Tuurlijk Ik ken iemand die z’n oma is overleden vorig jaar, zonder Corona en toch is ze opgeschreven als Corona dode Ze zal vast niet de enige zijn bij wie dat is gebeurd
Je hebt dit idd altijd. Ik las onlangs iets over problemen met valse horeca zaken. Puur om van de steunmaatregelen te kunnen genieten. Zoiets maakt nog niet de hele horeca ziek . Mondmasker schandalen Ik vind dat altijd erg. Niet erger of grootser omdat het met corona te maken heeft.
Even totaal offtopic, wie keek er vroeger ook de kinderserie Boes en leest de titel van dit topic op de melodie van die serie?
Die verrekte wachtlijsten. En er ook aan vast zitten bah. Jan hebben wij de formulieren ingeleverd wacht tijd 6 maanden (tuurlijk). Dus wij gingen er vanuit zomervakantie of nu dat ze er heen kan. Nou mooi niet wand er miste het een en ander aan diagnose en iq moest opnieuw. Dus in maart alles opgestuurd en wat blijkt hebben ze maart als start gebruikt dus nu mag ze in sep of oktober er heen balen. Hoe gaat het met dochter en hulp. Of wacht je op deze hulp?
Omdat als je belde met ha arts dat je niet eens mocht komen en ha geen mens zag. Denk dat veel mensen de puf niet hadden om je te melden voor de de check of het carona was of griep. En de eerste golf was het gissen wat je had. Zomaar testen deden ze niet.
Oh ja, mijn jongste had steeds oorontstekingen, nou wat een gedoe was dat vorig jaar om bij de HA te komen zeg... uiteindelijk mocht ik een keer komen aan het eind van de dag want het kon wel eens Corona gerelateerd zijn. Arm manneke had de pus uit z’n oren lopen en kon niet slapen van de pijn ondanks de paracetamol
Ik hoorde veel van dat soort dingen ja. Alles was ineens dat of vermoeden. Het leek wel of er niets meer was. Wat ik ook niet snap maar dat ben ik denk ik. Waarom de gewone allerdaagse dingen moest wijken van. Denk aan hele erge ziektes op operaties die uitgesteld werd. Ik snap dat ze het mega druk hadden hoor. Maar waarom gebruik te ze de klinieken of lokale ziekenhuizen niet voor deze zorg en de grotere ziekenhuizen (of zelfs hotels) voor de zieken door carona. En ja alles was nodig maar een echte zieke zal het denk ik niet erg vinden om een stukje te rijden om toch die behandeling te krijgen of de operatie. Maar dat zal wel te veel geschuif zijn denk ik. Met personeel etc.
Uhm bel jij je huisarts om te vertellen dat je de griep hebt? Mijn man is huisarts en er is wel degelijk de griep geweest…alleen mensen gingen niet zo snel naar de huisarts mede door alle Corona regels. Dit was niet alleen met de griep maar ook andere klachten…mensen waren erg terughoudend, helaas.
Nee tuurlijk bel ik niet als ik griep heb maar blijkbaar werd dat voorgaande jaren wel gedaan overigens ben ik benieuwd naar aankomend seizoen, aangezien er dan veel mensen zijn gevaccineerd en de wereld weer wat normaler zou moeten zijn
Ze hebben heel het Ahoy volgebouwd met ic bedden voor de Corona patiënten…. Er heeft nooit 1 mens gelegen en daarna is het hele zooitje weer afgebroken…. dus dat ze zogenaamd niemand konden helpen vanwege ruimtegebrek is echt onzin…. Had alle afspraken lekker door laten gaan en de Corona mensen in de Ahoy. dan waren er nu misschien geen extra doden geweest omdat er geen plek was voor hun behandeling. zal me overigens niks verbazen als die allemaal zijn geregistreerd als Corona doden
Wie had er dan aan het bed moeten staan bij de normale zorgbedden of hadden de corona patiënten in Ahoy daar alleen moeten liggen zonder verzorgend personeel??
Er wordt op de achtergrond gewoon nog op het griepvirus getest hoor. Dus als iemand een corona test doet wordt er steekproef gewijs voor epidemiologische doeleinden ook op het griepvirus getest. Er zijn wel wat gevallen geweest maar heel weinig.
Dit was in de eerste lockdown. Toen was het personeelsprobleem lang niet zo heftig als afgelopen lockdown toch? Daarnaast heb je het leger en boden zich veel vrijwilligers aan. De zorg in de zkh afschalen maar niet stopzetten. Personeel verdelen over zkh en coronalocatie
Ai is er al een uitzicht of is de datum niet bekend? Zo niet leuk zelf wachten kan je makkelijker hebben als je kind dat moet wachten.