Wie laat zich niet vaccineren?

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Helicryse, Jun 1, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

Feb 27, 2015
    4,563
    2,765
    113
    Female
    Noord Nederland
    Beetje jammer dat er gedaan wordt alsof de mensen in dit topic geen eigen mening kunnen vormen en daar continu de correctie van een ander voor nodig hebben....

Ik vind het echt not done om daarnaar te vragen. Sterker nog, als niet gevaccineerde loop je meer risico dan een gevaccineerde (als alle informatie klopt die nu te vinden is). Dus waarom die “angst” voor iemand die niet gevaccineerd is. Egoïstisch.... jammer dat je zo genoemd werd.

De volgende keer dat iemand mij die vraag stelt ga ik hem vragen wat het antwoord voor toegevoegde waarde heeft voor zijn of haar leven :roflmao:

Nellie4, Helicryse and Hanneke like this.
  2. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    Wat zijn verkeerde redenen om niet te vaccineren? Niemand die er last van heeft, want anders werkt je eigen vaccinatie kennelijk niet goed.

Weet je wat ik wel dom vind? Je zelf laten vaccineren omdat Hugo het zegt en volledig op zijn woord vertrouwen, zonder zelf überhaupt onderzoek gedaan te hebben en je te verdiepen in vaccinaties en immunisatie.
    Als je er na diep gaande onderzoeken achter komt dat je dit alles voor lief neemt en je alsnog laat vaccineren, prima, daar heb ik geen moeite mee, jouw lichaam, jouw keuze.
    Maar waarom moeten mensen die een andere conclusie trekken alsnog worden overgehaald? Denk je dat deze forumleden geen opleiding hebben genoten, of geen onderzoek hebben gedaan?
    De enige reden dat jij ze over wilt halen is om je eigen gelijk te halen. Echter gaat dat helemaal niet, want niemand kan in de toekomst kijken.
    Dus ja, wie weet komen de anti vaxxers over 5 jaar wel tot de conclusie dat wij alsnog de vaccinatie nemen. En wie weet kom jij over 5 jaar tot de conclusie dat je het nooit had moeten doen.
    Maar dat is kennelijk lastig om te begrijpen?

Helicryse, Heartofhope and Liliane92 like this.
  3. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

Oct 15, 2017
    4,151
    4,681
    113
    Female
    Een vaccin is medicatie met profylaxe.

4. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    Omg!
    Volgende keer nog even flink erbij kuchen? En de reactie uiteraard filmen voor ons. :roflmao:

Ik had zaterdagavond een afterparty met een paar honderd man op het strand (niet in Nederland), verslikte mij in mijn cola en moest heel hard hoesten. Een aardige politie agent (zonder mondkapje) klopte mij hierop op mijn rug en vroeg in gebroken Engels of ik wat water uit zijn flesje wilde drinken. Zo kan het dus ook. Maar als je dat aan zo'n vrouw verteld dan krijgt ze denk direct een hartinfarct?

Zxcvb and Hanneke like this.
  5. din0

din0 VIP lid

Aug 14, 2011
    5,122
    1,825
    113
    Ik vind het ook jammer dat wij niet open kunnen praten zo vertelde ik dat ik vermoed dat er meer besmet is als gemeld.
    Boem statistieken moeten er bij.
    Ben dus maar afgehaakt en hield me mond maar.

Waarom mogen wij niet gewoon discuseren en delen ja misschien is er iets niet waar maar denk dat ik wel mag zeggen dat wij goed hebben na gedacht.
    En gewoon eens iets delen wat misschien wel interessant is.
    Waarom moet alle juiste dingen gedeeld worden.

Ik zelf denk breed en geloof niet zomaar alles.

Het lijkt wel alsof je een miljoen hebt gewonnen als je vacineerd.
    Het word massaal gedeeld (hier dan).

Helicryse and Roebus like this.
  6. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,273
    8,720
    113
    Female
    Denk dat de enige mogelijkheid hiervoor pb is. Zo jammer.

7. Baloei

Baloei Niet meer actief

maar Cin85, ik heb helemaal niet de intentie om mensen over te halen!! Dat heb ik echt al 15 keer gezegd! Ik vind JUIST dat iedereen een eigen keuze moet maken. Maar dan wel met juiste informatie. Maar als jij besluit je niet te vaccineren omdat je zogenaamd WEET dat je er paars van wordt en dat dan ook nog eens overal verkondigd alsof je de waarheid in pacht heb, dan ga ik er inderdaad tegenin, omdat anderen mogelijk een besluit nemen over al dan niet vaccineren op onjuiste informatie. Blijkbaar is dat dus moeilijk te begrijpen?

Maslov, Gewooniemand, Sado and 13 others like this.
  8. Baloei

Baloei Niet meer actief

Je mag ook dingen delen die niet waar zijn, maar dan is het wel netjes om erbij te zetten dat het een mening is, zodat je niet anderen misleidt met informatie. Dat is toch niet meer dan normaal? Zeg gewoon “ik vind …”?

9. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,273
    8,720
    113
    Female
    Voor degene die hier roepen dat er onjuiste en/of onvolledige informatie wordt gedeeld: want wat op rtlnieuws en nos etc wordt gezet is per definitie waar? Een FEIT is dat de vaccinaties nog in een TESTFASE zitten tot maar liefst 2023. Feit is dat helemaal niemand weet hoe iemand die zich laat vaccineren er over 5 jaar aan toe is.

Wish05, Helicryse and maliro like this.
  10. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,273
    8,720
    113
    Female
    En waar haal jij dan, als ik het vragen mag, je informatie vandaan? Want je bent er heel erg van overtuigd dat jòuw informatie de juiste is en onze informatie niet.

Helicryse likes this.
  11. Baloei

Baloei Niet meer actief

Helemaal mee eens! Ik snap ook echt dat je je daarom niet zou laten vaccineren.

12. Baloei

Baloei Niet meer actief

Wetenschappelijke onderzoeken, CBS statistiek, enz enz.

13. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,273
    8,720
    113
    Female
    Sorry maar krijg heel vaak van veel mensen het gevoel dat degene die zich niet laten vaccineren geen onderzoek doen en er niet over nadenken.

Elsss likes this.
  14. Baloei

Baloei Niet meer actief

Ik niet, het wisselt heel erg. Sommigen die zich wel laten vaccineren doen dat omdat de meeste mensen het doen. Anderen doen het omdat ze kwetsbaren in hun omgeving hebben. Sommigen doen het niet omdat ze bang zijn voor lange termijn gevolgen, sommigen doen het niet omdat ze zich niks willen laten opleggen. Van beide kanten ook mensen die gewoon geen onderzoek gedaan hebben en op hun eigen gevoel vertrouwen.

Maev, Saartje33, Syane and 1 other person like this.
  15. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,273
    8,720
    113
    Female
    Dus de onderzoeken en statistieken die tevoorschijn komen aan de hand van wat je op Google intypt zijn dus waar? Want laten we heel eerlijk zijn: denk dat de meeste mensen hier afgaan op wat ze op het nieuws lezen, wat ze op Google vinden en wat hun als waarheid zien. Ik zelf ook, maar ik ga als iemand zegt zich wel te vaccineren en daar goede redenen voor heeft niet de discussie aan. Jouw lijf, jouw keus. Toegegeven: ik kan iemand wel vol ongeloof aankijken als diegene zegt dat ze de vaccinatie alleen pakken omdat ze anders niet op vakantie kunnen, niet op stap kunnen. Maar die redenatie begrijp ik dan ook werkelijk niet.

Helicryse likes this.
  16. Baloei

Baloei Niet meer actief

Serieus? Dat is toch echt idioot hoor. Dat vind ik echt erg. Dat mensen dat doen zeg. Maar daar voel je je dan toch niet rot over toch? Jij hebt het volste recht om te kiezen wat jij denkt dat goed is voor jou.

Werd er op die verjaardag nog wel 1,5 meter afstand gehouden? Vorige week regende het enorm hier en toen wij bij de buren op verjaardag waren was het echt super vol en was 1,5 meter niet haalbaar meer, ik moet eerlijk zeggen dat ik me daar toch niet prettig bij voelde en weg ben gegaan.

17. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,273
    8,720
    113
    Female
    Wat een belachelijk uitspraak weer van de Jonge. Sorry hoor maar hoezo moet je je laten vaccineren of je wordt ziek. Ken nog steeds mensen die nog nooit corona hebben gehad en zich ook niet laten vaccineren.

Attached Files:

18. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

Feb 27, 2015
    4,563
    2,765
    113
    Female
    Noord Nederland
    Nee, nog niet. Ik zit nu niet meer in twijfel trouwens. Hoe ik daar over 1 jaar over denken, misschien zelfs al eerder, weet niemand inderdaad. Maar voor nu hoeft het voor mij nog niet.
    Gelukkig kan ik op mijn werk zeggen dat ik niet gevaccineerd ben en kan ik het daarbij laten zonder hele discussies te moeten voeren of mezelf te moeten verdedigen. Zo zou het in dit topic ook gewoon moeten zijn.

19. Beausecret

Beausecret VIP lid

Apr 26, 2016
    5,474
    6,089
    113
    Female
    Negeer het dan gewoon en ga er zelf ook niet op in (niet direct richting jou bedoelt dit) :) Maarja, dat is wat ik denk.

2littlemonkeys likes this.
  20. Baloei

Baloei Niet meer actief

nou, bij alle onderzoeken is het belangrijk goed te kijken naar groepsgrootte en andere zaken. Maar ja, inderdaad, Google en kijk wat je vindt, en wees daar kritisch over. Ook bij NOS staan heel vaak dingen die compleet uit verband gerukt zijn. Maar ik denk dan niet gelijk dat het bangmakerij is, maar eerder dat journalistiek vooral inspeelt op gevoel en dat nieuws vaak een beetje verkeerd belicht wordt om een groter publiek te bereiken. Dus ja, goed lezen en nazoeken is belangrijk. Maar dat doe ik ook meestal wel heel uitgebreid, want het is mijn opleiding dus ik vind het altijd wel interessant.

Gewooniemand and Beausecret like this.

Share This Page