dan kun je volgende keer gewoon vragen: houd jij je aan de corona maatregelen? Daar heeft wel of niet laten vaccineren namelijk niks mee te maken. of bedoel je te zeggen dat je niet in één ruimte gaat zitten met niet gevaccineerden? Want dat is nou precies die tweedeling waar ik het over heb.
Nou ben ik wel benieuwd. Wat als bijvoorbeeld in september alle maatregelen worden opgegeven inclusief de 1,5 meter. Vind je het dan nog steeds nodig om die 1,5 meter afstand te houden tot haar of laat je dat dan los?
Ik vind het heel jammer van de tweedeling, maar ik vraag het ook niet om gewoon moeilijk te doen. Ik ben mantelzorger en ik ben zelf kwetsbaar. Ik vind dat ik die vraag dan best mag stellen om daar mijn conclusie uit te trekken. Vind jij van niet? Als iemand de vraag niet wil beantwoorden is dat ook prima, maar dan zal ik waarschijnlijk wat voorzichtiger zijn met die persoon. De discussie ga ik overigens helemaal niet meer aan.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Voor mij is de keuze (voor het niet vaccineren) namelijk totaal niet afhankelijk van het land waar ik woon. Maar ik moet wel zeggen dat er hier in de omgeving (en door de autoriteiten) wel minder wordt aangedrongen op vaccineren dan in NL, heb ik het idee. Dus als ik in NL zou wonen zou het wellicht wat lastiger zijn ivm de druk uit de omgeving en evt. beperkingen die je vanuit de autoriteiten worden opgelegd.
Dat weet ik nu nog niet. Ik kan net zo min vooruit kijken als een ander, dus ik wacht gewoon af hoe het gaat, wat tzt de geschatte risico's zijn, wat er dan voor nieuwe informatie is enzovoorts. Momenteel zie ik dat het RIVM nog behoorlijk sceptisch is over het loslaten van de maatregelen. Ik ben geneigd dat meer serieus te nemen dan een politicus. Die laatste heeft waarschijnlijk ook politieke beweegredenen om maatregelen te versoepelen. Dat begrijp ik, want hij moet ook de economische gevolgen in ogenschouw nemen, maar voor mezelf baseer ik mijn keuze liever ergens anders op.
ik zeg ook niet dat je het vraagt om moeilijk te doen. Maar wat heeft het één met het ander te maken? Dat begrijp ik niet, ook niet in jouw positie als mantelzorger. Nu lijkt het alsof mensen die zich niet laten vaccineren zich ook niet aan de maatregelen houden, dat is gewoon niet waar.
Dus jij vraagt; laat jij je vaccineren? En men antwoord; nee want ik vind de maatregelen niks? Als je mij die vraag zou stellen, zou ik zeggen; nee. Punt. En wat als ze ja zeggen? Vraag je dan ook door? Of maakt het dan niet uit of men de regels keurig naleeft?
Ik schreef niet dat mensen zich niet aan de maatregelen hielden, ik gaf juist een voorbeeld van iemand die zich niet liet vaccineren, maar zich wel aan de maatregelen hield? Die vaccinatie ter sprake brengen is gewoon terloops. "Hey, jij bent ook van 1980 of niet? Heb je al een brief gekregen voor je vaccinatie?" Of in het geval van de raad waar ik in zit: "Ik krijg volgende week mijn vaccinatie, jullie ook?" omdat het door onze gezamenlijke werkgever verstrekt werd. @Bloempjelief Ik heb niet een heel gespreksprogramma in mijn hoofd, hoor. Corona is nu eenmaal een thema in al onze levens en daar praat ik over met mensen. Of ik nu de vraag stel over het vaccin of over hoe ze het volhouden in isolatie, het maakt niet echt uit. Ik wil gewoon graag weten waar mensen ongeveer staan, zodat ik voor mezelf kan beslissen of ik het safe vind of niet. Een vraag stellen over het vaccin is een ingang in zo'n gesprek, maar het zou ook best op een andere manier kunnen gaan. Vaccins zijn nu eenmaal een actueel onderwerp. Als je hem niet wil en je voelt wel de druk, kan ik me voorstellen dat je er minder graag over praat. Ik ben er zelf juist heel blij mee en ik vind het fijn als ik die vraag over vaccinatie stel en iemand is net zo blij en enthousiast als ik. Dan is het juist een heel fijn gespreksonderwerp, want ik voel een hoop opluchting en wil dat ook graag delen met mensen.
Dan heb ik je eerste post verkeerd geïnterpreteerd. Op mij kwam het zo over dat je doelbewust aan mensen vraagt of ze wel of niet gevaccineerd zijn en op basis van hun antwoord bepaalt of je wel of niet met ze in een ruimte bent. Het was mij niet duidelijk dat je het terloops over wel of niet vaccineren had. Dan nog vind ik het persoonlijk niet relevant maar daar verschillen we dan over van mening.
Hier ben ik dus ook bang voor en overweeg dus om me te laten vaccineren. Maar nu zag ik dat als mijn geboortejaar aan de beurt is, ik voor mijn vakantie sowieso al geen twee prikken neer kan laten zetten. Wellicht sla ik die vaccinatie dan maar helemaal over.
Oh ja nu je het schrijft komt er weer wat bovendrijven. Hahaha ik kan al die info die hier wordt losgelaten op zp niet onthouden hoor
Haha, ik ben zelf nogal onthouderig, tot vervelends toe Maar heel begrijpelijk dat je dat niet allemaal bijhoudt hoor!
Ja, dan denk ik dat je me inderdaad niet goed begrepen hebt. De eerste post die je van me citeerde begon met de regels: Ik wil daar wel op reageren, want ik stel die vraag af en toe ook, met een doel. Mijn ervaring is namelijk dat wanneer ik die vraag stel, er een hoop informatie boven komt over hoe die persoon omgaat met de maatregelen. Voor mij is dat relevant. Maar dat is niet erg, hoor Leg het graag verder uit. Het is voor mij een manier om te peilen waar die ander staat. Gewoon, in een gesprek.
Ik woon in het caribisch gebied, orkaan seizoen is vandaag officieel gestart. Het zou 1 grote ramp zijn als er hier een uitbraak komt (8 IC bedden) en er een orkaan komt in cat 4 of 5 zoals 5 jaar geleden. De gevolgen zijn dan denk ik niet te overzien qua hulpverlening ed. En daarbij was er op een nabij gelegen eiland onlangs een vulkaan uitbarsting waar in eerste instantie alleen de gevaccineerde mensen werden geëvacueerd. Later kwam in het nieuws dat de niet gevaccineerde mensen ook weg mochten op een aparte boot. Ik heb mij laten leiden door angst dus. Maar ik doe het ook voor mijn mede mens op dit hele kleine eiland. Als ik in NL had gewoond had ik afgewacht. Maar goed, genoeg over mij. Het gaat natuurlijk over waarom niet vaccineren!
Irrationeel? Heb je geen TV of kom je niet zo vaak in een ziekenhuis? Ik vind ook niet alle maatregelen even nuttig. Maar we hebben het hier over een infectieziekte die zonder maatregelen gierend uit de hand loopt met een R0 van 2 tot 3, met reële kans op ziekte of dood. Dus met je kop in t zand steken bereik je niets anders dan een hoop ellende. Maar jij wil dus geen maatregelen, en geen vaccin? Wat wil je dan wel?
Ik ben ook niet gevaccineerd. Er wordt door veel mensen gedacht dat ik al een eeuwigheid volledig gevaccineerd ben en als er naar gevraagd wordt zeg ik dus van niet. Mensen begrijpen daar niets van omdat ik werk als verpleegkundige en ik vertel er vaak niet bij wat de precieze reden is (langdurig traject om zwanger te worden) omdat ik niet wil dat iedereen dat weet. Maar als ik die vraag krijg voelt het wel heel erg alsof ik mijn keuze moet verdedigen zegmaar.