Wie laat zich niet vaccineren?

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Helicryse, Jun 1, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    ja maar waarom zouden hun niet hoeven testen? Ze kunnen net zo goed Corona hebben en het doorgeven…

SAARC likes this.
  2. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,019
    5,229
    113
    De kans dat een gevaccineerde het krijgt/doorgeeft/ernstig ziek wordt is aanzienlijk kleiner. Niet een klein beetje minder. Daardoor werken deze mensen mee aan het heropenen van de maatschappij en ontlasten van de zorg. Bij een niet gevaccineerde speelt dat niet. Die vormt een risico voor zichzelf en anderen (en daarmee de bezetting van de zorg). En moet dus testen.

Ik begrijp de weerstand tegen testen niet. Je kiest daar bewust voor. Als je niet wilt testen en ook niet wilt vaccineren blijf je weg uit het buitenland en niet essentiële plekken. Dan ga je niet lopen klagen over dat je iets niet mag (want dat wist je en is een bewuste keuze).

Zara75 and Butchke like this.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

het is ronduit schandalig dat er überhaupt gesproken wordt over gevaccineerde en niet gevaccineerden mbt een virus met een hele lage mortaliteit en voor 95% van de mensen met een onschuldig verloop. Vaccineer je als jij dat prettig vind, maar hang aub niet moeder Theresa uit. Het gros vaccineert alleen maar om op vakantie te kunnen en heeft een levenstijl die wat betreft Corona sowieso niet heel verstandig is.

maliro, mutsje83, sannever and 18 others like this.
  4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    zo dan kom even je frustratie uiten.. als je de titel van het topic leest en zo voor vaccineren bent blijf dan weg uit een topic over NIET vaccineren. Of reageer iig een beetje respectvol dus zonder oordelen.

dat laatste ben ik echt met je eens. Ik kies voor (voorlopig) niet vaccineren maar ga echt geen paspoort oid vervalsen om naar bijv het buitenland te kunnen.

Wish05 and Spectre like this.
  5. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,019
    5,229
    113
    Erg simpel gedacht dat mensen alleen zouden vaccineren voor een vakantie.

De mensen die ik ken vaccineren in eerste instantie om zelf niet ziek te worden en tevens om anderen (kwetsbare naasten en de maatschappij) te helpen. Dat je daarnaast op vakantie kan is mooi meegenomen. Maar dat kan een niet gevaccineerde ook (door te testen).

Los daarvan gaan heel veel mensen niet eens op vakantie naar het buitenland.

Niet vaccineren is prima. Maar ga niet lopen klagen over de gevolgen (testje laten doen). Of zelfs overgaan tot strafbare feiten.

suus1983 and Dubbelgeluk like this.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

7. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    In de EU worden er toch ook alleen door de EMA goedgekeurde vaccins gebruikt voor het 'paspoort'? Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat het de Hongaren met Sputnik, al ligt dat wel ter beoordeling bij de EMA.

8. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    En dan nog, prima toch.
    Dit was namelijk voor mij wel de belangrijkste reden en voor genoeg andere mensen die ken.

Amberxx likes this.
  9. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,825
    18,545
    113
    Female
    Wat dacht je van alle jong volwassenen?? De clubs gaan straks weer open, enkel met toegangstesten / vaccinatie bewijs. Die nemen wel een vaccin zodat ze weer lekker wekelijks kunnen feesten (heel normaal ook op die leeftijd). Wekelijks testen om uit te kunnen gaan, zullen veel niet zien zitten denk ik, dus dan maar een vaccin.
    En begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen vaccinaties. Maar er worden onder sociale druk veel verkeerde keuzes gemaakt vind ik.

Riverdale87 and Biny like this.
  10. din0

din0 VIP lid

Aug 14, 2011
    5,122
    1,825
    113
    Eerst was corona hebben gehad al voldoende wand je zou het dan niet nog eens krijgen.
    En nu bIjkt het krijgen niet voldoende wand een prikje extra is gewenst.

Ik denk dat het na de zomer 2 kanten op kan gaan.
    Of nog een golf of niet.

En dat er nog een derde prik nodig gaat zijn voor de kerst en zo.

Maar laten we gewoon hopen dat het klaar is en we gewoon weer voorzichtig langzaam alles mogen en kunnen doen zonder na te denken.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Tot nu toe wel idd. Maar Jansen heeft bv ook een lagere beschermingsgraad. Ze hebben hier al zoveel gekke dingen verzonnen dat ik mij afvraag wat er gebeurd als het allemaal niet zo goed blijkt te werken, hier in NL, maar ook verder in Europa. Er zijn landen die AZ helemaal geband hebben. Wie weet mag je daar dan ook niet meer naar toe?

Biny likes this.
  12. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,170
    35,831
    113
    Zo lekker oppervlakkig tuc. En nee ik vaccinneer niet om op vakantie te gaan en mijn levensstijl qua corona is al helemaal niet onverstandig. Net als de meeste mensen om mij heen. Ik laat mij vaccineren om op die manier de kans zo klein mogelijk te maken dat ik zelf ziek wordt en of anderen ziek maak.

kadootje and Amberxx like this.
  13. tuc

tuc Niet meer actief

Niet oppervlakkig hoor. Veel mensen benoemen dat zelf, dat ze niet zo geloven in het vaccin maar geen zin hebben in testen en graag naar het buitenland willen.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,170
    35,831
    113
    Veel mensen in jouw omgeving misschien? Ik herken het helemaal niet en ik vind het zeker wel oppervlakkig dat je zo alle mensen over 1 kam scheert. Moet andersom toch ook niet gebeuren?

Ansel, Emilie69, Syane and 2 others like this.
  15. tuc

tuc Niet meer actief

Ik scheer niet iedereen over 1 kam. Ik zeg: het gros. En dat moeder Theresa gedrag wat ik quote kan ik echt slecht tegen. Jezelf heilig verklaren omdat je een vaccinatie gehaald hebt.

Riverdale87 and Wish05 like this.
  16. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,170
    35,831
    113
    Nou ik zie echt niet waar dit op slaat.

Dubbelgeluk and Neuzeke like this.
  17. tuc

tuc Niet meer actief

Dat kan, de post die ik quote irriteer ik mij enorm aan, en ik ben vast niet de enige.

Riverdale87, Wish05 and Biny like this.
  18. Elizah

Elizah Niet meer actief

Je kan jezelf ook heilig verklaren omdat je niet gevaccineerd bent hè.
    Ik krijg dat gevoel ook wel een beetje als ik dit topic lees.
    En overigens ik heb me niet laten vaccineren omdat ik op vakantie wil of naar een festival oid. Dus ik hoor niet bij t gros ;)

Relax, ellessinia, Sado and 5 others like this.
  19. tuc

tuc Niet meer actief

En ik kan er heel slecht tegen dat niet gevaccineerden worden gezien als risico voor druk op de gezondheidszorg. Of vinden we dat van alle dikke mensen die met corona op de ic hebben gelegen ook? Al snel werd het verband gelegd tussen overgewicht en corona. Toch eisten we niet dat iedereen binnen 3 weken maat 36 had.
    Ik ben met mijn figuur en levensstijl een stuk minder groot risico dan die mensen hoor.

Cin85 and Wish05 like this.
  20. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,026
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Oeh, eventjes lekker aantrappen tegen de mensen met overgewicht :rolleyes:. Altijd makkelijk scoren natuurlijk.

Grote verschil is hier dat iemand met overgewicht/obesitas dit niet in een maand kan corrigeren. Een vaccinatie halen kost je echter een uurtje.

Share This Page