Wie laat zich niet vaccineren?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Helicryse, 1 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Klopt. Vandaar ook mijn twijfel. Ik kom er gewoon echt niet uit.

Mapje vindt dit leuk.
  2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik snap het heel goed hoor. Ik hoop dat je eruit komt voor jezelf.

Ik heb ook heel lang getwijfeld, niet omdat ik bang ben voor Corona of dat ik er iets aan overhou. Voor mijzelf wist ik meteen dat ik het niet nodig vond. Maar het schuldgevoel wat je aangepraat wordt, om je heen, op plaatsen zoals op het forum hier, op social media en en in de media.

Typicalme, Rosa Canina, G89 en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.271
    8.716
    113
    Vrouw
    Ik snap je wel hoor. Hier ook echt niet tegen vaccinaties, zal als ik hopelijk een kindje mag krijgen ook mijn kindje laten vaccineren. Maar deze covid vaccinatie? Nee. Te experimenteel nog voor mij.

4. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.271
    8.716
    113
    Vrouw
    Dit idd. En dan roepen ze nee het wordt niet verplicht etc. Nou met de druk die je voelt van veel mensen zou je je bijna verplicht voelen.

MariekeRox en tuc vinden dit leuk.
  5. Roosje35

Roosje35 Niet meer actief

Dank je wel voor deze reactie. Ik zit mij al een tijdje te ergeren aan bepaalde personen die nog steeds heel graag willen dat je je laat prikken en je willen overtuigen. Alsof ze aandelen heeft in de farmacie. Ook al maak ik de keuze om niet te vaccineren op basis van de folder van de Gamma, dan nog is het mijn keuze. Mijn lichaam, mijn keuze. Ook als ik deze keuze bespreek met mensen, is het nog altijd aan deze mensen om te bepalen of ze zich kunnen vinden in deze overweging. Niets meer, niet minder.

citroenrasp, SAARC en Helicryse vinden dit leuk.
  6. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik sta er exact hetzelfde in als jij. Mijn gevoel zegt momenteel nee. En dat is voor mij een prima reden om het voorlopig dan ook niet te doen.

7. Helicryse

Helicryse Fanatiek lid

8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Precies. Jouw lichaam, jouw keuze!
    Ik ben er ook uit voor mezelf. En door reacties van bepaalde voorstanders kom ik écht niet op andere ideeën.

8. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Ik las net dat er bij de braderie in ons dorp in september ook hekken omheen komen. Je mag er alleen in met 2 prikken of een negatieve test. Nou, voor een dorpsbraderie met een paar kraampjes ga ik geen dure test laten doen. Voor een groot evenement met leuke artiesten heb ik het er misschien nog wel voor over. Maar voor die paar kraampjes...eeh nee. Maar goed, het onderscheid komt eraan. We zullen als melaatsen behandeld gaan worden. Jammer hoor.
    Misschien toch een nepbewijs regelen?
    Maar dat is strafbaar en ik ben een brave burger (waarom schiet dat idee dan toch ineens in mijn hoofd?)

MariekeRox en SAARC vinden dit leuk.
  9. Roosje35

Mag ik vragen waar dit is? Te idioot voor woorden trouwens.

Rosa Canina en SAARC vinden dit leuk.
  10. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    haha was ook door mijn hoofd geschoten toen ik ineens hoorde over de inzet van de gele boekjes, die zijn super makkelijk te vervalsen. Daarom dienen ze nu bij nader inzien denk ik toch niet als vaccinatiebewijs.

11. tuc

tuc Niet meer actief

O echt he? Ik ben ook braver dan braaf. Maar als het zo erg wordt als ik verwacht met omgevaccineerden weigeren, dan ben ik in staat zo'n vals ding te regelen.

Rosa Canina, Hanneke, citroenrasp en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Ik zou er zeker rekening mee gaan houden dat dit de toekomst is. Ik begrijp dat het vervelend is maar wel onderdeel van de keuze die je hebt gemaakt. De testen worden straks even gratis tot iedereen de kans heeft gehad zich volledig te laten vaccineren. Maar daarna mag een ondernemer of organisatie er geld voor gaan vragen (want het kost natuurlijk ook wat en dat hoeft een organisatie niet te betalen).

Ik denk dat met een nepbewijs gaan rondlopen in je directe omgeving erg onverstandig is aangezien er bekenden lopen die wellicht van je keuze weten en jou daar op gaan aanspreken of de organisatie inlichten. Er kan wellicht zelfs politie worden ingeschakeld aangezien je bezig bent met fraude en vervalsing van documenten etc. Daarnaast is het natuurlijk ethisch gezien niet ok om de boel te bedonderen en je voor te doen als veilig terwijl je dat niet bent of weet. En in een omgeving te komen met mensen die denken dat iedereen zo veilig mogelijk is. Wil je niet testen/vaccineren etc. dan kan je dus niet komen.

De app die er komt is als het goed is ook lastig te omzeilen aangezien je DigiD nodig hebt.

13. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    En dat is wat mensen dus bedoelen met uitsluiting, en wegnemen van vrijheden.
    Als iemand vraagt waarom we ons niet zoveel verzette tegen de regels van de duitse bezetters, hierom dus. Omdat het langzaam werdt ingevoerd.de vrijheden werden stapje bij beetje ingenomen. Met een flinke dosis angst erbij. Mensen zijn zo makkelijk te manipuleren en aan te zetten tot arparteit en discriminatie. En dan hebben we het hier alleen maar over een vaccin die als men dat wel zelf kan nemen om bescherming te hebben waardoor buitensluiten helemaal nog niet eens nodig is.

Wish05, Rosa Canina en MariekeRox vinden dit leuk.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

Niet normaal maken wat niet normaal is.
    En als je dit soort dingen logisch vindt denk ik dat je eens goed moet nadenken.

Dress, Nikki23, Wish05 en 11 anderen vinden dit leuk.
  15. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.885
    5.832
    113
    Vrouw
    Ondanks dat ik me wel laat inenten ben ik het wel eens hoor. Ik vind dit zeker niet normaal en dat hoeft het van mij ook niet te worden. Als het nu ging om een binnen locatie met een paar 1000 mensen, en de besmettingen zijn nog erg hoog, wil ik daar TIJDELIJK wel begrip voor hebben. Maar een braderie, buiten, in de zomer... nee

Neuzeke, Syane, SAARC en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Roosje35

Sprak ze vol trots…

Als je dit normaal vindt, moet je echt achter je oren gaan krabben.

Anouk2005, Wish05, Rosa Canina en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Ik spreek nergens over trots. Ik denk dat er geen mens is die deze situatie ooit heeft willen hebben. De situatie is niet normaal en ik zou willen dat het anders was en kon.

18. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Sprak ze vol trots?? Nou kennelijk lees jij het anders dan ik.

Amberxx vindt dit leuk.
  19. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ik lees het anders. Denk dat ze bedoelde dat zij denkt dat het er zo uit gaat zien.
    Dat ze denkt dat dit de consequenties zullen worden als je je bijvoorbeeld niet laat vaccineren. Zelf denk ik ook dat de overheid die kant op wil. Waar ik zeer tegenstander van ben overigens, maar dat is hier volgens mij al wel bekend.

Syane vindt dit leuk.
  20. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik ben hier idd door sommige voor rotte vis uitgemaakt omdat ik een wappie zou zijn of berichten zou verspreiden die verzonnen zouden zijn.

Nu kan ik over een aantal dingen zeggen haha ‘told you so’ alleen is er niks haha aan.
    Wij zitten inmiddels ook op een oproep ggz ouder kind therapie te wachten. En ondanks dat we via integrale vroeghulp binnenkomen ( wat betekend dat je al een heel traject achter je hebt liggen) moeten we 6-8 weken wachten op een intake en vervolgens weer moeten wachten op je t eerste echte gesprek. Dit omdat ze ons eerst willen spreken voordat we een psycholoog toegewezen krijgen.
    Sorry wachttijden door Corona... En niemand die in de tussentijd om je maalt.

Wish05, Rosa Canina en tuc vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina