Wie laat zich niet vaccineren?

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Helicryse, Jun 1, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Ik vind groepjes met alleen gelijkgestemden nooit zo'n goed idee. Het wordt dan vlug "wij" tegen dan "anderen". Waarom zou een christelijk clubje ook niet kunnen praten met een atheïst? Waarom zou in een dieetclubje niet de nadelen van diëten aan bod mogen komen of mogen gezegd worden dat je soms ook gewoon tevreden moet zijn met hoe je er uit ziet (dat geldt niet voor mensen die medisch gezien moeten afvallen) .... Ieder 'clubje' is er volgens mij mee gebaad ook andere stemmen te horen. Het zou de wereld veel mooier maken. Maar dat is mijn idee over de dingen. Ik merk dat dit steeds vaker 'raar' gevonden wordt.
    Of zoals @Bloempjelief het duidelijk maakt aan mij: ik mag tegen iets zijn, maar niemand mag tegen mij zijn.

Suzy85, Mapje and Saartje33 like this.
  2. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

Mar 17, 2021
    1,729
    4,878
    113
    Omdat dergelijke inmenging meestal slechts uitdraait op oeverloze 'welles-nietes' discussies.

Dat gebeurt eveneens in de pro-vaccinatietopics, en daar wordt ook niet altijd even vriendelijk met de andersdenkenden omgegaan.

Wish05, SAARC, Madelie and 4 others like this.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Alle topics in dit Corona draadje gaan over pro vaccineren en pro maatregelen en alles is geoorloofd. Als je een ander standpunt inneemt gaat er 30 man over je heen en kom je gewoonweg niet in gesprek met iemand die er ook zo over denkt. Want dan ben je al van alles beschuldigd. Dus ja dan is het fijn dat er een plek is waar dat wel kan.

Spectre, Wish05, Rosa Canina and 7 others like this.
  4. Emilie69

Ja misschien zit dat 'gelijk krijgen' te veel in de mens ingebakken. Ik heb dat niet zo. Ik deel graag eigen ervaringen, ik geef graag mijn eigen mening, maar ik hoor ook graag het standpunt en de argumenten van anderen. Dat stimuleert mij altijd om genuanceerd naar het leven en de wereld te kijken.
    't Zal aan mij liggen! :D

Dubbeltje82, NiekeKris and Saartje33 like this.
  5. Emilie69

Sorry nogmaals voor het off topic gaan. Ik blijf wel weg.

Wish05 likes this.
  6. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,019
    5,229
    113
    Nee hoor. Ik ben gewoon realistisch. Niemand had een jaar geleden gedacht dat een mondkapje verplicht zou worden, een avondklok was ondenkbaar en het coronapaspoort zou er niet komen. Dat alles is razendsnel gegaan. En nu is de vaccinatie de volgende stap. Dat is straks landelijk de norm. Je hebt de vrijheid om dat niet te doen. Maar bij iedere keuze horen verantwoordelijkheden. Dus niet vaccineren is verplicht testen (op eigen kosten en iedere keer opnieuw).

Dat is geen bangmakerij maar gewoon realiteit.

Helicryse likes this.
  7. Lm2

Lm2 Niet meer actief

En jij vind dat “gewoon” oké? Ik als mens en als jurist vind het echt mega ingewikkeld om te zien hoeveel (grond)rechten er met voeten worden getreden en dat alles enkel en alleen onder het mom van de coronapandemie. Juridisch gaat het allemaal zo ontzettend ver. Ik heb in dit topic al eerder benoemd dat ik mezelf niet aan de pro of con kant zie. Ik sta er echt middenin. Maar vind het gewoon allemaal heel lastig en vind een aantal dingen lastig uitleggen en dus lastig begrijpen.

8. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,019
    5,229
    113
    Dit is dus een realistische gedachte. Je maakt een keuze en accepteert gewoon de gevolgen daarvan. Bij essentiële zaken mag je gewoon naar binnen (de supermarkt of de overheid). Bij niet essentiële zaken gelden er voorwaarden. Dat weet je vooraf. Dan is het testen of thuisblijven.

Ik zie niet willen vaccineren niet als egoïstisch. Het is gewoon een vrije keuze. Maar ga dan ook niet lopen klagen als dat gevolgen heeft (verplicht testen bijvoorbeeld) want dat weet je vooraf.

En heel eerlijk? Ik geloof niet meer in een volledig normaal. Dat vind ik heel erg maar dit virus waait niet over. We kunnen het proberen bij te benen en in te dammen maar het zal helaas niet verdwijnen vrees ik.

9. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Ik reageer hier graag op want de suggestie van het clubje kwam van mij. En ik vind dat je het nu wel érg negatief weg zet. De woordkeus is wellicht wat ongelukkig maar hier op het forum heet het nu eenmaal clubs. Het ging mij erom dat in dit topic letterlijk het oorspronkelijke topic onderwerp wordt ondergesneeuwd. Alsof ik tips vraag voor dieten en 8/10 reacties gaan over hoe slecht dat is. Of alsof ik op zoek ben naar een meisjesnaam en ik krijg 8/10 jongensnamen voorgeschoteld. Ik zie dit topic en mijn suggestie helemaal niet als “wij” tegen de “anderen”. Sterker nog ik zie mezelf noch bij wij noch bij anderen. Het is gewoon een topic waar je even je hart wilt kunnen luchten, kunnen ventileren zonder direct te worden overspoeld met tegengeluid. Is dat nou zo onmenselijk? Zo veel gevraagd?

