jullie het dan met eensgezinden willen hebben over de paarse teint die je krijgt.

14. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.467
    8.617
    113
    Vrouw
    Bijna 4000 Duitsers zijn ondanks volledig te zijn ingeënt toch ziek geworden, becijferde gezondheidsinstituut RKI. Het instituut registreerde tot dusver 3806 gevallen van 'vaccindoorbraken'. Mensen kregen dan minstens twee weken nadat ze helemaal waren ingeënt toch klachten door een coronabesmetting.

Zo effectief is het dus. En mede hierom moeten de gevaccineerden niet uitgezonderd worden van bv de 1,5m maatregel.

2littlemonkeys en MariekeRox vinden dit leuk.
  15. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    Met dat laatste ben ik het volledig eens. Ik hou nog steeds afstand van bv schoonouders etc. Zolang de vaccinatiegraad van volledig gevaccineerden nog niet hoog geboeg is en zoals mijn neefje van 16 die graag prik wil maar pas nu aan de beurt is, vind ik afstand houden enorm belangrijk.

Ik vind t ook maf dat er gevaccineerden zijn die met klachten zich niet laten testen, maar wel naar de supermarkt etc gaan. Juist omdat je nog steeds kans hebt om wel covid bij je te dragen

16. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.278
    8.723
    113
    Vrouw
    Dat vind ik dus ook zo vreemd aan heel het 'testen voor toegang'. Gevaccineerden kunnen het nog steeds bij zich dragen en ook nog steeds overdragen. Maar als je je QR code laat zijn mag je zo doorlopen. Bijv die uitbraak in Enschede met het uitgaan. Wie zegt dat dat komt van een niet-gevaccineerde. Die regels kloppen voor geen meter.

Spectre, Juul75 en Saartje33 vinden dit leuk.
  17. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Mensen bepalen nog altijd zelf wat ze in hun lijf stoppen. Je kunt zelf nadenken of die frikandel wel of niet gezond is. Als iedreen schreeuw spring in de sloot spring jij dus ook? Of bepaal jij zelf of dat wel of niet goed voor je is? Mensen moeten zich eens niet van de domme houden en in de spiegel kijken. Ik bepaal of ik me laat vaccineren. Hugo bepaald wat ik dan wel of niet mag of moet. Dat is het grote verschil maar gezien je reactie begrijp je dit niet

18. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.278
    8.723
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens.

19. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    Hele testen voor toegang is maf, ik vind 40 uur geldig ook erg lang.

Riverdale87 en Mim89 vinden dit leuk.
  20. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Maar nogmaals, heb je de OP gelezen?

De intentie van dit topic is helemaal niet om het te hebben over de reden van niet vaccineren, laat staan om er over te discussiëren.

2littlemonkeys en Spectre vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina