Oh, maar dan moeten de niet-gevaccineerden voortaan maar gewoon een herkenningsmiddel gaan dragen. Een armband of zo, of een mooie ster op de jas. Alles voor de 'veiligheid' uiteraard
Pas maar op, bij ons in het dorp zijn handhavers al dagelijks boetes aan het uitdelen in de supermarkt omdat veel mensen ze niet meer dragen.
Ga je nu echt de vrije keus in wel of niet vaccineren vergelijken met de jodenvervolging in de tweede wereldoorlog. Sorry maar dat gaat echt veel te ver….
Heb ik de jodenvervolging en de tweede wereldoorlog genoemd? Volgens mij niet, dat maak je er zelf van. Er zijn wel meer vormen van uitsluiting hoor, en daar zitten we momenteel middenin. Tenzij je het normaal vindt dat een school mensen mag gaan uitsluiten op basis van vertrouwelijke medische informatie, of dat stukje bij beetje niet-gevaccineerden verder uitgesloten mogen worden van de normale samenleving... Wát nou vrije keus?
Dit vind ik wel een beetje flauw en ook te ver gaan. Of wou je zeggen dat niemand weet wat ‘een ster op de jas’ voor betekenis heeft?
Dit wijst natuurlijk wel naar jodenvervolging. Zo is het begonnen al die jaren terug. Je noemt het niet maar suggereert het wel.
Sorry maar jij begrijpt ons denk ik verkeerd. Iedereen mag een tegengeluid laten horen. Maar er zijn op dit forum alle meerdere topics voor mensen die voor de vaccinatie zijn. Dit topic is juist geopend voor degene die zich niet laten vaccineren omdat die het gevoel hebben moeilijk gelijkgestemden te kunnen vinden. Er is ook een twijfel over vaccinatie topic. Dan kun je beter daar gaan discussiëren over wel niet. Het spijt me van je zus ❤ Heel veel sterkte ❤
Het is begonnen met de langzame ontmenselijking van een bepaalde groep mensen, wat door middel van subtiele manipulatie en angstzaaierij steeds meer als de norm werd beschouwd. De uiteindelijke vervolging was pas mogelijk toen de haat en angst blijkbaar groot genoeg waren dat men het oogluikend toeliet. Wanneer het inderdaad zover gaat komen dat het normaal wordt gevonden dat niet-gevaccineerde persoon niet meer op bepaalde plekken mogen komen tenzij ze een bepaalde QR code op de Covid pass kunnen laten zien, hoe anders kun je dat uitleggen als apartheid en discriminatie?
Je noemt het niet maar je bent zelf ook slim genoeg om te weten wat mensen denken als ze een ster op je jas zien staan. Ik zie nergens in de stukken van overheid/ gezondheidsraad/ rivm dat mensen worden uitgesloten. Overal waar er gevraagd wordt naar vaccinatiepaspoort wordt als alternatief een negatieve test geboden. Je wordt dus niet uitgesloten als je je niet laat vaccineren. In mijn omgeving zijn er genoeg die zich niet laten vaccineren. Prima eigen keus. Deze mensen vertellen hier gewoon over. Vinden het niet vreemd als er aan ze gevraagd wordt of ze zich laten testen en hebben geen enkele moeite een negatieve test te moeten tonen om toegang te krijgen tot iets waar ze graag heen willen. Verbaas me vooral over de reacties in dit topic want dat herken ik in mijn omgeving echt niet.
OK, ik had het woord 'ster' beter niet kunnen gebruiken. Had het gewoon bij de armband of de QR code moeten houden. Een negatieve test als alternatief is prima voor hele grote evenementen (mits tijdelijk, maar ja die garantie hebben we natuurlijk niet), maar niet voor alledaagse zaken als een schoolgesprek/horeca etc, anders zit je straks minstens 2-3 keer per week in de teststraat. Afgezien van het gedoe en de kosten lijkt het me ook niet zo lekker voor de neus. Dus echt een goed alternatief is het natuurlijk niet. Maar goed, ik verbaas me dan weer over de pro-vaccinatie reacties hier op het forum en wat sommigen als normaal en acceptabel beschouwen, want dat herken ik dus uit mijn omgeving eveneens echt niet.
Ik kan bijna niet geloven dat iemand het in zijn hoofd haalt om dit te vergelijken met de jodenvervolging. Walgelijk gewoon. Dan heb je werkelijk geen niveau of niet begrepen waar het om gaat... En nog proberen het goed te praten ook.
De link is hier al gedeeld. Maar het mag dus wel degelijk. Het beleid hierop is al in de maak. Je mag vanzelfsprekend geen kinderen weigeren. Maar ouders zijn bezoekers. En er zijn redelijke alternatieven zoals een test of webcam verbinding. Op die manier sluit je niemand uit. In hetzelfde beleid gaat het ook over werkgevers die in geval van beroepen met kwetsbaren die vraag mogen stellen. Er wordt zelfs gesproken over het aanbieden van een vervangende functie bij contactberoepen. Dat gaat mij persoonlijk veel te ver! Maar ik ben wel van mening dat ALS ik een kwetsbare client of patiënt ben (denk aan transplantatie, nicu baby, kanker) dat ik vooraf mag aangeven geen ongevaccineerd of niet getest personeel aan het bed te willen hebben. Ik weet dat deze vraag nu al dagelijks gesteld wordt bij de thuiszorg en verloskundigen bijvoorbeeld. Mijn fysio had al een bordje hangen. En mijn vriendin heeft het in haar dossier laten opnemen bij de intake van de kraamzorg. Of het wel of niet mag maakt geen verschil. Mensen vragen het toch.
Veilig. Maar ik ben ook niet heel bang voor corona. Ik val niet in een risicocategorie. En geloof ook niet dat er door vaccinatie opeens alles is opgelost. Wel dat het er daadwerkelijk aan bijdraagt (dat laten de cijfers gewoon zien). En het is bewezen dat als je het al krijgt de gevolgen vele malen kleiner zijn. Je wordt dus veel minder ziek.
Tijdelijk inderdaad. Maar ik kan me echt niet voorstellen dat die regels blijvend gaan zijn als we een voldoende vaccinatiegraad hebben, waarmee het gevaar voor overvolle ziekenhuizen etc is geweken. Wat betreft hekken om een braderie. Kan me voorstellen dat ze het aantal mensen willen beperken. Maar daar al met testbewijzen te moeten komen
Dat soort dingen gaan mij echt veel te ver. Er zijn zo veel dingen die een bedreiging zijn voor je gezondheid, en dat gaat allemaal gewoon door. Sigaretten liggen gewoon in de winkel, alcohol ook. Drugs is dan wel niet legaal maar schijnt zo moeilijk niet te zijn om aan te komen. Er zijn veel meer infectieziektes die gevaarlijk zijn. Ons water is veel vervuilder dan we denken, en de lucht ook, voedsel wordt bespoten, in kleding zitten gifstoffen. Toch stoomt de industrie voort. En ja Corona is nieuw, dus niemand had antistoffen en dat legt in het begin een druk op de zorg. Dat daar iets mee moet, daar ben ik het mee eens. Maar dit nee echt niet
Mijn reactie ging niet over de jodenvervolging, maar over het stigmatiseren van mensen o.b.v. vertrouwelijke gegevens waar buitenstaanders en mensen die daar niets mee te maken hebben nu dus blijkbaar inzicht in (denken te) mogen krijgen (vandaar mijn (sarcastisch bedoelde) reactie naar @tuc betreffende het herkenningsmiddel, waarin ik het woord 'ster' niet had moeten gebruiken) En in je tweede post geef je perfect aan waarom ik deze reactie had geplaatst.
Onveilig. Maar dat heeft niks met corona te maken. Ik voel me altijd onveilig in mensenmassa's. Laat de 1,5 meter regel maar voor altijd bestaan