Waarom reageer je op alle berichten die schijnbaar nier voor jou zijn? Als je je niet aangesproken voelt, hoef je je ook niet te verdedigen toch? En al zeker niet in dit topic...
Ik vind t vooral irritant dat mensen die vol overtuigd hun vaccin hebben laten zetten ( wat uiteraard helemaal prima is ) Dat hier komen spammen. Je staat volledig achter je keuze om te vaccineren wat doe je dan in een topic over niet vaccineren. Blijkbaar trollen, afreageren of iets uitlokken.
Ik zag van de week nog een reactie op een bericht, buiten het forum hoor, vraag me even niet meer hoe of wat… En ze zei ik blijf altijd een mondkapje dragen want Corona gaat nooit weg… Ik denk ook niet dat het weggaat… maar net zoals met griep, hoe meer mensen het krijgen hoe meer we bestand zijn
Precies dat bedoelde ik, wel of niet gevaccineerd, je kan het altijd krijgen… maar neee de gevaccineerden hoeven niet te testen…. Zooooooooo krom, vind het bizar
En wat nou als blijkt dat je over 20 jaar dit en dat kan krijgen van die vaccinatie die in 1 jaar is gemaakt…..? Was het dat dan waard?
Ik gaf aan dat mensen die puur en alleen vanwege het ‘ op vakantie mogen’ of festivals bezoeken oid laten vaccineren idd niet begrijpen wat er gaande is. Dat is toch niet het idee van vaccineren? Mijn reden om wel te vaccineren zou idd zijn om het normale leven doorgang te laten vinden en dan vooral ziekenhuizen en scholen normaal open te hebben, lockdowns te voorkomen en om ernstig zieken en overlijdens te voorkomen. maar niet om maar t vliegtuig te kunnen pakken om op vakantie te kunnen gaan. Dat kan best een stuk minder. Niet alleen vanwege Corona maar ook echt om het milieu flink te ontlasten.
Over 20 jaar kan je ook longkanker krijgen of wat dan ook........zoveel ziektes van nu zijn terug te leiden had ik toen maar niet......... Gevolgen zijn van heel veel zaken niet te overzien. Dus tsja als dat je redenatie is om niet te vaccineren, ja wat kan je dan tegenwoordig nog wel doen want er zullen over 20 jaar ws heel veel dingen naar voren komen die toch ziekten tot gevolg hebben terwijl we nu denken dat het ok is. Ieder z'n vrije keuze, maar dit vind ik een zwak argument. Als het niet goed voelt, tsja bij twijfel niet inhalen.....dus dan niet doen. Maar echte antwoorden over wat na 20 jaar zul je ws heel lang niet krijgen.
Zou kunnen ja, maar dan heb ik me in ieder geval niet gek laten maken door de wereld, politiek en media
kun je mij eens een paar links toesturen? Ik verwacht morgen een heftige discussie met een schoonzus en dan kan ik mezelf een beetje voorbereiden met feiten ipv met het voelt niet goed. ( ja heel erg maar ze is erg gericht op haar medische kennis en de reguliere geneeskunde. Kijk dan ook geen streep verder)
Je zou het aankunnen nemen als tip; niet alles zo op jezelf betrekken als dat niet wordt gezegd. Niemand vraagt hier om je te verdedigen voor iets wat niet voor jou geldt. En zoals iemand anders al zei; misschien is het beter om gewoon afstand te nemen van dit topic als je dat niet lukt.
Ik ben wel opgeroepen, maar wil eerst duidelijkheid Ik heb een stolling probleem, en zwanger. en heb in me zwangerschap van me zoontje in 2020 Corona gehad. Dus denk niet dat ik het doe.
Een roepende in de woestijn. En er zijn inmiddels twee alternatieve topics. Ik dacht nog, dan doe ik een voorzetje en verplaats het gesprek maar het maakt allemaal niets uit blijkbaar.
@Cin85 die vakantie vaccineerders snap ik ook niet hoor. Daar hoef je geen pro of anti voor te wezen om je daar over te verbazen. @Liz81 Iedereen die wij spreken verwijst naar de RIVM website en eerlijk gezegd vind ik die, juist voor de vragen waar zwangeren mee zitten, echt werkelijk knudde (*understatement*). Nog los van je stollingsprobleem.
Om mijn heen hoor ik ook bijna alleen maar dat mensen eindelijk weer hun vrijheid terug hebben omdat ze gevaccineerd zijn. En laatst op het nieuws was er een item waar een oproep werd gedaan om die dag een vaccinatie te halen ivm koelproblemen geloof ik. Daar kwamen heel veel mensen op af, een aantal die werden gevraagd waarom ze gehoor hadden gegeven aan de oproep zeiden: 'Ja liever vandaag dan morgen dan kunnen we op vakantie en weer naar de kroeg!' En natuurlijk is dat ook een eigen keuze maar ik vind dat best zorgwekkend. We hebben het gewoon wel over een vaccinatie maar soms lijkt het net black friday bij de mediamarkt. Ik zie ook veel mensen van bv begin 30 die zich hebben laten vaccineren en wel heel duidelijk zeggen dat ze hun kinderen niet laten vaccineren omdat het nog niet zeker is wat het vaccin op de lange termijn doet. Dan denk ik, maar je bent zelf ook maar een 30-er. Stel dat er over 5 jaar ineens dingen aan het licht komen, je wil je kinderen toch ook zien opgroeien en niet dat allebei de ouders straks iets hebben overgehouden aan een bepaald vaccin?
Ik ben als 'pro vaccin mens' een meelezer in dit topic omdat ik geïnteresseerd ben in de beweegredenen van mensen om zich wel of niet te laten vaccineren. Heb nog niet eerder gereageerd in dit topic en ben ook niet van plan het hierna nog te doen. Heel veel dingen die hier gezegd worden herken ik helemaal niet; alle mensen die ik ken (mezelf incluis) laten zich vaccineren omdat ze geen Covid willen krijgen of omdat ze er niet ziek van willen worden. Ik ken werkelijk niemand die zich laat vaccineren omdat ie op vakantie wil. Daarmee zeg ik niet dat die mensen er niet zijn, maar in mijn omgeving ken ik ze niet. Wel heb ik in mijn omgeving diverse mensen die zich niet willen laten vaccineren, ongeacht de reden hiervan worden deze mensen in hun waarde gelaten en ik heb nog niet gezien of meegemaakt dat iemand ze probeert over te halen of een schuldgevoel probeert aan te praten. Ik persoonlijk denk dat vaccineren veilig is en ons zal helpen om uit de crisis te komen, maar ik respecteer ieders mening en wil jij geen vaccinatie om welke reden dan ook, prima, jouw lijf, jouw keus.