Wie laat zich niet vaccineren?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Helicryse, 1 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik had al eerder in dit topic aangegeven dat ik me niet wil laten vaccineren omdat het vaccin ,naar mijn gevoel,te snel ontwikkeld is en het nog in de testfase zit en de uitspraken van sommige hier zorgen er alleen maar voor dat ik nog meer een hekel krijg aan het vaccin.De verdeeldheid is al zo groot, respect voor een keuze is ver te zoeken maar ik bepaal nog altijd wat ik in mijn lichaam laat spuiten of juist niet.De uitspraak dat we terug willen naar een normaal leven is voor mij niet voldoende want terug naar vroeger bereik je niet door iedereen maar te vaccineren, gezond verstand,gezond leven speelt daar ook een grote rol in.Corona is een blijvertje, wil het rivm dan echt dat de mensen zich ieder half jaar laten vaccineren en dat we ons in de herfst/winter opsluiten omdat het dan weer oplaait?Nu de lockdown grotendeels voorbij is en mensen elkaar weer meer op gaan zoeken krijg je dat je van iedere bacterie verkouden word omdat mensen niet meer gewend zijn aan elkaar, vergelijk het met een kind die voor het eerst naar de psz gaat,die pikt ook van alles mee.Ik heb me gelukkig nog niet hoeven laten testen maar een testsamenleving is ergens ook van de zotte, waarom zou ik moeten bewijzen dat ik gezond ben voor ik ergens heen mag?Als ik ziek ben blijf ik thuis en dat je positief kan zijn voor je je ziek voelt....
    Ik weet nog dat ik vorig jaar al geschreven had dat er een coronapaspoort in de maak was,ik kreeg een aardige bak sh*t over me heen maar nu zijn er een heleboel mensen maar wat blij mee omdat het ze weer "vrijheid" geeft om te reizen...Hoe graag ik ook zou willen, ik verbrand mijn mondkapjes nog maar niet,kan ze wel eens hard nodig hebben als ongevaccineerde in de winter...

Mapje en SAARC vinden dit leuk.
  2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113

Mooi gezegd!

Wat ik echt bizar vind is dat degene die een tegengeluid geven de mond gesnoerd worden. Erger bedreigd, onderdrukt, vrijheid van meningsuiting ontnomen wordt, verwijder worden van Social media etc. Doodeng zoiets.
    En idd Hugo de Jonge en dhr Rutte tsja... zij maken de beslissingen maar luisteren alleen naar datgene dat ze willen horen. Totdat hun positie in het gedrang komt en dan ineens kunnen er versoepelingen komen bijvoorbeeld.

Mapje en SAARC vinden dit leuk.
  3. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    Denk je echt dat de jonge en Rutte t samen voor t zeggen hebben? Weet je hoe politiek werkt in Nederland? Dat zij toevallig de persconferenties geven betekend toch niet dat zij persoonlijk aangekeken moeten worden. Ik ben ook geen fan van ze maar deze mannen hebben een baan, en de bijbehorende taak voeren ze uit.

Sic, Mapje, Jackie87 en 8 anderen vinden dit leuk.
  4. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.085
    1.069
    113
    Straks krijg je nog dat ipv de oudjes de ongevaccineerden tussen 07:00 en 09:00 naar de Appie mogen. o_O

flowertje36, Mapje, aicirtap en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Uh ja en daarin gaan ze de laatste tijd wel erg vaak de mist in. Als je het goed hebt opgevolgd zul je ook heel veel andere geluiden uit de kamer horen die volledig genegeerd zijn of zouden ze zich dat niet actief herinneren? Vaccinatieschema’s die constant veranderd werden, zorgbonussen waar niks van klopt, kot affaire, regels die kant nog wal raken, de ggz waar de noodkreet niet van gehoord wordt, een bedrijf als booking.com met z’n 65 miljoen aan steun, mondkapjes waar grove winst over gemaakt wordt etc etc.

En dan hebben we het nog niet over persoonlijke fouten die dan aan het licht komen en waarbij ze hun handen wassen in onschuld. Sorry ik ben helemaal klaar met ze. Als je dergelijke fouten maakt in bijv het bedrijfsleven kun je je spullen maken. Maak je een dergelijke fout als arts krijg je de medische tuchtraad voor je kiezen.
    Maar nee de 2 heren komen er gewoon mee weg. En ja zij brengen het nieuws maar je hebt het dus wel over de coronaminister en onze minister president. Het is hun taak, hun werk en daarin gaat veel mis. Waar gewerkt worden worden fouten gemaakt maar de consequentie schuiven ze van zich af.

Of erger stellen zich opnieuw verkiesbaar of vinden zichzelf nog steeds betrouwbaar.
    Ik hoop echt dat er geen formatie gevormd kan worden en dat er een nieuwe stemming moet komen. ( geen idee wie dan wel maar dat er iig rake klappen gaan vallen.)
    Er zijn veel te veel grove misstanden geweest en niemand neemt verantwoordelijkheid.
    Corona is daar echt een voorbeeld van. Laten we hopen dat Nederland hierna beter voorbereid is op een pandemie. En dat de zorg nu echt serieuzer genomen wordt en niet bij het volk wordt neergelegd met ‘de druk moet van de zorg af’ er zullen nog wel wat jaren met hogere druk volgen nav Corona.

SAARC, Loufoque, tuc en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
  7. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Vergeet het onderwijs niet. Daar gaat nu eenmalig heel veel geld heen en kritische geluiden zeggen al dat het haast niet te controleren is en dat wij moeten oppassen dat het ergens in een onbekende richting verdwijnt zonder kinderen en docenten te bereiken.

8. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Bloem2310, Spectre, SAARC en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Nellie4, Syane en Saartje33 vinden dit leuk.
  10. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Ik kijk ook naar de ziekenhuis cijfers.. en vorig jaar hielden we er ook niet meer goed aan tegen de zomer. Overvolle stranden en parken en terrassen. Vorig jaar gingen de cijfers ook massaal naar beneden hoe verklaren we dat dan? Echt niet omdat we er ons er niet beter aan hielden.
    Ik zeg niet dat vaccineren niet helpt hè. En zeker voor de doelgroep die anders in het ziekenhuis beland. Maar vorig jaar zakte de cijfers ook zonder vaccin

SAARC vindt dit leuk.
  11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    In warmere landen is het altijd zomer en daar blijft het virus ook hangen...hoe verklaar je dat dan?

Dubbelgeluk en Elsss vinden dit leuk.
  12. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    Ok, ik denk er anders over, maar dat mag gelukkig! Zeker dat ze fouten maken maar de rest van de kamer wast z’n handen ook maar graag in onschuld terwijl zij toch echt mee beslissingen nemen. Handig om alles op 2 personen af te schuiven, zo werkt onze volksvertegenwoordiging in de praktijk niet volgens mij!

Sic, NiekeKris en Saartje33 vinden dit leuk.
  13. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Oh ja absoluut waar, kijk maar naar de hele theater rondom Rutte, uiteindelijk is hij gebleven he en dat heeft de kamer besloten. Ik vind de hele gang van zaken in Den Haag valgelijk.

zonnetje2015 en Syane vinden dit leuk.
  14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    @Amarens: Is niet de hele politiek (niet alleen in Den Haag) zo...? Ik zou er ook nooit in willen werken, lijkt me dodelijk vermoeiend...

Saartje33 vindt dit leuk.
  15. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.239
    11.818
    113
    Dit was geen verplichting maar een mogelijkheid om de kwetsbaren kans te geven zo veilig mogelijk boodschappen te doen. Ze mochten ook gewoon nog op andere tijden gaan hè. Dat is heel iets anders dan jij hier suggereert.

16. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.085
    1.069
    113
    Oké, schrap dan de woorden “ipv de oudjes” in mijn bericht. Ik bedoel gewoon een tijdslot voor mensen zonder vaccin.

