Wie laat zich niet vaccineren?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Helicryse, 1 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.880
    18.675
    113
    Vrouw
    Heel Nederland naar de Veluwe , ik ga ook :p

Biny en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.880
    18.675
    113
    Vrouw
    En alsof je dan 100% beschermd bent, ik zou eerder zeggen; blijf nog even een jaartje hier allemaal ipv de hele wereld weer over te reizen. Het is niet dat je het virus niet meer mee terug kan nemen als je gevaccineerd bent. Maar goed. Ieder zo z'n eigen keuze hoor.

Biny en zonnetje2015 vinden dit leuk.
  3. prjbt

prjbt Niet meer actief

Ik heb me met volle overtuiging wel laten vaccineren.

Het enige wat ik wil is dat we nooit meer terug gaan naar een lockdowns etc (hoewel die ons ook veel moois heeft gebracht).

We hebben de corona maatregelen strict nageleefd. Misschien nog wel stricter dan de adviezen. En dit blijven we ook doen. Ook de vaccinatie hoort daar voor mij bij.

Ik wil mezelf recht in de ogen kijken dat als we terug vallen het iig niet aan mij heeft gelegen.

Bovendien heb ik al veel lichamelijke problemen en wil ik echt geen (long) covid krijgen.

Mij gaat de vaccinatie in eerste plaats ok mijzelf te beschermen, daarna om te voorkomen dat we niet terug vallen.

Voor toegang of vakantie buitenland doet het er voor mij niet toe. We gaan niet veel uit en gaan 21 km van huis op vakantie. In dezelfde GGD regio zelfs :D

4. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.930
    5.950
    113
    Vrouw
    Schoonzusje net zo, naar Frankrijk geweest, overal borden met waarschuwingen maar niet gecontroleerd

5. prjbt

prjbt Niet meer actief

Verbod op reizen zou het beste zijn. Zei ik vorig jaar ook al.

Laten we nu gewoon minstens 1 jaar niet meer reizen

jannanas, Biny en Saartje33 vinden dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Dat niet gevaccineerden een risico voor de zorg vormen? Dat zijn niet een paar mensen die dat vinden hoor. Dat is de algemene gedachte die opgedrongen wordt. Van de week een artikel op nos wat er helemaal aan gewijd was.

Biny vindt dit leuk.
  7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.502
    13.981
    113
    Vrouw
    Het zou mij niets verbazen als ze dit inderdaad als een mooi opstapje zien. De testfase van de corona vaccinaties loopt tenslotte tot 2023. Daarnaast zijn de farmaceuten niet verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen.
    De Farmaceutische industrie heeft sowieso wereldwijd een hele dikke vinger in de pap, dus die drijven hun zin toch wel door, als het niet linksom kan dan maar rechtsom. Zo probeert men af en toe zelfs te verbieden om natuurlijke geneesmiddelen te adviseren (cbd olie, brandnetels etc).
    Of deze vaccinaties daadwerkelijk gevaarlijk en of schadelijk zijn weet ik niet, het is een nieuwe techniek (qua werking niet qua het inspuiten) waar ik nog geen scholing over gehad heb. Uiteraard weet ik wel hoe het werkt, maar ik durf niets te zeggen over de negatieve effecten en de lange termijneffecten. Kan best zijn dat die er ook niet zijn. Maar ik weet het niet. En twijfel is bij mij niet doen. Bij spijt kan ik altijd nog een corona vaccinatie nemen, maar deze kan je niet meer uit je lichaam verwijderen.
    Maar mochten er later vervelende effecten van de vaccinatie blijken te zijn, dan is dat denk ik niet bewust.

Behalve de onzekerheid over deze vaccinaties, heb ik nog meer redenen. Officieel behoor ik tot de risicogroep, maar de griepprik neem ik ook niet, waarom zou ik dan wel een corona vaccinatie nemen? Voelt voor mij hypocriet. Corona is voor mij namelijk niet dodelijker dan griep.
    Daarnaast ben ik een zeer eigenwijs persoon, ik hou er niet van als dingen van hogerhand mij semi verplicht worden opgelegd, zonder een voor mij logische reden.
    Of gaan we voortaan ook in lockdown bij een griepepidemie en de griepprik verplichten?

Maar vragen en informeren mag altijd hoor, juist door de beweegredenen van iemand te weten kan je jezelf meer inleven in een ander. Tenminste dat is mijn ervaring. Ik heb dan ook geen problemen met mensen die zich wel vaccineren hoor, daar zijn we gelukkig (nog) vrij in. Daarnaast beoordeel ik mensen om meer dingen dan alleen de keuze om wel of niet te vaccineren. Sterker nog, het zou wel erg triest zijn als ik niet meer met iemand bevriend zou zijn omdat die gene zich heeft laten vaccineren.

Biny, 1548 en Ella1988 vinden dit leuk.
  8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.502
    13.981
    113
    Vrouw
    Uiteraard, gezellig hutje mutje op de Veluwe op een overvolle camping, want daar loop je veel minder risico dan in een huis met privé zwembad in Spanje.
    Daarbij heb ik ook pas 2 online begrafenissen meegemaakt omdat ik door de lockdown niet naar mijn vrienden kon vliegen, ook daar kunnen best nog wel wat online begrafenissen bij. Knuffelen mag tenslotte nog steeds hier als je gevaccineerd bent.
    En mijn kinderen kunnen opa en oma inderdaad ook gerust nog een jaartje missen.
    Handel doen we dan ook niet meer aan, gewoon alleen nog maar producten waarop staat made in Holland. :thumup:

#sarcasmemodusuit
    Iets verder kijken dan je eigen straatje is altijd handig.

Zara75, Madelie en Biny vinden dit leuk.
  9. Elizah

Elizah Niet meer actief

Ik ken dus persoonlijk niemand die dat vindt. Zelfs mn dochter niet die op de Covid afdeling gewerkt heeft. Dat jij dat zo voelt, alsof je t opgedrongen wordt, kan. Maar zolang t niet elke keer persoonlijk in je gezicht word gezegd zou ik daar toch een beetje afstand van proberen te nemen.
    Ik leef in een omgeving waarin niemand zich vaccineert. Er vliegen me allerlei (religieuze) redenen om de oren. Maar ik leg t naast me neer. Anders zou ik er aan onderdoor gaan.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  10. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Ik vind het zo jammer hè dat dit topic weer een welles nietes is geworden.

het was zo fijn om met gelijkgestemden te kletsen. Jammer dat het hier niet meer zo is

SAARC, Biny, tuc en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.502
    13.981
    113
    Vrouw
    Klopt, maar aan de andere kant als mensen zoals @Ella1988 gewoon respectvol vragen waarom ik tot mijn standpunt kom om niet te vaccineren, dan vind ik dat niet erg.
    Vragen zonder te oordelen moet altijd kunnen vind ik, op deze manier dwing je juist respect bij elkaar af.

Zara75, Mapje, SAARC en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

onder andere.
    De rijken moeten wel rijk blijven ook.

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Jep. Wanneer jij je kritisch opstelt ben je ineens de gek.
    Ik heb ondertussen al zoveel onderzoeken en daarbij behorende resultaten gelezen. Kamer debatten gezien en teksten gelezen can diverse mensen met veel verstand ervan op wat voor manier dan ook.

maar mensen die het niet willen zien, die geloven dat toch niet. En dat is best heel erg zuur.

Biny vindt dit leuk.
  14. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Het is niet zozeer twijfel aan mijn kant. Meer angst voor het onbekende denk ik. Bang gemaakt door horror verhalen en uitingen van mensen waardoor ik dan het vertrouwen erin kwijt raak. Terwijl mijn verstand dus inderdaad zegt dat het vaccin op zich veilig is en er niet bewust foute dingen in gestopt worden.
    Dat het ook om geld draait en het uitproberen van nieuwe tech is voor mij geen probleem. Dat snap ik wel. Helaas is de wereld bezeten van geld en als we nooit iets nieuws (veilig) proberen komen we ook nergens.

Ik neem het vaccin om zo snel mogelijk uit deze puinzooi te komen. Met de gedachte dat we het met elkaar samen moeten doen. Zelf zal ik inderdaad ook niet veel risico lopen om heftig corona te krijgen. Door mijn werk ben ik met heel veel mensen in contact en hoop dus zo min mogelijk het virus te kunnen verspreiden en daar helpt het vaccin ook mee.

L. word gevaccineerd volgens het rvp. Hij zal geen corona vaccin krijgen. Puur omdat corona bij hem (bij enkele kinderen natuurlijk niet) mild zal verlopen. Mochten ze ooit met een vaccin komen tegen RS (geen idee of dat kan hoor xD) dan zou hij die wel hebben gekregen. Gebaseerd op het risico van ernstig verloop.

Blij dat ik inhoudelijk het hier met jou over kan hebben. Bij ons is de anti vaccin kant helaas echt wappie... en sorry voor dat woord... Maar die denken aan chips en vloeistoffen en magneten enzo xD. Zijn alleen maar bezig met vage filmpjes aanhalen en ons ervan overtuigen dat we niet moeten vaccineren.. dan kan ik niet meer serieus zijn. Ondanks dat ik dus echt wel "wakker" ben en weet dat er gerust wel meer speelt.

Cin85 vindt dit leuk.
  15. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.581
    8.702
    113
    Vrouw
    Dat is niet simpel gedacht, dat is gewoon een feit. Hier is het al langsgekomen en bij veel online vrienden heb ik het ook al langs zien komen.

Biny en tuc vinden dit leuk.
  16. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.581
    8.702
    113
    Vrouw
    Het is ook zinloos voor sommigen om hier rond te hangen....

Biny vindt dit leuk.
  17. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113

Geen aanval hoor maar wat doe je dan in een topic over NIET vaccineren?

Riverdale87, Lm2 en Biny vinden dit leuk.
  18. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Maar ik vind het zo fijn juist dat je niet tekst en uitleg hoef te geven.
    Zoveel dingen in het leven waar geen haan naar kraait. Maar zodra je geen vaccinatie neemt dan moet je zonaal tekst en uitleg geven waarom je daar voor kiest.

zonnetje2015 en Biny vinden dit leuk.
  19. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Ik vroeg om @Cin85 haar mening omdat zij buiten haar persoonlijke beweegredenen ook echt verstand heeft hiervan.
    Wel of geen vaccin nemen maakt verder voor mij niet uit. Jouw leven, mijn leven :p.

20. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Amen! Vooral dat laatste

Cin85, Vero0504 en Biny vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina