Wie laat zich niet vaccineren?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Helicryse, 1 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.125
    1.827
    113
    Ik ga dochter ook geen prik aan smeren.
    Die van 9 jaar vond ze al eng en niet leuk en ze wil niet meer.
    Nou prima toch.

Wat ik wel denk omdat wij de streven niet halen bij volwassenen dat de kinderen dan ook maar moeten.

Maar kinderen hebben al zo geleden dus laat maar.
    En mijn meisje zit niet op school maar op de zorg.boederij (waar al een haard is geweest) tot de herfstvakantie.
    Dan pas mag ze weer naar een school voor max 9 maanden om weer ergens anders te gaan zitten.

Straks krijgt ze bijverschijnselen als moe zijn of mild ziek en kan ze nog niet naar die school.

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Dit dikgedrukte inderdaad. Ik merk het zelfs aan mezelf. Ik was heel erg anti-vaccin. Maar door dat constante gepush van 'je doet het ook voor een ander' en 'je bent echt een aso als je het niet doet' en 'door jou blijven we met die ellende zitten' en 'je mag straks niks meer en nergens meer naar toe als je je niet laat vaccineren' merk ik gewoon dat ik me soms bijna gewonnen wil geven. Terwijl ik al covid gehad heb, er flink ziek van ben geweest en nu volgens mij voldoende beschermd zou moeten zijn door mijn eigen antistoffen.

En inderdaad, hoe de kinderen ook steeds meer gepusht worden, met testen vanuit school en nu weer dat ze toch ook een vaccin moeten. Trouwens, ik vind dat ik er nog wel wat over te zeggen heb wat er in mijn kinderen van 12 en 14 gespoten wordt, dus al zouden ze het willen (denk het niet, ze hebben het al gehad en zijn niet zo dol op prikken), dan is daar het laatste woord hier in huis nog niet over gesproken.
    En dan heb ik nog makkelijke kinderen, die zich in de lockdowntijd prima vermaakt hebben en het ook niet erg/wel leuk vinden om nu weer naar school te kunnen. Er zijn er zoveel die heel zwaar hebben geleden en nog lijden onder de afgelopen maanden. Dat is inderdaad heel ernstig.

Rosa Canina, Loufoque en tuc vinden dit leuk.
  3. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Lees net dat er weer een nieuwe bijwerking is vastgesteld bij. AstraZenica

4. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Echt, ik vind dit zo'n stomme dooddoener. Er bestaat wel griep. Ik heb het gehad. Meerdere keren zelfs dit jaar. Ik meld het alleen niet aan mijn huisarts, gek he? En zo zullen er heel veel mensen met mij zijn. De griep bestaat nog steeds en er is ook nooit gezegd dat het niet meer bestaat. Er zijn alleen geen OFFICIELE meldingen geweest.

Jackie87, Syane, Saartje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Heb je een link? Kan het niet vinden maar ben wel benieuwd wat voor bijwerking.

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Echt, dan valt het bij ons nog mee :|

Vaccinweigeraars aangepakt in Azië: 'zonder vaccin geen salaris'
    Overheden grijpen op sommige plaatsen in Zuidoost-Azië naar verregaande maatregelen om druk uit te oefenen op mensen die zich niet laten vaccineren tegen het coronavirus. Die lopen uiteen van het stopzetten van salarisbetalingen tot het verplicht dragen van bordjes met doodshoofden.

De Pakistaanse provincie Punjab maakte vrijdag bekend dat ze mobiele telefoons wil laten afsluiten van vaccinweigeraars. Ook de provincie Sindh voert de druk op. Daar zei het provinciehoofd deze maand dat ambtenaren die zich niet laten vaccineren vanaf juli geen salaris meer krijgen. Die bekendmaking volgde op topoverleg over het opduiken van de zogeheten deltavariant in Sindh, waar zich megastad Karachi bevindt.

Het 220 miljoen inwoners tellende Pakistan heeft tot dusver pas een fractie van de bevolking gevaccineerd. Veel Pakistanen zijn huiverig om zich te laten inenten. Dat komt volgens het hoofd van een doktersorganisatie onder meer doordat veel geruchten en onjuiste informatie over vaccins worden verspreid. ‘Daarom werken informatiecampagnes van de overheid op de korte termijn niet.’

Ook in het zuidelijke buurland India kunnen vaccinweigeraars het aan de stok krijgen met de autoriteiten. De politie liet niet-gevaccineerde mensen in landelijke gebieden in provincie Madhya Pradesh bordjes dragen met een afbeelding van een doodshoofd en botten: het universele symbool van gevaar.

Een politiefunctionaris zei tegen persbureau Reuters dat het eigenlijk de bedoeling was om mensen te prijzen die een vaccin gingen halen. Er zou vervolgens ook zijn besloten om weigeraars ‘een lesje te leren’. Wie wel een prik haalde, kreeg ook een bordje. Dat had de kleuren van de Indiase vlag en het opschrift ‘ik ben een nationalist’.

Mapje vindt dit leuk.
  7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Liveblog NOS:

Nieuwe zeer zeldzame bijwerking vastgesteld bij vaccin AstraZeneca
    EU-medicijnagentschap EMA gaat het systemisch capillair leksyndroom als mogelijke bijwerking opnemen in de bijsluiter van het AstraZeneca-vaccin. Het EMA heeft uit heel Europa zes meldingen van het syndroom binnengekregen op 78 miljoen prikken.

De kans op de bijwerking is dus extreem zeldzaam, maar toch vindt het EMA dat mensen die het systemisch capillair leksyndroom al hebben, niet meer met AstraZeneca moeten worden gevaccineerd.

Het Nederlandse bijwerkingencentrum Lareb heeft geen meldingen binnengekregen van dit syndroom bij het vaccin van AstraZeneca, maar wel een bij het Janssen-vaccin. Die patiënt, een man tussen de 50 en 60 jaar, is overleden. De Nederlandse medicijnautoriteit CBG onderzoekt of er een verband is met de vaccinatie en vindt het nog te vroeg voor conclusies.

Het systemisch capillair leksyndroom, ook bekend als het Clarksonsyndroom, is zeer zeldzaam. Bij deze ernstige ziekte lekt vloeistof weg uit de haarvaten. Dat veroorzaakt een lage bloeddruk, zwelling van vooral de armen en benen en verdikking van het bloed.

8. rocketscience

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik denk dat ze in de ziekenhuizen bedoelde. Normaal ieder jaar wel mensen met griep opgenomen in ziekenhuis of daar aan overleden (ik ken geen cijfers) en dat dat dit jaar er niet is.

Biny vindt dit leuk.
  9. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Eens! Mijn tienjarige zoon is zo bang en gestrest dat hij inmiddels in therapie is. :(

tuc vindt dit leuk.
  10. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Ik betwijfel dat ze dat bedoelt. Er is ergens een nieuwsitem geweest dit jaar waarin werd gezegd dat er geen griepgevallen bekend waren. Sindsdien roept een deel van Nederland dat het zooooo bijzonder is dat griep niet meer bestaat.

11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Wauw... echt... wauw. Dat dit zomaar kan

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, bizar he. En dit las ik over China.

---

Inenting kinderen cruciaal als China belangrijk doel wil halen
    China wil dat 80 procent van de 1,4 miljard inwoners aan het eind van het jaar is ingeënt. Maar zoals het nu naar uitziet zal dit doel niet bereikt worden zonder de vaccinatie van kinderen. Beijing heeft vrijdag alvast een belangrijke stap in deze richting gezet door een tweede vaccin, van het Chinese Sinopharm, goed te keuren voor kinderen.

Vorige week werd al het Sinovac-vaccin, ook uit China, goedgekeurd voor gebruik voor kinderen van 3 tot 17 jaar. Het is nog onduidelijk wanneer wordt besloten kinderen in deze leeftijdsgroepen in te enten. Volgens de topman van Sinovac, Yin Weidong, zal de regering hierover een beslissing nemen afhankelijk van de coronasituatie in het land.

Om de pandemie nog voor het einde van het jaar onder controle te krijgen, moet volgens de regering in juni een eerste stap zijn gezet. Dan moet 40 procent van de bevolking zijn geprikt, zo’n 560 miljoen personen. Eind van het jaar moet dit zijn gestegen tot 1,12 miljard.

Omdat ook in China veel inwoners huiverig zijn om zich te vaccineren, wordt het volgens deskundigen nog moeilijk om dit laatste aantal te halen zonder de 254 miljoen kinderen die jonger zijn dan 14 jaar. ‘Het vaccineren van kinderen is een belangrijke stap voorwaarts’, aldus hoogleraar Yin Dong-yan van de Universiteit van Hongkong die voorstander is van het opnemen van kinderen in de vaccinatiecampagne.

---

Zo van, als de volwassenen niet willen, dan de kinderen maar.

13. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.730
    4.878
    113
    Dat is niet alleen in China hoor, die geluiden zijn hier ook al meerdere malen opgegaan...

Wel apart trouwens. Lagen de nieuwe Covid gevallen in China niet al een jaar of zo praktisch rond de 0?

14. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.125
    1.827
    113
    Ik heb me prik gehad is sep weer.
    Wel de b 12.

Wat bizar van die landen zeg getsie.
    Maar was er in Amerika geen loterij onder de gevaccineerde.
    Echt wat een wereldje.

Als ze het hier maar niet doen En zeker niet de kinderen.

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Volgens de officiele cijfers wel... ;)

Loufoque vindt dit leuk.
  16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.387
    30.701
    113
    Vrouw
    Griep bestaat nog gewoon. Alleen woedt dit op dezelfde wijze doorgegeven als covid. En als je dan vergaande maatregelen treft om fie verspreiding tegen te gaan, dan krijgt de griep dus ook weinig kans.

voor de mensen die beweren dat alle griepgevallen onder corona worden geschaard: als je de griep hebt, en geen cotona, dan test je negatief en is je griep dus weer gewoon griep.

Hieronder een grafiekje van het aantal gevallen. (Bron rivm)
    IAZ-incidentie wk20 20_21_0.jpg

Neuzeke, GossipGirlxoxo en Leesteken vinden dit leuk.
  17. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.387
    30.701
    113
    Vrouw
    Om de een of andere reden heb ik minder vertrouwen in de officiële cijfers van china, dan in die van ons.:|

Liekje81 vindt dit leuk.
  18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.387
    30.701
    113
    Vrouw
    Ja echt naar om te lezen.

Kan iemand me helpen met een Facebook probleempje?
    Ik had een hele tijd terug een profielkader ingesteld met "count me in when its my turn" Maar nu lees ik hier steeds dat mensen dat blijkbaar vreselijk vinden (en my turn is inmiddels ook al geweest ;))

Maar nu krijg ik dat kader met geen mogelijkheid meer wego_O

lini89 vindt dit leuk.
  19. rocketscience

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Maar als het op dezelfde manier doorgegeven wordt als covid waarom hadden we dan wel zo veel covid gevallen afgelopen winter en geen griep? De maatregelen waren voor beiden toch hetzelfde?

Biny vindt dit leuk.
  20. tuc

tuc Niet meer actief

Als je je profielfoto aanpast zou het weg moeten zijn.

Mamafiets vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina