Bovendien is het Covid vaccin ontwikkelt om symptomen te verminderen. Niet om het niet meer te kunnen overdragen. https://www.fda.gov/media/144245/download (pagina 46 Pfizer) https://www.fda.gov/media/144245/download (pagina 48 Moderna) Dit zijn de werkelijke documenten die deze farmaceuten hebben aangeleverd bij de FDA als Emergency Use Authorization. @tuc
Dit heeft niets met opstaan tegen de beleidsvoering te maken. Er zijn serieus mensen die denken dat er mensen geweigerd kunnen worden, of eigenlijk daar gaan ze maar van uit. Pas wanneer zo'n beeld als @tuc voorgeschoteld wordt gaan ze nadenken.
Ik ook, de juffen van de oudste zijn erg relaxed en zij vonden het in onze situatie ook nodig om face to face te praten. Maar dat was hier wel een hele grote uitzondering. Veel zijn er heel erg strikt
En degene die inviel in ons gesprek vond het dus ook heel normaal dat er over nagedacht wordt of en hoe je kinderen van niet gevaccineerde ouders kan weigeren en of er een apart klasje voor kan komen. Zulke mensen zijn echt zot hoor.
Deelde de link omdat niet veel mensen er van weten en als je goed in de schijven kijkt en de toelichtingen dan zul je zien dat het niet zeker is. Omdat er niet altijd afdoende bewijs is. Ik zelf vind het intresant om wel eens hierin te loeren. En nee een miskraam kan van alles zijn maar het is wel natuurlijk gedrag. Prik een miskraam vol in verdriet dus ja ik zou het daar ook gemeld hebben. Maar als je goed kijkt heeft de eerste 2 in het lijstje wel erg veel bijwerkingen. Maar nogmaals wilde ik deze mee geven omdat je hierin alle medicatie bijwerkingen kan zien en het soms wel eens makkelijk kan zijn bij de keuze die gemaakt word. En het is ook wel een moeilijk stukje zwanger en iets nieuws in laten spuiten. Dus voor de zwangeren die twijfelen. Mijn motto is. Bij twijfel niet doen. En nee dit heeft helemaal niet met nu te maken maar zo als ik denk.
Voor zowel mensen die pro vaccinatie zijn als mensen die tegen vaccineren zijn komen dit soort opmerkingen toch te debiel over.
Vind je het wappie wat ik zeg of wat die vrouw van school zegt? Ik denk het laatste, maar ik vatte het eerst even anders op.
Wat die vrouw op school zegtDat ze nog maar overweegt te denken wat we met kinderen van ongevaccineerde ouders moeten doen
Bij ons mogen ouders nog steeds niet naar binnen. Mogelijk gaat dit veranderen. Ik hoop het nieuwe schooljaar. Een school in de buurt is behoorlijk getroffen. Daardoor staan ze er toch wel anders in. En sommige ouders ook. Ze zijn daar dus wel serieus aan het kijken om de toegangstesten en Corona app in te voeren. Dus ouders met een groene vink zijn straks weer welkom in school voor gesprekken en uitvoeringen etc. Ouders die dat niet hebben of willen kunnen online meekijken of afspraken maken met de juf (of bellen).
Ik snap zulke mensen ook echt niet. Dat er zulke dingen in je opkomen. Ik laat mij wel vaccineren. Daarmee hoop ik zelf goed genoeg beschermd te zijn, zodat ik het minder snel zal krijgen en minder zal doorgeven. Ik zie een niet gevaccineerde absoluut niet als een potentieel gevaar. Zij lopen wat dat betreft meer risico dan ik. Ik mag toch hopen dat we niet zulke achterlijke praktijken gaan meemaken
Het nadeel ervan met die Lareb cijfers vind ik dat je niet kan zien welke termijn zo'n miskraam plaats heeft gevonden. Er zit altijd een vast risico aan verbonden. In t vaccineren tijdens zwangerschap draadje is er zowaar iemand (gyneacoloog) die nog iets van een "gunstig vanaf" termijn durfde te roepen (vanaf 16 weken). Wat ik denk (zie t verder ook nergens) is dat vermoedelijk omdat je dan voorbij heel wat risico's bent die je sowieso al hebt met alleen een zwangerschap. Of het daadwerkelijk komt door de vaccinatie of gewoon dikke pech zal je als individue niet kunnen herleiden, individuele gevallen worden doorgaans niet onderzocht namelijk. Dus dat is zo'n ding, mocht het je gebeuren op die vraag krijg je gewoon geen antwoord en kan je daar mee verder of blijf je in de "had ik maar noooit xyz..." niet onbelangrijk. Er zijn wel de nodige studies inmiddels bijgekomen, de ene wat leesbaarder dan de ander. Voor zowel het vaccineren als (doormaken van) covid tijdens zwangerschap zijn er stukken die best de moeite waard zijn. Maar het is wel handig als je iemand in de familie of je kennissenkring hebt die sommige stukken voor je kan ontcijferen en bepaalde delen moet je weer afzetten tegen de statistieken van t land waar het onderzoek is verricht en dan doorvertalen naar de nederlandse situatie (of wat voor jou geldt). Eigenlijk is t onbegonnen werk als leek zijnde, ik hoop ook maar dat ik de goede conclusies trek binnen de correcte nuances en context. Ik doe mn best en heb er al heel wat uurtjes inzitten en dat is alles wat ik kan. Maar kom je aan bij je verloskundige of welke andere zorgverlener wordt je direct doorgewezen naar de RIVM website. En ik heb allicht een andere keuze dan mensen hier uiteindelijk puur omdat mijn situatie anders is dan van een ander, dus een beetje illegaal ben ik hier wel maar kan op veel punten niet anders dan hardstikke gelijk geven. Ook ik vind die informatie op die RIVM pagina gewoon ronduit waardeloos. werkelijk een aanfluiting. Je kan er niks mee! Geen risico inschatting of afweging mee te maken, niks over "vanaf wanneer aan te raden" en ben daar serieus best wel een beetje pislink over. Hoe kan je "informed consent" doen dan? Kijk maar op de website...kijk je op de website...jippie oneliners...man man man. Die hebben voor mij dezelfde waarde als "geen directe vluchten". Nou ik graaf maar weer verder tussen de studies en probeer t zelf wel te ontcijferen of mijn keuze nog steeds standhoudt met evt. nieuwere informatje...sjonge jonge jonge...wat een heikneuterige bende. Verder als je wél vaccineert wordt je ook dringend verzocht om je te melden voor een of ander volgtraject waarin ze specifiek zwangeren willen hebben (staat op t RIVM) en AMC wil je ook graag erbij hebben. (zag ik op twitter) Er is nog wel wat grijs gebied zeg maar als je afgaat op dat interesse niveau. Prima op zich, dat geeft weer input naar de toekomst toe, maar je denkt wel even een keertje extra na wat je keuze gaat worden. Sowieso is dit al een nadenkertje, maar met een zwangerschap of zwangerwens...zou ik m dubbel de tijd geven als je dat al niet deed. Gelukkig zijn er heel veel die dat doen, aan beiden kanten van de lijn. Had mn man een andere baan gehad, was mijn keuze wel anders dat weet ik wel. Onderduiken tot december gaat me wel lukken. Mja t vakgebied en de doelgroep maakt t een beetje te tricky. Optie hij wel en ik nog niet hebben we hier ook tegen elkaar afgezet. (dat kan ook bijv. een prima oplossing zijn die te overwegen valt)
Nou dan krijg ik een eenmans bv erbij...gevaccineerden zullen bij ons waarschijnlijk de verre minderheid wezen (geloofsovertuiging). Wat een onzinnige redenatie houden mensen er soms op na...
Haha, ja hier op het dorp zal dat ook niet gebeuren. De kinderen zitten op een school waar (denk ik) een aanzienlijk deel ook niet meedoet aan het RVP.
Nou, dat vind ik toch echt bizar en veel en veels te ver gaan. Absurd dat er scholen zijn waar ze dit überhaupt in hun hoofd halen. En dat zeg ik als (half)gevaccineerde, die geen enkele moeite heeft of gaat hebben om in een school rond te lopen met ongevaccineerden. Men doet soms of mensen zonder vaccinatie gewoon per definitie al besmettelijk (of dodelijk) zijn Gelukkig mocht ik bij mijn zoon gewoon in de klas komen toen ik een paar weken geleden ging helpen met een activiteit. En dat mocht zelfs zonder mondkapje en nog voor dat ik gevaccineerd was. Het kan dus ook gewoon anders.