Wie laat zich niet vaccineren?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Helicryse, 1 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ja dat ben ik wel eens. Maar dit zie ik dan weer niet als een complot theorie. Maar er zijn er een aantal die ik te ver vind gaan. Het ligt er denk ik ook aan hoe je het gesprek voert. In elk geval zijn de mensen om me heen die niet vaccineren niet helemaal in bepaalde theorieën en houden ze zich ook wel aan maatregelen enzo. Niet dat ze zeggen dat het een hoax is ofzo. Ik kan me altijd wel vinden in de argumenten. En mijn vriendinnen die wel vaccineren nu ook in mijn twijfel en die geven zelf aan dat ook een lastige te vinden bijv.

rocketscience vindt dit leuk.
  2. tuc

tuc Niet meer actief

Wij waren een regio zonder wschtlijsten. Er zijn hier 3x zoveel aanmeldingen gekomen, in sommige regio's is dst nog veel meer. Net als in de ziekenhuizen is dst niet op te lossen door de instellingen zelf of de zorgverzekeraar.
    Het gros daarvan komt door de te strenge maatregelen die opgesteld zijn door de overheid en de situatie waardoor mensen daarin komen.
    Er hadden maatregelen tegen de maatregelen of gewoonweg minder strenge maatregelen moeten komen voor bepaalde kwetsbare groepen, met name kinderen.

Maar ik blijf voor mn eigen bestwil ook weer weg uit dit topic, want het blijft keer op keer hetzelfde liedje.

3. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Gewoon blijven en de mensen die discussie uitlokken negeren ;)

SAARC en citroenrasp vinden dit leuk.
  4. Helicryse

Helicryse Fanatiek lid

8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Jammer idd dat er weer discussies beginnen! Ik ben ook op zoek naar gelijkgestemden en heb ook geen behoefte meer aan discussies of afwijzing. Herkenbaar wat je schrijft.

Spectre, SAARC en rocketscience vinden dit leuk.
  5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.239
    11.819
    113
    Ik weet niet of je mij hier mee bedoeld. Maar als er een statement wordt gemaakt over iets wat niet over het onderwerp van het topic gaat en het beeld genuanceerder is dan wordt gesteld, dan lijkt me toch dat daar op gereageerd mag worden. Er wordt zelf de deur hiertoe opengezet eerlijk gezegd. Ik wil geen discussie starten, maar een stelling aanvullen en nuanceren.

Baloei vindt dit leuk.
  6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.239
    11.819
    113
    Jammer dat je uit dit topic weg gaat. Het topic gaat over wie zich ook niet laat vaccineren. Eerlijk gezegd haal je er zelf ook andere dingen bij. Maar als daar dan op in wordt gegaan dan ga je weg. Dat vind ik jammer. Je kunt ook zeggen dat je hier niet op door wil gaan. En dat is dan helemaal prima.

Lils, Baloei, Ysabella en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Ik bedoelde jou niet nee ;)

Syane vindt dit leuk.
  8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.239
    11.819
    113
    Ah oké. Ik denk even navragen :)

Rosa Canina vindt dit leuk.
  9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Dit klopt idd.

10. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Maar waarom schreef je: hopelijk heb je er op een dag wel vertrouwen in.

Dat lees ik als: hopelijk wil je je op een dag wél laten vaccineren.

Je bedoelt het niet op die manier, maar hoe dan wel?

Liliane92 en Snoopy1983 vinden dit leuk.
  11. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
  12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    2littlemonkeys, nelta, Rosa Canina en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Ik vindt dit soort topics altijd heel lastig. Er wordt toch vaak weer gereageerd met wappie en vingergewijs.
    Ik laat mij niet vaccineren. De vaccinaties zitten in een testfase.
    De maatregelen worden er niet minder om ( nog steeds testen, 1,5m, max aantal mensen, thuisblijven bij contact ect)
    En bovenal is en blijft het mijn keus en mijn lichaam.
    Ik vind de verdeling die ontstaat nu erg. Niemand heeft minder recht op zorg, evacuatie (in het geval van de vulkaanuitbarsting hier ergens in het topic, vrijheid ect maar dat gebeurt nu dus wel. En dat vindt ik heel zorgelijk. Zeker het nu het steeds duidelijker wordt dat veel mensen het doodnormaal vinden dat je minder rechten zou moeten hebben als je ervoor kiest niet te vaccineren.

14. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Helicryse en SAARC vinden dit leuk.
  15. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.085
    1.069
    113
    Hier ook geen vaccin. De Jonge kan wel zeggen: “het is ontzettend goed getest” maar het zit gewoon nog in de testfase. Ik ben geen proefkonijn.

Moet aan de docu “Moordtieten” denken. Artsen zeggen tegen vrouwen dat t absoluut geen kwaad kan, silicone in je lichaam stoppen.
    Tja, en dan gaat er een hele tijd overheen, en blijkt dus dat het wel kwaad kan.

Nu weten ze ook niets over dat mRNA vaccin. Dit is immers de eerste keer dat zo een soort vaccin is goedgekeurd. Kunnen ze nu allemaal wel zeggen: kan geen kwaad, er zíjn geen lange termijn effecten. Maar dat weet je gewoon niet.
    En er gaat zó ontzettend veel geld mee gemoeid, (zowat de hele wereld elke jaar minimaal 1 vaccin, tel uit…) dat ik niet denk dat iedereen heel eerlijk is over alles.

16. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Precies. Er zou geen directe of indirecte discriminatie van niet gevaccineerde plaats gaan vinden. Is letterlijk gezegd. Wie dat niet geloofde werd een wappie genoemd. En kijk nu eens.....hoppa.....een vaccinatiepaspoort. Maar goed, bij veel mensen zijn de buitenproportionele maatregelen langzaam en lekker lang ingemasseerd dat ze gewoon aan dit idee gewend zijn geraakt. En zo ontstaat het nieuwe normaal. Iets wat abnormaal werd bevonden is inmiddels doodnormaal.

Helicryse, Madeliefste, Rosa Canina en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Sorry, dat laatste is niet waar.
    Ieder zijn keuze, probeer het alleen wel op feiten te baseren, niet op indianenverhalen en angst.
    Het mrna vaccin is al jaren in onderzoek/tests/gebruik.
    Het is eerder een hele bijzondere goede en mooie ontwikkeling. Zo zouden er zelfs kanker vaccinaties in de toekomst kunnen komen die zich richten op kankercellen.

https://www.nature.com/articles/nrd.2017.243

Sic, Sherbet, Zara75 en 9 anderen vinden dit leuk.
  18. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Die Gommers moet ik inmiddels ook wel van kotsen. Waar bemoeit hij zich mee?!

Liekje81 vindt dit leuk.
  19. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik heb het tegen haar....ik reageer op HAAR tekst. Als je die leest, staat daar toch in dat ze zich misschien over een paar jaar wel laat vaccineren, als ze meer weet over de lange termijn werking.

Neuzeke en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  20. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Gezellig topic zeg :|

Ysabella, smax en citroenrasp vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina