Wie laat zich niet vaccineren?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Helicryse, 1 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik maak niks persoonlijk maar probeer het gevoel over te brengen. Jij zegt dat wij het gevoel moeten kennen om onder druk voor een bepaald soort voeding te kiezen. Dat gevoel ken jij. Ik niet. Jij kent t gevoel niet dat je je gepusht voelt om te vaccineren.
    Is om hetzelfde toch?

2. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.440
    4.368
    113
    Ik ken dat gevoel helemaal niet, ik was namelijk 100% zeker van de voedingskeuze voor mijn kind, maar ik weet dat heel veel moeders daar andere ervaring mee hebben, zoals @NiekeKris aangeeft.
    Ik ken inderdaad niet het gevoel dat ik gepusht wordt om gevaccineerd te worden omdat ik, wederom, 100% zeker ben van mijn keuze op dat gebied.

3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    En als edit; jezelf te moeten verdedigen.
    Dus waar jij verwachtte dat mensen respect voor je keuze hadden zou ik graag willen dat het vaccineren niet door je strot gedrukt wordt. Maar ja zo werkt het nu eenmaal niet. Zelf op plekken waar je t niet verwacht wordt je bekritiseerd.
    En om het bv/kv verhaald nog even aan te halen. Geef maar eens bv in het openbaar. Zeker met oudere baby’s en dreumessen dan zijn de meningen ook niet mals. ( trek ik me gelukkig dus niks van aan en lach ze vriendelijk toe)
    Dus waarom niet nu ik aangeef dat ik een hekel heb aan de vaccinatie campagne en alles daarover op Social media

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    En zo beleeft iedereen dingen anders. Ook daarin: leven en laten leven.

GroeneBomen, Rosa Canina en YaelStone vinden dit leuk.
  5. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.681
    18.754
    113
    Vrouw
    En mss ben jij ook gewoon niet zo gevoelig voor zo zaken ?
    Ik ben daar ook niet gevoelig voor
    IK maakte de keuze (in overleg met artsen) dat vaccineren voor mij van belang was.
    Al lees ik 1000 keer dom, schaap, gehersenspoeld, vergif, uw ogen gaan wel openen ( wat dus ook wel degelijk kan, als je reacties over vaccineren leest) dat gaat mijn keuze echt niet veranderen hoor.

Baloei, Zara75, Maslov en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113

Maar waarom denk jij dan wel dat wij dat gevoel herkennen? Want daar ga je vanuit en is nl helemaal niet zo.

en toch alleen maar fijn dat je achter je keuze staat? Ik begrijp dan alleen niet dat je dan hier komt reageren terwijl je leest wat de discussies hier zijn? Is geen aanval hoor.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Ook dergelijke opmerkingen vind ik totaal overbodig… Absoluut hetzelfde idee wat mij betreft.

Baloei en Rosa Canina vinden dit leuk.
  8. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.832
    18.554
    113
    Vrouw
    Maar dat kun je ook gewoon negeren, hoe irritant je het ook vindt. Ik begrijp het zeker hoor, heb ook zo'n collega die er niets van begrijpt dat mensen twijfelen aan het vaccin en helemaal trots komt vertellen wanneer haar afspraken zijn. Ja prima, als jij er blij mee bent, doe wat je moet doen. Maar discussies heb ik geen trek in dus dan is het indd ene oor in, andere er weer uit. Laat ze maar praten

Rosa Canina, Neuzeke en YaelStone vinden dit leuk.
  9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Dat doe ik ook, ik ga echt geen discussie hierover aan, heb betere dingen te doen, maar dat neemt niet weg dat ik het doodvermoeiend vind als ik zo 3/4 van de dag door moet.

Rosa Canina, Spectre en YaelStone vinden dit leuk.
  10. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.440
    4.368
    113
    Jij herkent het duidelijk niet, ik ook niet, maar ik kan mij voorstellen dat er genoeg moeders zijn die het wel herkennen. Niet omdat ze het zelf meegemaakt hebben perse maar wel omdat ze iemand in hun omgeving hebben die het heeft meegemaakt.

Ik probeerde een gevoel te omschrijven wat duidelijk niet gelukt is. Ik wil niet dit topic spammen dus ik laat het hierbij.

Saartje33 vindt dit leuk.
  11. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    ik snap je bedoeling wel hoor, alleen werkt t niet zo. Het gevoel van ‘moeten’ vaccineren is echt heel anders dan het gevoel van moedermaffia.
    Moedermaffia heeft nl geen sociaal belang, heeft niks met ziekenhuis bezetting, besmettelijkheid en lockdown steeds maken.

rocketscience vindt dit leuk.
  12. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Die hastags en dit soort kreten vind ik ook super irritant, maar in mijn omgeving zie ik ze bijna niet. Ik zie ook geen mensen die zich een held voelen, maar gewoon mensen die zelf blij zijn met hun prik en dit willen posten.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Als jij je niet wil laten vaccineren dan is dat toch gewoon goed.
    Ik ben inmiddels wel gevaccineerd maar heb ik ook enkel gedaan ivm mijn werk moet ik zeggen en ook wel om van het geouwehoer af te zijn maar ik ken best wat aardig mensen die zich niet laten vaccineren. Moeders die BV geven of zwanger zijn , mensen die om andere redenen al niet zo lekker in hun lijf zitten en zelfs een collega van mij in de zorg laat zich heel weloverwogen niet vaccineren evenals een hele goede vriendin van mij en ik heb daar meer respect voor dan al die kuddedieren die een spuit in hun arm laten zetten en dan zo'n domme selfie plaatsen alsof ze een prestatie hebben verricht.
    Die spuit kan je nooit meer terugdraaien. Gisteren was ik hondsmoe, veel hoofdpijn en gewoon beroerd en dan ga je toch denken dat het misschien van die prik komt. Mijn kinderen worden ook niet gevaccineerd en daar wijk ik niet vanaf. Mijn oudste wordt 18 jaar en die wil hem ook niet en mocht die hem ineens wel willen dan zal ik er toch het een en ander voor in de strijd gooien om dit uit zijn hoofd te praten. Het is belangrijk dat jij achter je besluit staat en wat een ander daar van vindt is hun eigen probleem. Leg die oproep ergens achter in een kast en als je je dan nog eens bedenkt dan kan je hem altijd laten zetten. Het is nu niet zo dat we in Nederland een ernstig tekort aan vaccins hebben want daarom wordt er nu weer ingezet om de jongeren te laten vaccineren. Ze zouden maar teveel vaccins op de planken hebben liggen ;)

Bleumke1980, Rosa Canina en Cin85 vinden dit leuk.
  14. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Als ik mensen en masse naar de terrassen zie rennen heb ik echt geen zin om daarin mee te gaan. En al die standaard foto’s; met een wijntje in de hand de verte in kijkend.. “it’s wine o’clock”
    :rolleyes:

Vaccinatie ga ik ook niet in mee.

zonnetje2015, Rosa Canina en Helicryse vinden dit leuk.
  15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.945
    113
    Vrouw
    Klopt, maar als je je wel laat vaccineren krijg je bijna 1000 veren in je reet (zelfs de mensen die het doen omdat ze de oproep hebben binnen gekregen, gehoord hebben dat het goed is, maar geen idee hebben wat er nu eigenlijk in de vaccinatie zit en hoe het werkt. Oftewel de onwetende volgers want als je hier het woord schaap of kuddedier gebruikt heb je weer kans dat mensen het persoonlijk opvatten). Maar als je je niet laat vaccineren ben je een egoïst. Terwijl mensen die zich niet laten vaccineren dat altijd heel bewust doen. Deze mensen hebben zich namelijk wel verdiept in de vaccinatie en zijn daardoor tot de conclusie gekomen dat ze het niet willen.
    Overigens zijn er natuurlijk ook mensen die er goed over nagedacht hebben, onderzoek hebben gedaan en de vaccinatie wel willen, daar heb ik absoluut geen moeite mee. Maar dat zijn voor mijn gevoel ook niet de mensen die afgeven op de mensen die bewust niet vaccineren, aangezien zij weten dat die ook onderzoek hebben gedaan.
    Voor mijn gevoel zijn de 'onwetende kuddedieren' de hardste roeptoeters naar mensen die zich niet laten vaccineren. Dat merk ik hier op het forum ook.

YaelStone, Anouk2005, zonnetje2015 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.681
    18.754
    113
    Vrouw
    Onwetende kuddedieren heb je natuurlijk ook bij de mensen die niet vaccineren.
    Het al dan niet vaccineren staat daar los van in mijn ogen.
    Ik vind als je in extremen denkt dat je niet goed bezig bent. Relativeren word dan onmogelijk, angst om corona of om de maatregelen rond corona neemt over, de berichtgeving die gelezen word is eenzijdig,...

De grijze zone waarin je normaal kan communiceren zonder dat je constant met termen en platte praat moet gooien om uw standpunt duidelijk te maken is gelukkig de grootste groep.

Suzy85, Lovely83, Nellie4 en 11 anderen vinden dit leuk.
  17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.945
    113
    Vrouw
    Daar heb je gelijk in, er zullen ongetwijfeld ook mensen zijn die zich niet laten vaccineren omdat de buurman dit ook niet doet. Gelukkig heb ik deze niet in mijn omgeving.

Ik vind inderdaad alles prima, zolang het maar je eigen, weloverwogen keuze is. Zo heb ik er geen last van als mijn buurman zich wel laat vaccineren (behalve betere 5g ontvangst misschien :p) en hij heeft er geen last van als ik mij niet laat vaccineren.
    Maar eerlijk gezegd weet ik niet eens wat mijn buren doen, we spreken elkaar regelmatig hoor, maar het interesseert mij eigenlijk niet of ze wel of geen prikje halen. Ze blijven tenslotte dezelfde personen met het zelfde karakter, en daar gaat het om.

Rosa Canina vindt dit leuk.
  18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.412
    30.754
    113
    Vrouw
    En ook dat mag. Zolang je daar zelf achter staat.

19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.412
    30.754
    113
    Vrouw
    Ik snap de vergelijking wel een beetje. Als je borstvoeding g eil geven vind iedereen dat prima en mooi en 'het beste voor je kindje
    Mijn schoonzusje wilde dat niet. Gewoon omdat de fles haar makkelijker en leuker voor haar man leek.
    Hoe vaak zij die keuze niet heeft moeten verdedigen :|. En dan was er geen grote Geef borstvoeding campagne die alle media overspoeld

Ik denk dat niet vaxers dat nu ook ervaren. En dat is irrirant.

Maar net als dat mijn schoonzusje geen problemen heeft gehad tav blije borstvoeding moeders, is het ook niet nodig om boos te worden om mensen die blij zijn met hun prik.

20. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik word er ook niet boos van hoor. Wees lekker blij met je prik, interesseert mij vrij weinig. Wat ik irritant vind zijn dus die blije posts met achterlijke hashtags.

Deel Deze Pagina