Wie laat zich niet vaccineren?

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Helicryse, Jun 1, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,823
    18,542
    113
    Female
    En zo hoort het eigenlijk ook. In ziekenhuizen en huisartsenpraktijken vind ik het prima, maar daarbuiten vind ik het echt niet nodig. Maar goed ik draag hem nog wel gewoon. Bij mij kruipt dat ding ook telkens omhoog en al paar keer van een trap geflikkerd omdat ik niet goed naar beneden kan kijken :rolleyes:

Mapje likes this.
  2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Ja in die landen zijn ze meer verstandig en blijven uit de zon. Dat is wel zo.

Mapje likes this.
  3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Al zouden hier onwaarheden staan dan nog blijft het ieder zijn keuze en hoeft er niet op gereageerd te worden. Discussie voeren op een forum hoort erbij maar als er nou een topic wordt gestart met de vraag wie laat zich ook niet vaccineren ivm even wat herkenning dan hebben deze berichten toch totaal geen meerwaarde?

4. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

Dec 6, 2018
    3,885
    5,832
    113
    Female
    Maar wel voor mensen die twijfelen, hier lezen en het voor waar aannemen

Zara75 likes this.
  5. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,272
    3,239
    113
    Female
    Maar dan krijg ik het idee dat je toch graag de discussie aan wil gaan erover met anders denkenden. Wat ook helemaal prima is echter geeft TS in de openingspost duidelijk aan ajb geen discussie in dit topic te willen voeren, ze heeft al genoeg het gevoel zich te moeten verantwoorden waarom de keuze om nu niet te vaccineren. Ook anderen geven dat al meerdere keren aan in dit topic. Waarom dan niet een eigen topic starten of het twijfel topic hiervoor gebruiken?

mutskuh likes this.
  6. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

Dec 6, 2018
    3,885
    5,832
    113
    Female
    Zie mijn antwoord hierboven. Je kunt toch prima een topic hebben over niet vaccineren zonder onwaarheden te schrijven. Dan hoeft die discussie daarover ook niet

Sic likes this.
  7. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Nee daar is ook een twijfeltopic over.
    En je zegt dus eigenlijk dat als hier toch onwaarheden staan dat gelijk ontkracht moet worden zodat toch zoveel mogelijk mensen zich alsnog laten vaccineren.

8. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

Dec 6, 2018
    3,885
    5,832
    113
    Female
    Nee hoor. Ik snap het prima, als mensen zich niet laten vaccineren.
    Maar kijk bijv naar het draadje over magnetisch worden na de vaccinatie. Er zijn gewoon ongelooflijk veel mensen die dat geloven, omdat het op internet staat.

9. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

May 26, 2013
    735
    522
    93
    Volgens mij is elkaar proberen te begrijpen het grootste goed in deze vreselijke tijd vol haat en onbegrip!
    Als het zo moeilijk is om niet-vaccer te zijn zou ik zeggen dat het fijn is als mensen zich proberen te verdiepen in je denkwijze. Ik denk misschien vaak (te) makkelijk over dingen maar daarmee behoud ik wel een hoop positiviteit! Ik zie geen complotten en ga uit van het goede van de mens!
    Ik ga dan ook stoppen met reageren want ik wordt er niet blij meer van!

Mamafiets and Saartje33 like this.
  10. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

Dec 6, 2018
    3,885
    5,832
    113
    Female
    Nou dat dus. Ik wil het ook graag begrijpen zodat ik er in blijf staan zoals ik al doe; ieder z’n keuze. Juist daarom vragen stellen. Want als ik alleen maar (niet hier hoor) complottheorieën lees, dan ga ik mijn mening toch bijstellen naar een kant die ik eigenlijk niet wil. Hier lees ik vooral redelijke mensen, en juist van die groep wil ik leren

11. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

Nov 29, 2013
    3,534
    3,869
    113
    Welnee. Dan krijgen de niet gevaccineerde de schuld. Want als zij zich wel hadden laten vaccineren dan hadden we geen oplopende besmettingen gehad. :roflmao:
    (Ik bedoel het flauw grappig maar dat zie ik gerust wel gebeuren hoor)

Biny and tuc like this.
  12. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,823
    18,542
    113
    Female
    Dat denk ik ook.

13. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

Nov 6, 2015
    1,675
    807
    113
    Kijk ik weet het niet hè. Maar het is een feit dat we vorig jaar zonder vaccin een relatief goede zomer hadden met weinig besmettingen en ziekenhuis opnames.

dus om te zeggen dat we door de vaccin uit lockdown komen. Ben ik bang dat het misschien in de winter weer gaat tegenvallen. ik hoop het niet hè. Ik hoop echt zo dat we gewoon weer lekker met ze alle festivals kunnen bezoeken zonder testen enzo.

bosi333 likes this.
  14. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Ja uiteindelijk wil iedereen hetzelfde. Weer naar normaal.

Saartje33 likes this.
  15. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Onwaarheden ga je ook echt vinden in het topic over wel vaccineren. Te beginnen met ‘het vaccin is veilig’ terwijl de testfase nog duurt tot ergens in 2023..

SAARC and Loufoque like this.
  16. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

Nov 6, 2015
    1,675
    807
    113
    Deze vind ik goed :roflmao:

Attached Files:

17. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

Dec 6, 2018
    3,885
    5,832
    113
    Female
    Klopt! Daarom schreef ik ook eerder dat ik aan beide kanten nuance mis!

18. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,272
    3,239
    113
    Female
    Puur uit interesse maar wat wil je dan leren van die groep?

Als ik voor mijzelf mag spreken kies ik er voor om mij niet te laten vaccineren en mijn keuze is volledig gebaseerd op mijn gevoel. Ik vind het pijnlijk als anderen míjn gevoel steeds in twijfel trekken. Alsof ik geen recht meer heb op notabene mijn eigen gevoel. Want wie ben jij om te bepalen wat ik wel en niet mag voelen of denken? Daarmee bedoel ik niet jou persoonlijk maar de sfeer die ik hier steeds proef in het topic van pro-vaccers die dan toch iedere keer weer die discussie aan willen gaan.

En ik maak mijn keuze op basis van mijn gevoel, maar jantje doet dat op basis van religie en pietje op basis van een eventuele complot theorie en weer iemand anders doet dat op basis van een zelfgemaakt lijstje met pro’s en con’s. Ik denk dat dat iets is wat er (in ieder geval in dit specifieke topic) eigenlijk ook niet toe doet. Want wat maakt het uit?

Mapje, SAARC, Loufoque and 3 others like this.
  19. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Ik snap echt niet waarom er niet gewoon respectvol met elkaar omgegaan kan worden. Waarom is het in dit topic nu weer nodig om mensen over te halen om wel te vaccineren. Als ik met berichten over niet vaccineren of Corona na vaccinatie kom wordt ik met de grond gelijk gemaakt.

20. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Ik had hier al gereageerd. Maar ik zit met iets. Van Google word ik niet wijzer. Misschien ook omdat er nu nog geen scherpe richtlijnen/afspraken zijn. En ik lees dat deze er in juni komen.

Ik zit in de organisatie van een activiteit (bo.rd/kaart.spe.llen spe.len) die we eens in de 5-6 weken in een buurthuis houden. We komen dan samen met een groep van 40 deelnemers. We zijn geen officiële vereniging/stichting en huren de ruimte.
    Nu wil 1 iemand van de organisatie alleen gevaccineerden toelaten. Maar dat kan/mag toch niet? Is toch een stukje privacy? Je bent toch niet verplicht om je vaccinatie paspoort te tonen? Of anders een negatief testbewijs?
    De 1,5 meter afstand kan niet altijd gegarandeerd worden tijdens het spelen. Wel willen we vragen om eten/drinken voor of na het spelen doen. Desinfectans op tafel. En (eventueel) mondkapje dragen.
    We hebben eind juli een fysiek overleg over hoe we de activiteit weer gaan op starten. Ik verwacht een pittige discussie...
    Wat is jullie mening hierover? En wat zouden jullie doen?

Share This Page