Wie laat zich niet vaccineren?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Helicryse, 1 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    @Leesteken dit staat in de bijsluiter van Pfizer over zwangerschap:
    Er is beperkte ervaring met het gebruik van Comirnaty bij zwangere vrouwen. De resultaten van dieronderzoek duiden niet op directe of indirecte schadelijke effecten wat betreft de zwangerschap, de ontwikkeling van het embryo/de foetus, de bevalling of postnatale ontwikkeling (zie rubriek 5.3). Toediening van Comirnaty tijdens de zwangerschap mag uitsluitend worden overwogen wanneer de potentiële voordelen opwegen tegen eventuele potentiële risico’s voor de moeder en de foetus.

5.3 Gegevens uit het preklinisch veiligheidsonderzoek Niet-klinische gegevens duiden niet op een speciaal risico voor mensen. Deze gegevens zijn afkomstig van conventioneel onderzoek op het gebied van toxiciteit bij herhaalde dosering en reproductie- en ontwikkelingstoxiciteit. Algemene toxiciteit Ratten die Comirnaty intramusculair toegediend kregen (ze kregen eenmaal per week 3 volledige humane doses, wat leidde tot relatief hogere waarden bij ratten vanwege de verschillen in lichaamsgewicht), vertoonden licht injectieplaatsoedeem en -erytheem en toenames van witte bloedcellen (waaronder basofielen en eosinofielen), wat overeenstemde met een ontstekingsreactie, alsook vacuolisatie van portale hepatocyten zonder bewijs van leverletsel. Alle effecten waren omkeerbaar. Genotoxiciteit/carcinogeniciteit Er is geen onderzoek naar genotoxiciteit of carcinogeniciteit uitgevoerd. De componenten van het vaccin (lipiden en mRNA) hebben naar verwachting geen genotoxisch potentieel. Reproductietoxiciteit Reproductie- en ontwikkelingstoxiciteit zijn onderzocht bij ratten in een gecombineerd onderzoek naar de vruchtbaarheid en ontwikkelingstoxiciteit, waarbij vrouwtjesratten Comirnaty intramusculair toegediend kregen voorafgaand aan het paren en tijdens de dracht (ze kregen 4 volledige humane doses, wat leidde tot relatief hogere waarden bij ratten vanwege de verschillen in lichaamsgewicht, waarbij de periode liep van dag 21 voorafgaand aan het paren tot dag 20 van de dracht). Neutraliserende antistofresponsen op SARS-CoV-2 waren aanwezig bij de moederdieren van vóór het paren tot het einde van het onderzoek op dag 21 na de geboorte, evenals bij foetussen en nakomelingen. Er waren geen vaccingerelateerde effecten op de vrouwelijke vruchtbaarheid, de dracht of de ontwikkeling van embryo/foetus of nakomelingen. Er zijn geen gegevens van Comirnaty beschikbaar met betrekking tot de overdracht van het vaccin via de placenta of de uitscheiding in de moedermelk.

Oftewel, het is dus alleen op ratten getest. Ik zou dus goed naar het dikgedrukte gedeelte kijken als ik jou was. Maar goed ik laat mij zelfs niet vaccineren terwijl ik niet zwanger ben.

Bron: https://www.geneesmiddeleninformatiebank.nl/ords/f?p=111:3::SEARCH:NO::p0_DOMAIN,P0_LANG,P3_RVG1:H,NL,127747

Anouk2005, Rosa Canina en Leesteken vinden dit leuk.
  2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.083
    12.042
    113
    Iemand, of bijvoorbeeld de ouders van een kindje waar je op past? Het gaat hierbij om een collega, werkgerelateerd, niet zomaar iemand. Dat vind ik wel een verschil.

3. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    bedankt voor je info en linkje. Ik hoop dat er over niet al te lange tijd meer informatie beschikbaar komt. Ik ben overigens nu niet zwanger en ook niet in de nabije toekomst. Maar ik hoop het in de toekomst nog eens mee te maken. Dus t weegt wel mee in mijn beslissing.

Rosa Canina en Cin85 vinden dit leuk.
  4. tuc

tuc Niet meer actief

Ouders hier is niet hetzelfde als een collega. Dat zijn klanten, daarmee voer je dit soort gesprekken niet neem ik aan. Met een collega vind ik dit niet vreemd.

5. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Het eerste punt van de toelichting is ook wel belangrijk om te lezen. Dit zijn meldingen van symptomen na vaccinatie, niet DOOR vaccinatie. Uiteraard wel iets om mee te nemen, maar dus geen bewijs van oorzaak.

6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.083
    12.042
    113
    Ok, ik zou het wel vreemd vinden als een collega van mij zo zou reageren.

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Dat staat er toch ook bij? Het hoeft niet door de vaccinatie te komen, er kunnen ook andere oorzaken zijn. Maar al met al sluiten ze het niet uit dat het door de vaccinatie komt.

Anouk2005 en Rosa Canina vinden dit leuk.
  8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.418
    30.765
    113
    Vrouw
    Ehm... zie ik nu zwangerschap als bijwerking bij pfizer staan?

Zwangerschap en perinatale periode 23
    spontane miskraam 18
    missed abortion (niet herkende miskraam) 2
    Anembryonic gestation 1
    premature baby 1
    zwangerschap 1

Dus er is iemand zwanger geworden na de prik en heeft dat gemeld....
    Die is goed geprikt dan :roflmao:

Wat betreft de miskramen. Hieruit is niet af te leiden of er een verband is. Klinkt best eng. 18 miskramen na de prik. Maar helaas komen deze voor. Ook zonder vaccins. En je weet niet hoeveel zwangere vrouwen er geprikt zijn, en ook niet hoeveel miskramen je op basis van de statistiek zou kunnen verwachten in die groep.

Kukido, Vero0504, Sado en 10 anderen vinden dit leuk.
  9. Mapje

Mapje Niet meer actief

En je weet ook de termijn van vaccinatie niet. Als die vrouwen tussen 0-10 weken zijn gevaccineerd ligt het aantal miskramen uiteraard in lijn der verwachting hoger dan bij 25 weken omdat het aantal spontane miskramen dan sowieso lager is.

littlemunchkin vindt dit leuk.
  10. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.732
    4.881
    113
    Nee, de bijwerkingen zijn opgedeeld in categorieën, waarbij in de categorie 'zwangerschap en perinatale periode' 23 bijwerkingen zijn gemeld (o.a. de miskramen die je hierboven opsomt)

11. Emilie69

klopt. Maar iemand zei dat er bewijs was dat er ook miskramen waren door vaccinatie en iemand anders vroeg of daar een link van was. En deze link werd dan gedeeld. Maar dit klopt dus niet want deze link geeft de bijwerkingen NA vaccinatie, niet DOOR vaccinatie en is dus geen bewijs dat er meer miskramen zijn door vaccinatie. Maar, zoals ik ook zei, het zijn natuurlijk wel meldingen die moeten opgevolgd worden. Al heb ik ook een vermoeden dat bijvoorbeeld een zwangerschap na vaccinatie niet DOOR vaccinatie zal komen.

Trirani, Neuzeke en Martini vinden dit leuk.
  12. Emilie69

En als je verder leest zie je dat van die 23 er 18 miskramen zijn, 2 missed abortion (niet herkende miskraam), 1 Anembryonic gestation, 1 premature baby en 1 zwangerschap.
    Wat denk jij dan dat ze bedoelen met 1 zwangerschap?

13. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Dat is inderdaad heel raar. Maar misschien dat iemand beweert dat anticonceptie niet heeft gewerkt vanwege de vaccinatie?

Vero0504 en Emilie69 vinden dit leuk.
  14. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Zolang er te weinig gegevens zijn van mensen (vrouwen in dit geval), mogen ze geen enkele claim opnemen in de bijsluiter en moeten ze een standaardzin opnemen als deze. Dat zijn Europese richtlijnen. Het zegt niets dat ze bijvoorbeeld zelf twijfelen aan de veiligheid.

Fuddey vindt dit leuk.
  15. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.732
    4.881
    113
    Ah die had ik gemist - het was nog vroeg. Geen idee wat ze daarmee bedoelen. 'Zwangerschap algemeen' misschien?

Emilie69 vindt dit leuk.
  16. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.042
    14.727
    113
    Vrouw
    Ja ik zat me ook al af te vragen, heeft iemand zijn zwangerschap als bijwerking gemeld?

Ik vind het heel goed dat er bij gehouden wordt wat er gemeld wordt na vaccinatie, maar het is toch heel lastig na te gaan of al die dingen ook echt door de vaccinatie komen. Er stonden zoveel dingen in die lijsten waarvan ik denk: "hè, hoe kom je er op om dat toe te schrijven aan de vaccinatie?"

littlemunchkin en zonnetje2015 vinden dit leuk.
  17. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Alleen zul je van een miskraam niet met zekerheid kunnen zeggen dat dit van het vaccin komt.

Sommige bijwerkingen lijken me echt heel goed kunnen.
    Maar hij veel zet ik echt een vraagteken.

tandextractie wie weet hoe lang een kies al slecht was.

Orale herpes oa is een reactie van het immuunsysteem. Herpes krijg je niet van een vaccin, dat heeft al eerder in je lijf gezeten. Dat je immuunsysteem nu hard aan het werk is zal een verminderde weerstand geven en dus kans dat een koortslip en vele ander dingen als schimmels, hogere bloeddruk, verkoudheid, Bep eczeem etc naar buiten komt.

Is het fijn nee absoluut niet maar in veel gevallen een normale reactie van het lichaam. Van een miskraam is zelden een oorzaak te achterhalen, een studie hierna duurt jaren en dan zou nu ineens een vaccin en reden voor een miskraam zijn.

nee sommige ‘bijwerkingen’ neem ik met een korrel zout.

Elsss en littlemunchkin vinden dit leuk.
  18. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Sowieso is het bij 25 weken geen miskraam meer. Maar een miskraam is echt (nog) niet te herleiden naar het vaccin.

Dubbelgeluk en Mapje vinden dit leuk.
  19. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Klopt, maar als je de rest van de tekst die ik gekopieerd had, ook zou citeren, dan lees je dat het dus qua zwangerschap en vruchtbaarheid alleen op ratten is getest.

Dus wat dat betreft hebben ze helemaal geen gegevens van zwangere vrouwen.
    Uiteraard kan het best zijn dat dat momenteel wel onderzocht wordt, maar in elk geval niet ten tijde van de bijsluiter.

20. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Deze lijst neem ik dan ook niet mee idd :)

Emilie69 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina