Wie laat zich niet vaccineren?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Helicryse, 1 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Wij blijven dit jaar in Nederland. We missen het buitenland wel heel erg maar het voelt echt als te veel gedoe. Hopelijk gaat het er volgend jaar anders aan toe maar ik heb er een hard hoofd in. Maar goed, vooralsnog voor ons geen reden om ons dan maar te gaan inenten, dat gaat me echt te ver.

Jackie87 vindt dit leuk.
  2. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Wij gaan begin juli al vliegen naar het buitenland. Het lukt voor die tijd toch al niet om 2 keer te zijn geprikt, dus dat Corona paspoort gaat sowieso niet lukken. Als dat ding überhaupt voor die tijd al is ingevoerd. Ik ga dus gewoon testen van te voren, maar ben eerlijk gezegd niet bang dat ik positief test, aangezien ik al Corona heb gehad en de besmettingscijfers nu flink dalen.
    Tja en anders dikke pech, dat is nu eenmaal het risico wat we hebben genomen.

3. rocketscience

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Onderstaande is puur mijn beleving:

Ik begrijp gewoon niet wat het voor iemand toevoegt om het te weten. Ik denk ook dat dit alleen maar zorgt voor meer tweedeling binnen de maatschappij. Dat niet gevaccineerden als gevaar worden gezien en als egoïsten want we dragen immers niet bij aan groepsimmuniteit maar ‘genieten’ er wel van.

Het voegt naar mijn idee dus echt niets toe om van anderen te weten of ze wél of niet gevaccineerd worden, het versterkt juist de polarisatie.

SAARC, Rosa Canina, Wish05 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. tuc

tuc Niet meer actief

Omdat de meeste mensen je dan direct duidelijk willen maken dat je een soort seriemoordenaar bent en nergens recht meer op hebt.
    Daarnaast wat heeft een ander ermee te maken, ik vind het echt in de categorie vallen: o je bent zwanger, was het gepland?
    Het zijn gewoon andermans zaken niet.

Biny, Vitamientjuh, SAARC en 10 anderen vinden dit leuk.
  5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Dat is dus een ervaring die ik niet heb. Hier wordt er gewoon open en eerlijk over gesproken en niemand veroordeeld. Heb me nog nooit een seriemoordenaar gevoeld. Tenminste niet in mijn directe omgeving

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik heb die ervaring niet. Gelukkig maar. Iedreen wordt in zijn waarde gelaten dus vandaar dat ik er waarschijnlijk geen moeite mee heb.

7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Wij hadden sowieso al geen plannen om naar het buitenland te gaan. Hetzelfde met grote evenementen. Dus wat dat betreft heb ik er geen last van.

Jackie87 vindt dit leuk.
  8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik heb wel een tijdje gedacht geef me zsm een vaccin dan kunnen we weer normaal gaan leven. Hoe ziet de toekomst er in hemelsnaam uit voor mijn kinderen. Nu de cijfers weer flink zakken draait m’n gevoel hierover weer.

Biny vindt dit leuk.
  9. Solstice

Solstice Actief lid

8 jan 2019
    188
    92
    28
    Vrouw
    Dit heb ik ook helaas. Mn schoonmoeder zei: je gaat toch wel he? Toen ik mijn twijfel uitte was ik "een grote egoïst". Dat deed me oprecht verdriet :( Ik ben inmiddels aan de beurt maar ik kom er maar niet uit. Het voelt alsof ik het moet doen voor anderen.

10. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Ik weet het ook niet, misschien wordt ik straks niet meer uitgenodigd op verjaardagen :D We gaan het zien.

Biny, Loufoque en rocketscience vinden dit leuk.
  11. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Maar denk je echt dat we terug naar normaal gaan als we zijn gevaccineerd? Ik denk van niet. Als ik dat stel lees dat volledig gevaccineerd is en bij terugkomst van vakantie alsnog in quarantaine moet..

Ik heb er gewoon geen vertrouwen in.
    Maar we gaan het zien.

ik vind het heet verdrietig om te lezen dat mensen die een bepaalde keuze maken wel of niet vaccineren in twijfel worden gebracht. Ik hoop echt dat we iedereen in zijn waarde laten en dat er geen apartheid komt in wel of niet gevaccineerd

SAARC en Loufoque vinden dit leuk.
  12. rocketscience

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ah dat vind ik oprecht heel rot voor je. Hopelijk lukt het je om tot een besluit te komen waar je zelf helemaal achter staat.

SAARC vindt dit leuk.
  13. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Wat grappig de reacties van de mensen die het niet accepteren/respecteren.
    Ik heb mij laten vaccineren en ik schaam mij er bijna voor om het te zeggen in mijn omgeving (in NL dan).

