Wie laat zich niet vaccineren?

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Helicryse, Jun 1, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ik heb 1x gereageerd hier… misschien zelf wat minder ‘door blijven zuigen’? Over respectloos gesproken…

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    En dat laatste is toch prima? Er zijn ook mensen die geen vaccin willen omdat ze toch niet op vakantie gaan, dus ze hebben ‘m niet nodig. Prima toch?

Ik schrijf niet dat er geen kritiek mag zijn overigens, maar enerzijds respect verwachten voor je keuze en anderzijds de andere keuze belachelijk maken… dat is gewoon hypocriet. Als je respect wil, respecteer een ander dan ook.

Leesteken, Suzy85, Lafayette and 4 others like this.
  3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Vele hypocrieten dan hier.. :|

Respect is natuurlijk breed te noemen. Om het in de letterlijke woorden van bepaalde leden hier te noemen. Het is een openbaar forum dus iedereen mag zeggen wat ie vindt.
    Ik begrijp je reactie echt wel hoor. Maar het is gewoon vreselijk irritant dat dit topic zo ontzettend bevuild is met discussies met gevaccineerden. Waarom is het respect er niet om on topic te blijven? Als dat gebeurd was waren vele minder respectvolle reacties er niet geweest. Dan had ik mijn mening over vakantie vaxxers echt wel voor me gehouden. Soms vraagt men om een ongezouten mening en dan kunnen ze die krijgen.
    Niet vaxxers
    Vakantie vaxxers

Hoezo vrije keuze om wel of niet te vaccineren

4. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

May 26, 2013
    735
    522
    93
    Volgens mij is de kern:
    Je wil niet vaccineren omdat..... (prima, maar dan ook niet schrijven over de dommigheid van wel vaccers).
    Dat is precies wat je vervelend vindt in andere topics over vaccins en de lelijkheid waarmee niet-vaccers benaderd worden maar hier gebeurd precies hetzelfde
    Als iedereen zich bij de ik-boodschap houdt is er geen probleem:
    Ik laat me vaccineren omdat ik denk dat het de uitweg is. Ik heb daar vertrouwen in en hoop dat het komende winter ook goed gaat. Ik ga niet op vakantie naar t buitenland of naar een festival maar ga er vanuit dat t vaccin de druk op de zorg verminderd. Ik ken amper anti-vaccers maar heb geen moeite met andere meningen zolang ze mij ook in mijn waarde houden

5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Enige grote verschil is dat hier nu al meerdere keren gevraagd is om het topic te laten gaan over Niet vaccineren. Steeds wordt dit genegeerd en menen leden hun mening over wel vaccineren er door heen te moeten drammen. Waarom is het zo moeilijk om dit niet te doen?

laat dit topic voor niet vaxxers

Helicryse likes this.
  6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Zullen we het nu weer hebben over niet vaccineren?
    Vandaag ging mijn schoonzus er vanuit dat we dus gewoon gevaccineerd zijn. Heb uit voorzorg m’n mond maar gehouden.

Cin85, Helicryse and 3rdwish like this.
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Nog 1 laatste reactie hierover. Ga het topic maar eens van begin af aan lezen. Je hoeft niet ver te gaan.
    De openingspost is duidelijk. Dan eerst een hoop reacties van mensen waarom niet. 1 keer een vraag erover. En op pagina 3 komt het al: een heel vervelende reactie met oordelen over nier vaccineren.
    Daarna gaat het door.
    Er blijven reacties komen over dat men niet snapt of het niet goed vindt dat anderen niet vaccineren.
    En dan moet er toch nog met begrip op gereageerd worden??
    Nee, gewoon nee.
    Iedereen die niet begrijpt waarom mensen niet vaccineren moeten gewoon uit dit topic weg blijven. Je hoeft het niet te snappen. Spuw je gal maar ergens anders.

Cin85 and 3rdwish like this.
  8. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

May 26, 2013
    735
    522
    93
    Eens met laatste 3 reactie maar dan moet je dat ook doen in wel vaccins topics! Daar roepen niet-vaccers over de dommigheid van wel vaccers
    Daar zit t probleem maar denk niet dat je dat kunt weghalen omdat er ook een tussengroep is. Er is niet alleen zwart en wit maar ook grijs (gelukkig!)

Spectre likes this.
  9. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

May 26, 2013
    735
    522
    93
    Ik spuw geen gal en dat is ook niet mij bedoeling, van 2 kanten wordt er bevuild en dat is gezien de ernst (of iig last) van de situatie ook niet gek

suus1983 and Fuddey like this.
  10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    #1090 zonnetje2015, Jun 20, 2021
    Last edited: Jun 20, 2021
    Reactie verwijderd.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ontopic: ik ben 1 van de weinige in mn echt directe kring die zich (nog) niet laat vaccineren.
    Bijna iedereen is al 1x geweest of al 2x. Met die nieuwe mutaties enz komen er wel gesprekken over. Die ik overigens niet begin, ik kijk wel link uit. Maar ik hoor al wel twijfel bij sommigen.
    In de zin van: ik weet niet of het nu zin had dat ik de prik genomen heb en ik ga echt niet voor een derde prik als dat gezegd wordt.
    Vond ik wel opvallend, een week of 2/3 geleden was iedereen nog rotsvast overtuigd.

12. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
  13. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Ik vraag me echt af wat de reden is waarom Hugo naar buiten heeft gebracht dat ze rekening houden met een nieuwe golf.

zouden de vaccins echt niet beschermen tegen delta of is dit een laatste poging om mensen over te halen? Er gaat natuurlijk heel veel geld mee gemoeid

tuc likes this.
  14. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Heb m’n reactie verwijderd ik ga niet meer in op reacties in dit topic buiten wat gaat over niet vaccineren.

dus je hoeft dit niet te kunnen plaatsen. :)

Wish05 likes this.
  15. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk om over te halen. Daarom nu de dreiging ook dat kinderen gevaccineerd moeten worden. Ze zijn natuurlijk nog niet van de prikkies af. It's all about the money.

Biny likes this.
  16. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tis wel gevaarlijk om hier wat te posten, voor je het weet typ je iets verkeerds ;).

Maar vinden jullie het ook niet zo raar dat er nergens gesproken word over antistoffen testen? Dat zou ik nog best willen laten testen evt, wie weet hebben we t allang gehad. Beetje treurig ook dat het zelf hebben van antistoffen zonder prikkie geen evt groen kruisje oplevert.

(Overigens zou ik uit principe nergens heen gaan waar om een groen kruisje gevraagd word mocht ik een groen kruisje gekregen hebben van meneer Hugo gezien ik niet wens mee te werken aan het buitensluiten van mensen/testmaatschappij/net hoe je t noemen wil).

Spectre and tuc like this.
  17. din0

din0 VIP lid

Aug 14, 2011
    5,135
    1,831
    113
    ..
    Erg hè weer over de rug van kindjes.

Helicryse and tuc like this.
  18. tuc

tuc Niet meer actief

Dat roep ik al maanden. Vanaf het begin kun je gratis laten vaccineren, maar gratis titer prikken doen ze niet aan. En levert geen vrijstelling op. Snap ik helemaal niks van. Natuurlijke antistoffen werken mi altijd nog beter dan iets kunstmatigs ingespoten.

Cin85, Spectre, Lafayette and 2 others like this.
  19. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ja precies dat dus, ik ook. Maar blijf me dr wel over verbazen. Ook eerlijk gezegd wel over dat de mensen om mij heen hier totaal niet over hoor.

tuc likes this.
  20. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,874
    7,938
    113
    Ja ik vind dat ook raar. Een bewijs dat je antistoffen hebt zou toch meer waarde moeten hebben dan een negatieve pcr test, want dat ik maar een moment opname. Ik zou de kosten ervan zelfs voor eigen rekening willen nemen als ze zo'n bewijs maar zouden accepteren.

Helicryse, Saartje33 and Hanneke like this.

Share This Page