Als ik zo berichten van mensen lees hier, en bijv. lees dat er braderieën zijn die geen ongevaccineerden willen, krijg ik het idee dat mensen de ongevaccineerden eng vinden. Onveilig. En je mag ze dus weren van bepaalde plekken.

Je kan ze natuurlijk niet weren van supermarkten. Dus dan vinden ze een tijdslot misschien een optie?
    Daar zat ik gewoon over na te denken. Hoe ze dat willen doen nu wij straks “een gevaar voor de volksgezondheidzijn…

Syane vindt dit leuk.
  17. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.885
    5.831
    113
    Vrouw
    Over het meeschrijven terwijl ik wel vaccineer: ik merk dat ik over veel dingen hetzelfde denk; bijv dat je niet gevaccineerden niet mag uitsluiten, ik zie dat er enorm veel mis is op de wereld en zeker niet wil dat grote bedrijven de dienst uit gaan maken (doen ze naar mijn idee al), ben het niet eens met de regering over veel zaken, ik vind dat er veeeeel meer naar het welzijn gekeken moet worden van kinderen en jeugd, dat er meer in de zorg geïnvesteerd moet worden, zeker in een vergrijzende samenleving, en ook aan preventie; zorg dat gezond voedsel betaalbaar is, dat mensen gaan sporten etc.
    En toch is mijn uitkomst (ik vaccineer wel) anders dan die van jullie. Dat vind ik interessant. Hoe dat kan.

Ik mis soms de nuances (in beide kampen) Zo vind ik het belachelijk dat je moet testen of gevaccineerd moet zijn voor een braderie.
    Maar als ik hierboven lees dat de besmettingscijfers bij 80+ers dalen omdat ze eenzaam zitten te verpieteren dan wil ik daar toch nuance in brengen:
    Ik schreef in het Corona nieuwsdraadje dat ik alleen bij mijn oma in het verzorgingshuis op haar kamer mag als ik gevaccineerd ben, en dat vind ik belachelijk. MAAR; mijn schoonmoeder werkt in het verzorgingshuis hier en bij haar stichting (zo’n 10 verzorgingshuizen) mogen de mensen al sinds vorig jaar herfst 4 mensen per dag ontvangen. Die zitten dus niet eenzaam te verpieteren. (En dan heb je ook nog een groep ouderen die voor Corona al nauwelijks bezoek kregen, heel schrijnend...Die komen niet eens aan 4 mensen per maand) en daar zijn sinds de vaccinaties geen uitbraken meer geweest, daarvoor wel

Mapje en Syane vinden dit leuk.
  18. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Omdat wij bij mooi weer gelijk naar buiten gaan, meer vitamine D op doen waardoor ook onze weerstand beter wordt.
    In landen waar het altijd warm is zoeken ze vaak juist verkoeling in huis met een airco. In sommige landen wonen families bij elkaar in kleine huizen.
    Nee corona komt zeker voor in de zomer maar er zit wel een groot verschil in bepaalde landen en wat mensen doen bij mooi weer.

19. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Je kan het interessant vinden en je afvragen hoe dat nou kan. Je kan ook denken, ieder zijn eigen keuze. Je weet niet waarom iemand zich (nog) niet wil laten vaccineren. Maar waarom zou je dat willen weten? Dat vragen we toch ook niet aan mensen die zich wel willen laten vaccineren?
    Ik vind het überhaupt iets wat gewoon persoonlijk is en je niet hoeft te weten.
    En ik zie hier genoeg mensen die toch hebben aangegeven waarom ze zich niet laten vaccineren maar blijkbaar is dat antwoord niet voldoende.

Waarom hier meeschrijven en ondertussen jullie mening en keuze voor wel vaccineren duidelijk te laten horen?

tuc vindt dit leuk.
  20. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.885
    5.831
    113
    Vrouw
    Omdat geïnteresseerd ben in denkwijzen van mensen? Misschien leer ik er zelf iets van? En omdat ik soms echt onwaarheden lees...

Deel Deze Pagina