Wie laat zich niet vaccineren?

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Helicryse, Jun 1, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,948
    14,996
    113
    #501 Vero0504, Jun 9, 2021
    Last edited: Jun 9, 2021
    Ik denk niet dat het voor dit soort kleinschalige zaken geldt. Als je de horeca activiteiten buiten beschouwing laat zit je met een binnenruimte op max 50, met horeca activiteiten zou dat 30 zijn volgens mij. (want die vallen onder de horeca regels)

Je hebt wel die gezondheidscheck geneuzel en contactgegevens zo te lezen. Maar toegangstesten dan weer niet. Dat zal door de begrenzing zijn van aantal vermoed ik. (moest me wel de schompes zoeken overigens).

https://www.lv.nl/sporten-activiteiten-en-coronavirus

Enige verwarrende is dat ik nou niet direct afleidt of ze het voorbeeld van t wijkcentrum (zit wat onderaan bij de scouting etc) nou baseren op de HUIDIGE of de volgende stap, staat niet echt een datum bij of een stap voordat ze de voorbeelden geven. Bovenin hebben ze t over beiden namelijk.

Maar een lokale spellenavond zie ik nou ook weer niet als evenement. Evenement vraag je een vergunning voor aan. Dit is echt meer wijkcentrum niveau.

edit: heb een betere gevonden!

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/cultuur-uitgaan-en-sport/locaties

@aicirtap
    oh en @Syl72 voor jou ook allicht handig.

2. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,272
    3,239
    113
    Female
    Helemaal met je eens en dit helpt mij ook zeker niet in mijn gevoel om me te laten vaccineren. Dit doet bij mij precies het tegenovergestelde. Krijg er zo’n niet-pluis gevoel door.

Rosa Canina and SAARC like this.
  3. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,272
    3,239
    113
    Female
    #503 rocketscience, Jun 9, 2021
    Last edited: Jun 9, 2021
    Laat het gaan. Er is hier door meerdere mensen al talloze keren netjes gevraagd die discussie in ander topic te voeren. Als je dan nog door blijft gaan dan snap je het echt niet.

Gewoon negeren dan houdt het vanzelf op. :thumup:

4. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    Misschien heeft ze een spuitje te veel gekregen dat ze zo door blijft gaan? :|

5. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

Mar 17, 2021
    1,729
    4,878
    113
    Staat er in de NL wetgeving nergens duidelijk vermeld voor welk type evenementen het geldt?
    Waar ik woon (niet in NL dus) is er heel duidelijk aangegeven dat de covidpas alleen geldt voor geplande evenementen waar meer dan 1000 personen verwacht worden, en alleen waar het uitvoerbaar is (dus niet bij een openbare straatvoorstelling bijvoorbeeld). Daarnaast is het ook duidelijk vastgelegd dat het niet van toepassing is op normale dagelijkse activiteiten zoals bioscoop/horeca etc. Dit schept m.i. een stuk meer duidelijkheid.
    Ik vind het zo vreemd dat het in Nederland blijkbaar ook voor kleinschalige zaken ingezet kan worden. Het lijkt me heel stug dat dat uitvoerbaar is...

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,948
    14,996
    113
    Is t niet, ben geloof ik 2 uur aan t zoeken geweest maar heb m gevonden. Staat hier boven. ;)

Loufoque likes this.
  7. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

Sep 28, 2009
    3,410
    1,065
    113
    De redenen dat ik niet laat vaccineren, wil ik nog best een keer onderbouwen.

1. De farmaceutische industrie is al sinds het jaar 2000 bezig om mRNA vaccins te ontwikkelen. Iedere keer dachten ze de ‘jackpot’ te hebben, maar kwamen ze van een koude kermis thuis. Er zijn vele doden gevallen tijdens deze studies. Wat is er nu significant veranderd aan het vaccin dat het nu wel in sneltreinvaart ontwikkeld kon worden?

2. Corona virussen bestaan al tientallen jaren. Een simpele verkoudheid kan al een Corona virus zijn. Wanneer vroeger mensen op de IC lagen met bijvoorbeeld hart -en vaatziekten en een verkoudheid hadden waar ze aan overleden, dan werd de doodsoorzaak ‘Complicaties bij hart -en vaatziekten genoemd.’ Terwijl de verkoudheid best een Corona virus kon zijn. Zo vraag ik me dus af in hoeverre de sterftecijfers realistisch zijn. Tuurlijk de IC’s lagen vol, maar het waren wel voornamelijk mensen met co-morbiditeiten. Alleen nu wordt alles onder Corona geschaard.

3. Er zijn honderden virusvarianten van het Coronavirus. Met het vaccin ben je slechts tegen één variant beschermd. Daarom kun je het alsnog krijgen of overdragen. De symptomen zullen bij gevaccineerden alleen milder zijn. Dit is dus een kwestie van eigen risico voor niet gevaccineerden en dat neem ik dan ook voor lief.

4. De gevolgen op lange termijn zijn onduidelijk. Ze hebben niets door kunnen testen, dus niemand weet het.

5. Ik ben écht anti teststaat. Dan ga ik maar niet naar evenementen en uitjes hoor. Ik vind dat onze democratie op deze manier verdwijnt en verandert in een politiestaat.

Er zijn nog meer redenen, maar ik vertrek zo naar mijn werk. Ik respecteer een ieder zijn keuze, maar het moet wel een individuele keuze zijn. (En dat is het nu in mijn ogen zeker niet!)

Muisje2016, Mir123, SAARC and 5 others like this.
  8. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Nee dat klopt helaas echt niet de conclusie die je nu trekt. Die link die jij deelde is het pakket van versoepelingen dat per 5 juni geldt. Dat is geen wetgeving maar berichtgeving.

De wetgeving die ik heb aangehaald biedt echt ruimte voor iedere organisatie van een evenement om een toegangsbeleid te gaan voeren. Daar zit geen minimum aan. Maar het MAG het MOET niet.

9. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Dat is jouw interpretatie van een evenement ;). Ik heb al eerder het wetsartikel geciteerd waarin staat wat in de Wet publieke gezondheid wordt verstaan onder evenement en daar wordt met geen woord gerept over een vergunning.

10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Handig tnx!

11. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    In dit stuk van het rivm wordt niet gesproken over een evenement. Dus iets in een buurthuis valt niet onder evenementen.

definitie van een evenement:

[​IMG]Een evenement is een gebeurtenis die verplaatsbaar is en waarbij muziek, kunst, cultuur, sport, religie, wetenschap of een combinatie van deze centraal staat. Een evenement is in de meeste gevallen publiek toegankelijk, al hebben bedrijven vaak een evenement met een besloten karakter. Een evenement kan groot of klein zijn en terugkerend of eenmalig...

12. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Denk dat je het stuk van de Rijksoverheid bedoelt? Ik zie geen RIVM. De link die gedeeld werd gaat over de situatie nu. Stap 3 (of 4?) van de versoepelingen. Ik volg dat niet goed genoeg om te weten bij welke stap we zitten. De nieuwe wetgeving die dus per 1 juni geldt (lees: nog niet op het moment dat de huidige versoepelingen werden aangekondigd), die is vooral gericht op de volgende stap(pen). Maar de tijd gaat ons leren voor welk soort evenement het gebruik mag en vooral gaat worden. Ik ben heel benieuwd. Ik hoop dat velen de keus maken om het niet te gaan inzetten ook al mag het wel.

13. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Ja sorry haal rivm en Rijksoverheid door elkaar. (Waarom in hemelsnaam zoveel verschillende instanties)

we zitten nu sinds 5 juni in stap 3.

had t in m’n vorige bericht al toegevoegd maar hier nog een keer :)

[​IMG]Een evenement is een gebeurtenis die verplaatsbaar is en waarbij muziek, kunst, cultuur, sport, religie, wetenschap of een combinatie van deze centraal staat. Een evenement is in de meeste gevallen publiek toegankelijk, al hebben bedrijven vaak een evenement met een besloten karakter. Een evenement kan groot of klein zijn en terugkerend of eenmalig...

Vero0504 likes this.
  14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,948
    14,996
    113
    Ze doen t toch ook binnen een wijkcentrum?

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,152
    23,235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Gelukkig denken niet alle wel gevaccineerden zo hoor! Ik ben wel gevaccineerd, maar vind die wet net zo idioot als jullie. Vind het echt van de zotte. En hoeveel geld gaat daarin zitte ? Dat ze dat eens nuttiger besteden, zoals onderwijs, zorg. De ziekenhuizen zijn straks zowat leeg, amper besmettingen meer, dan moet het eens klaar zijn met al die regels. Gewoon weer terug naar normaal, zonder afstand houden, mondkapjes en weet ik veel wat.

nelta, sannever, Mapje and 13 others like this.
  16. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

Dec 6, 2018
    3,886
    5,838
    113
    Female
    Helemaal mee eens

17. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,019
    5,229
    113
    Niet voor ieder evenement heb je een vergunning nodig (gelukkig). En er staat nergens omschreven hoeveel mensen er moeten of mogen komen voor je iets een evenement mag noemen.

Verder lijkt mij het heel helder. Op tal van plaatsen mag er gevraagd worden om een vaccinatie of negatieve test. Wil je dat niet dan moet je niet komen. Er zijn genoeg plekken waar je wel welkom bent. Maar dan niet lopen klagen dat je niet mag komen op plekken waar men duidelijk en vooraf de voorwaarden heeft gesteld en gecommuniceerd. Laten we blij zijn dat er überhaupt weer mogelijkheden zijn.

18. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,267
    25,733
    113
    #518 Adje, Jun 10, 2021
    Last edited: Jun 10, 2021
    Eens! (En ik word volgende week gevaccineerd)

En daarbij moeten we, als men dan zo'n vertrouwen heeft in de vaccinaties, dat vertrouwen ook toepassen en dus weer alles als normaal gaan doen.

Ik ben nu al niet bang voor corona, laat staan als er straks een prik in zit. Dus ik zie geen enkele reden om mensen zonder prik andere regels op te leggen. Lijkt mij zelfs zeer onwenselijk.

En wat die lusten en lasten betreft, die eerder werden aangehaald. Ik zie het dus niet als een last om gevaccineerd te worden. Dat is gewoon een weloverwogen bewuste keuze. Als ik dat wel als last zou zien, zou ik me ook niet laten vaccineren.
    Dus laten we gewoon allemaal van de lusten genieten. Zeker als de cijfers zo blijven dalen. Lijkt mij veel gezelliger!

Nellie4, Syane, Mapje and 7 others like this.
  19. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

Sep 3, 2019
    13,672
    18,743
    113
    Female
    Dit idd.
    Dat er bepaalde zaken nog een korte periode blijven, vind ik niet zo abnormaal maar verder gewoon voor iedereen dezelfde vrijheden hoor.

Ik weet natuurlijk niet hoe het in Nederland is maar ik heb in België niet het gevoel dat er veel meer kan voor gevaccineerden.
    Hrt enige waar ik nu kan opkomen is het reizen zonder test.

Mapje and Adje like this.
  20. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Idd en zo moeten we met elkaar omgaan! Samen moeten we het doen. Ook degene die geen vaccin willen.

Share This Page