Niet in het kader van zelfbeschikkingsrecht. Nog niet tenminste, zie ze er in den haag wel voor aan. Alhoewel ik denk dat ze niet durven ivm het personeelstekort in de zorg.
Hiermee zou ik idd wel bij de betreffende huisarts aankloppen. Hij neemt bewust een risico en stelt jou er aan bloot.
In Frankrijk wordt vaccineren verplicht voor zorgmedewerkers.. ook mag je zonder vaccinatie niks meer tenzij je je iedere 48 uur laat testen. Zelfs geen boodschappen doen. In winkelcentra gaat dezelfde verplichting gelden https://www.nu.nl/coronavirus/6145183/frankrijk-verplicht-vanaf-1-augustus-coronacertificaat-in-alle-openbare-ruimtes.html en lees vooral de laatste regels van het artikel
Ondanks dat ik het veel oneens ben met je ben ik het hier roerend mee eens. In Nederland kan ik me niet voorstellen dat er een verplichting komt op vaccinatie, dan moeten ze eerst de grondwet aanpassen. Vaccinatie plicht gaat tweehonderd stappen te ver, autonomie over je eigen lichaam is het grootste goed. En je werkgever houdt zich ook prima aan de wet, bij mij op het werk wordt er ook niet naar vaccinatie status gevraagd. Dat mag wettelijk niet eens tussen werkgever en werknemer. Wel tussen patiënt en behandelaar trouwens, of tussen collega's onderling.
Even een uitbreiding voor de vaccinatie plicht. In Nederland zal hij niet komen, dat kan niet want dan moeten ze artikel 11 van de grondwet aanpassen en dat gebeurt zelden een is een tijdrovend proces. Dus niet te druk maken hierover.
Flink bizar, niet alleen de zorgmedewerkers...Tussenstop in Frankrijk of je vakantiegevoel wordt zo wel anders...
Wij besloten al vroeg om niet weg te gaan, als er geen corona was geweest hadden we alsnog naar Spanje gegaan voor de eerste keer in jaren toen ik zwanger bleek en mn moeder meegenomen. Mn vader was gek van de zwarte madonna, ff kaarsje branden voor m. Mja t ligt ff wat anders dus maar afwachten hoe de oren van R. zijn hopelijk mijn oortjes, als hij die van mn man heeft kan t wel even duren (chronische oorontsteking tot 10 jaar oud ivm nauw kanaal). Zijn toch hoogseizoen gebonden, dus in dat opzicht veranderd er ook niet veel.
Bij ons worden clienten wel getest als ze klachten hebben willen ze dat niet dan komt er geen zorg meer tot de quarantaine periode over is. Als clienten ons zouden weigeren omdat we geen vaccinatie hebben dat mag maar dan komt er niemand anders voor dat zorgmoment.
https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/wie-laat-zich-niet-vaccineren-club-2-0.715836/page-29#post-23752524