SAARC, Helicryse, Nellie4 and 3 others like this.
  10. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,019
    5,229
    113
    Ik vind het zeker niet ok. En zou echt willen dat het anders was. En ben het ook zeker niet met alle maatregelen eens. Maar ik heb niet de illusie dat het virus vanzelf wel weer eens verdwijnt. Of dat we iedereen maar gewoon moeten laten overlijden of ziek worden.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Een jaar geleden riepen best wat mensen dat alles realiteit zou worden wat jij hier benoemt, maar hoe noemden we die ook al weer: o ja: wappies.

Spectre, Dogpaw, Biny and 4 others like this.
  12. Roebus

Roebus Actief lid

Feb 15, 2019
    117
    142
    43
    Dit dus, dan was je een wappie. Zei je dat op dit forum dan kreeg je een behoorlijke groep mensen over je heen.

Helicryse and Heartofhope like this.
  13. Duma

Duma Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    1,085
    1,069
    113
    Het ergste hieraan vind ik, dat ze het eerst allemaal niet voor konden stellen. Wappies! Gaat nooit gebeuren, wat een complottheorieën, etc.

Maar inmiddels wel, en vinden ze het nog terecht ook.

SAARC, tuc, Madelie and 3 others like this.
  14. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

Mar 28, 2020
    9,462
    8,614
    113
    Female
    Nou, dan heb jij wel een hele aparte manier van begrijpend lezen. Werkelijk geen idee hoe je dat uit mijn post haalt? Er zijn genoeg andere topics waar jij je ei kwijt kunt, ik zeg nergens dat je dat niet mag doen. Maar zoals de ts vraagt; hier niet.

15. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

Mar 28, 2020
    9,462
    8,614
    113
    Female
    Maar hoe kom je erbij dat vaccinatie de norm wordt? Ik vaccineer me niet, en ik zou werkelijk niet weten waar ik nu niet heen zou mogen waar ik anders wel heen ga? De vaccinatieplicht/testplicht is er straks alleen nog maar voor grote evenementen, andere kleine evenementen mogen dit niet eens doen.

16. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

Mar 14, 2019
    1,027
    1,224
    113
    Ik denk niet dat een christelijk groepje erbij gebaat is om van een atheïst te horen wat voor onzin geloof is en met allerlei argumenten daarvoor komt. Ik denk ook niet dat een dieet clubje erbij gebaat is om te horen dat je maar tevreden moet zijn met hoe je er uit ziet. Ik zie ook niet in waarom een groepje gelijkgestemden niet goed zou zijn. Het is toch fijn als je ergens je ei kwijt kan zonder dat er 100 mensen bovenop je springen? Waar je niet veroordeeld wordt omdat je een andere keuze maakt? Als iedereen overal naar hetzelfde over dacht zou ook een saaie bedoening zijn.

Dogpaw, rocketscience, SAARC and 3 others like this.
  17. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,019
    5,229
    113
    Volgens de website van de rijksoverheid mag iedere organisatie van een evenement, attractiepark, culturele organisaties of horeca toegangstesten inzetten. Het maakt dus geen verschil of jij een festival bent of de plaatselijke braderie (zoals iemand anders hier al noemde). Er zijn geen richtlijnen vanaf hie groot zo'n evenement moet zijn.

Op dit moment zijn de regels nog niet zo strak aangezien alles aan het opstarten is en nog niet iedereen gevaccineerd kon worden.

Alles wat niet essentieel is mag dit dus doen. En reken maar dat het steeds meer zal worden. Ik hoorde een school in de omgeving al praten over het in de toekomst weer toelaten van ouders bij voorstellingen en persoonlijke 10 minuten gesprekken met de juf voor geteste of gevaccineerde ouders. De overige ouders volgen via de webcam. Omdat er een alternatief is mag het dus (en sluiten ze officieel niemand buiten). Nu zal niet iedere school of bijvoorbeeld horeca dat überhaupt willen. Maar het kan wel degelijk.

En wat denk je van vakantie? Je mag nu al alleen de grens over met een negatieve test en bewijs (uitgezonderd doorreis).

Maar goed als jij gewoon in Nederland op vakantie wilt en wat gaat winkelen of naar de kerk zul je er geen hinder van ondervinden.

18. Helicryse

Helicryse Fanatiek lid

Jun 8, 2020
    1,159
    869
    113
    Female
    Precies!!

19. tuc

tuc Niet meer actief

Onzin, een school mag er niet eens naar vragen.
    Dit is echt een kwestie van: we willen dat iedereen die prik neemt dus we gaan even dreigen met van alles.

20. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

Dec 1, 2015
    2,830
    5,566
    113
    Volgens mij mogen scholen dit dadelijk wel vragen. Niet aan de leerlingen want die hebben recht op onderwijs maar wel aan de overige bezoekers van de school waaronder dus de ouders.
    https://www.gezondheidsraad.nl/over-ons/veelgestelde-vragen

Share This Page