Maar ieder zijn keuze toch. Had ik in NL gewoond had ik het ook niet gedaan.

14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.682
    113
    Stel nou he. Niemand of bijna niemand zou zich laten vaccineren. De ervaring in andere landen en in onze oudere populatie heeft geleerd dat vaccineren toch echt wel de ticket is uit dit gerommel van lockdown naar avondklok naar uitgestelde kankeroperaties en weer terug. Zouden jullie liever nog jaren dit gezeik hebben, dan een vaccin te nemen?

Ik durf wel te zeggen wat op de langere termijn schadelijker is op bevolkingsniveau. En op korte termijn trouwens. Het gevaar even grof uitdrukken in kans dat iets gebeurt * de te verwachten nadelen, komt hoe dan ook uit in het voordeel van vaccineren vs corona doormaken. Want voor zowel het risico om last te krijgen (meer dan een zere arm of een dag wat katterig) als de ernst van het eventuele gevolg, is corona een grotere variabele dan het vaccin. Dus wat mij betreft is niet vaccineren gewoon niet rationeel.

En iedereen heeft in grote mate het recht om zn eigen irrationele keuzes te maken. Maar als teveel mensen dat doen, wordt het wel degelijk een probleem van ons allemaal.

Bollebelle, gitta, Lils en 17 anderen vinden dit leuk.
  15. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Maar wat als de grootste groep ouderen en risicogroepen gevaccineerd zijn en hiermee blijkt het gevaar geweken? Zo gaat het met de griep natuurlijk ook. Degene die het kwetsbaarst zijn krijgen ene griepprik.. dat gaat ook al jaren zo.

Biny, SAARC en mutskuh vinden dit leuk.
  16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.682
    113
    #56 MadeInUSA, 1 jun 2021
    Laatst bewerkt: 1 jun 2021
    Ik zie toch heel wat dertigers en veertigers voorbij komen die er flink last van hebben, met gevolgen voor inzetbaarheid op het werk en beroep op de zorg. Superspreiders kom je tegen vanaf de tienerleeftijd. Dus als je risicogroep bestaat uit iedereen boven de dertig...

17. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.225
    3.466
    113
    Ik wil daar wel op reageren, want ik stel die vraag af en toe ook, met een doel.
    Mijn ervaring is namelijk dat wanneer ik die vraag stel, er een hoop informatie boven komt over hoe die persoon omgaat met de maatregelen. Voor mij is dat relevant. Ik zit bijvoorbeeld in een raad en een aantal personen in die raad hebben uitgebreid vertelt hoe stom ze de maatregelen vinden, dat ze zich er niet aan houden en dat ze zich ook niet laten vaccineren. Prima. Ik ga daar niet over in discussie, maar ik stem dus ook niet in met het overgaan naar een fysieke vergadering (ipv via Zoom).

Ik ga namelijk niet met mensen in een fysieke vergadering zitten waarvan ik weet dat ze het niet nauw nemen met de maatregelen, ik heb geen behoefte aan dat risico. En om diezelfde reden kom ik ook niet bij mijn ouders over de vloer. Heel jammer.

Maar goed, dat is dus wel de afweging die ik maak nadat iemand die vraag beantwoordt.

Edit/ het kan ook anders lopen natuurlijk. Iemand die bij ons schoonmaakt gaf aan dat ze zich niet liet vaccineren (dat vertelde ze uit zichzelf overigens), maar ze had daar hele begrijpelijke redenen voor. Verder was ze enorm voorzichtig en hield ze zich in haar privéleven heel goed aan de maatregelen. Ze is ook geen corona-ontkenner. Nou, dan kan ik daar prima mee leven. Zitten we gewoon 1,5 meter uit elkaar, no spang.

18. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Het enige wat jij moet is datgene doen waar jij achter staat. Je bent niemand iets verplicht. Het is jouw lichaam.
    Dat jouw schoonmoeder jou een grote egoïst noemt zegt echt meer over haar dan over jou. Als jij je wil laten vaccineren is dat prima. En als jij je niet wil laten vaccineren is dat ook prima.

Indiana, Biny, SAARC en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. tuc

tuc Niet meer actief

Dit is nou juist het enige topic voor gelijkgestemden. Zo jammer dat er dan weer een reactie komt die impliceert dat je je zou moeten laten vaccineren.

En irrationeel vind ik de grote angst voor Corona en alles wat daarmee stuk gemaakt wordt.

20. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Mag ik vragen wat jou overweging is geweest om het wel te doen in het land waar je nu woont (ik weet niet waar dat is) en waarom je je niet zou hebben laten vaccineren als je in Nederland had gewoond?

Lola1982, Mapje en citroenrasp vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina