Wie laat zich niet vaccineren?

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Helicryse, Jun 1, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,219
    23,290
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja dat laatste weet ik, maar is geen gentherapie.

2. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,502
    13,985
    113
    Female
    Hoewel er diverse definities voor gentherapie circuleren, wordt voor Loket Gentherapie het volgende onder gentherapie verstaan: “Klinisch onderzoek in mensen waarbij handelingen uitgevoerd worden met een genetisch gemodificeerd organisme (ggo’s), of waarbij genetisch gemodificeerde cellen in het menselijk lichaam kunnen ontstaan of waarbij wijzigingen worden aangebracht in het erfelijk materiaal van menselijke cellen.”

Bron: https://www.loketgentherapie.nl/

Naar mijn idee valt het er dus wel onder. Maar het kan zijn dat jij dit anders ziet?

3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,535
    31,002
    113
    Female
    Daarom lopen er ook programma's voor verbetering van levensstijl. Het is alleen niet eenvoudig iedereen te bereiken. En niet iedereen lukt het ook zomaar om structureel te veranderen.

Daarnaast. Overgewicht is voor die petsoon weliswaar een risico. Maar niet besmettelijk.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,219
    23,290
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik ga me er nog verder in verdiepen. Heb nog nergens gelzen dat coornavccin onder gentherspie valt. Maar er wirden ook geen wijzigingen aangebracht in ons erfelijk materiaal. Ik ben nog steeda niet overtuigd dus.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Gelukkig heb ik dat wel. En begrijp ik er een hele reet van ;)

misschien moet je zelf eens verder zoeken. Lezen. En begrijpen.
    Of niet en blijven we een andere mening hebben :)

Wat ook prima is :)

Cin85 likes this.
  6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

dat ga je ook echt niet vinden in de berichten die het rivm gaat delen. Of het nieuws. Dat is puur censuur en deelt enkel wat ze zelf willen vrij geven. Helaas.

Biny likes this.
  7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

misschien moet je zelf eens verder kijken naar het Spike eiwit. En hoe het Corona vaccin tot het Spike eiwit verhoud.

8. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

Nov 6, 2015
    1,675
    807
    113
    Maar leuk programma’s.

maar zolang 2 pizza’s in de winkel vele malen goedkoper is dan een gezonde maaltijd gaan programma’s niets helpen

9. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,535
    31,002
    113
    Female
    Die gezonde maaltijd die ongeveer even duur is als een pakje sigaretten bedoel je?
    Maar laten we de discussie over hoe je overgewicht/ongezonde levensstijl oplost maar niet hier gaan voeren ;)

10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,535
    31,002
    113
    Female
    Ik zie fit inderdaad anders.

Klinisch onderzoek in mensen waarbij handelingen uitgevoerd worden met een genetisch gemodificeerd organisme (ggo’s)
    Het vaccin is geen organisme dus hier valt het niet onder.
    of waarbij genetisch gemodificeerde cellen in het menselijk lichaam kunnen ontstaan

Er ontstaan geen genetisch gemodificeerde cellen in je lichaam. Dus hier valt het ook niet onder.
    of waarbij wijzigingen worden aangebracht in het erfelijk materiaal van menselijke cellen
    Het spike eiwit wat aan het vaccin is toegevoegd kan geen wijzigingen aanbrengen in ons dna. Dus hier valt het ook niet onder.

Neuzeke, Liekje81, Leesteken and 3 others like this.
  11. Maev

Maev VIP lid

Dec 4, 2014
    6,071
    5,553
    113
    Waar doel je precies op? Op dat het overeenkomsten heeft met syncytin-1 in de placenta? Net als de overeenkomsten met collageen overigens.

In plaats van zo fel te reageren alsof er niet verder gekeken zou worden, heb je zelf ook gekeken wat een virus doet en is? Zoals ik in mijn bericht aangaf? Want daar reageer je niet op.

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik reageer niet fel, dat doet je nu zelf.
    Ik heb inderdaad gekeken naar wat het virus doet. En wat het vaccin doet. En het hele plan achter het vaccin. Dus ja, ik weet er genoeg vanaf ;)

daarom neem ik geen vaccin. Daarom werk ik niet mee aan de test maatschappij en daar voel ik mij uitstekend bij.

wat ik mij vooral ook afvraag, dit topic gaat over mensen die het vaccin niet gaan nemen. Om wat voor reden dan ook. Waarom hang jij, en anderen, die zo pro het vaccin zijn hier rond? Om je gelijk te halen? Om mensen die het niet willen dom te noemen? Waarom?
    Ik hang toch ook niet in de topics rond waarin jullie zeggen hoe geweldig het allemaal is om dat vervolgens allemaal af te doen als dom gedrag?

Laten we elkaar gewoon elkaars mening laten hebben. Welke dat ook is :) fijne dag.

Wish05, Biny and MariekeRox like this.
  13. tuc

tuc Niet meer actief

Ik verbaas mij er ook over. Ik snap gewoon niet waarom iemand hier per se de discussie aan wil blijven gaan.
    Ik denk omdat er op het forum weinig meer te discussieren valt in de topics waar het eerder ging. Want iedereen die wil is intussen wel geweest.
    Veel zeggen: "als je niet wil vaccineren mag je dat zelf weten".
    Maar eigenlijk bedoelen ze: dat mag je helemaal niet zelf weten, ik vind dat je moet.
    En dan in dit topic maar blijven drammen.

Wish05, SAARC, Riverdale87 and 2 others like this.
  14. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

Oct 14, 2018
    3,698
    3,491
    113
    Mwah dat denk ik niet. Iedereen moet het idd zelf weten. Het maakt mij echt niet uit als iemand zich niet laat vaccineren. Wat ik wel een probleem vind is dat iemand die keuze maakt gebaseerd op informatie die niet klopt. Omdat hij/zij ‘het’ ergens heeft gelezen op Facebook. Dan hoop je toch dat je die mensen kunt bereiken.
    Wanneer iemand er dan geen goed gevoel bij heeft dan weet je iig dat diegene een weloverwogen keuze heeft gemaakt.
    Maar goed, ik blijf hier verder weg :)

Maev, suus1983, Bubblez and 1 other person like this.
  15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,219
    23,290
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik.kijk ook niet alleen naar rivm of nieuwssites.

Bubblez likes this.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

Ik lees hier heel veel argumenten om niet te vaccineren en dat is niet in de categorie: heb ik ergens op fb gehoord.
    Maar ook al zou het iemand zijn die het van Willem Engel heeft? Dat hoef je die toch nog niet te blijven overtuigen?

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb daar een mooi plaatje voor op facebook;

‘je bent vrij om te vinden, want zo werkt dit land. Zolang jij vind wat ik vind, is er niks aan de hand’

en zo is het nu exact. Je mag wel anders denken. Maar het niet zeggen. En eigenlijk ook niet denken. Dat vinden anderen vervelend

18. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,067
    2,203
    113
    Brabant
    Dat er geen wijzigingen worden aangebracht in ons erfelijk materiaal is een aanname.
    Er is in dat hele proces ergens een punt dat ook de wetenschap een aanname moet doen.
    Een geloofwaardige aanname, maar t blijft een aanname.
    Ik kan wel weer uitzoeken wat dat was,maar misschien heeft dat hier iemand paraat.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,303
    36,167
    113
    En daarom zit ik hier. Om dit soort onwaarheden die jij oa hier verspreidt tegen te spreken. Wat een ontzettende flauwekul. Wil je respect, moet je het ook op kunnen brengen voor anderen.

Zara75, HappyRabbits, Maev and 7 others like this.
  20. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

nee daarom zou je hier niet moeten zitten. Jij probeert je eigen mening bij anderen door hun strot te rammen. En dat is vervelend.

dus wil jij respect. Dan blijf je gewoon uit dit topic weg. Want blijkbaar is het niet jouw denkwijze.

tuc likes this.

Share This Page