Voor nu kan ik weinig met zo’n rapport. Geen idee of het echt is, en ook is niet te achterhalen wie er bijvoorbeeld belang heeft bij zoiets. Dat voelt voor mij als een wereld waarin je nooit de feiten kunt achterhalen. Ik geloof er net zo veel wel als niet in. Maar voor mijzelf gesproken verdiep ik mij vooralsnog niet in dit soort zaken.
Wat baart je zorgen? Weet je.. geen idee of corona bewust of niet bewust de wereld in is gebracht. Voor mij maakt dat voor nu niks uit, want we zitten er op dit moment mooi wel mee. En dus moeten we er iets mee en moet er nu gehandeld worden. Het lijkt me wel verstandig om de precieze oorzaak van corona te achterhalen. Maar met China als oorsprong wordt dat ook lastig en gaat misschien jaren duren. En naar mijn idee moeten we eerder in actie komen om de verspreiding van corona zo klein mogelijk te krijgen en houden en kunnen we daar dus niet op wachten.
Is ook zo. Ik vind alleen wel dat de beknopte samenvatting die hier wordt gegeven zoals deze ook door FvD naar buiten wordt gebracht, niet klopt met wat er in het daadwerkelijke rapport staat. Dus als je dit als argument wilt gebruiken om niet te vaccineren (wat ieders goed recht is) dan vind ik persoonlijk dat je het zou moeten lezen en je niet moet baseren op een te beknopte en foutieve samenvatting .
Ach, zo'n rapport heeft toch geen waarde. Het is meer een document waarin m.b.v. een aantal scenario's wordt voorgespiegeld hoe de toekomst op het gebied van technologie zich zou kunnen ontwikkelen in verschillende situaties. In het rapport vindt de pandemie bovendien niet in 2019 plaats, maar in 2012 en het sterftepercentage zou maar liefst 20% worden. Toch een verschilletje. Ik ben ook dol op rampenfilms en -boeken, maar die hebben toch ook niets te betekenen.
Maar zo heeft de partij voor de dieren ook al meermaals aangekaart dat er pandemieën uit zoonoses gaan ontstaan. Heeft de kamer ook niks mee gedaan
Ja ik volg het dus allemaal niet supergoed, man verteld wel eens verhalen tot vervelens toe haha maar goed, ik geloof er dus ook wel in, van wat ik ervan meekrijg ben ik nu een wappie haha
Ik weet zo langzamerhand niet meer wat wijsheid is en wat ik wel en niet moet geloven. In de farmaceuten heb ik in elk geval geen vertrouwen. Mijn collega heeft twee keer Corona doorgemaakt en ze is twee keer met AZ gevaccineerd. En nu lopen haar antistoffen terug. Hoe kan dat nou?
Volgens velen ben je nu een wappie, maar de tijd zal het leren. Ik zeg ook niet dat ik het bij het juiste eind heb, maar mijn gevoel zegt mij dat er nog veel aan het licht gaat komen.
Ohno ik ga mij daar niet meer in verdiepen. (Mss een tip om dat niet te doen) Begin van het jaar zat ik mentaal niet lekker in m'n vel en was heel gevoelig voor dit soort dingen.. ik ging het steeds negatiever zien. Great Reset bestaat, ik vind die Schwab een enge vent, maar denk dus niet meer persé negatief erover of dat het iets met corona te maken heeft. De samenleving is met tijden altijd wel aan het veranderen. Niets blijft jaar in, jaar uit hetzelfde (de industrie, economieën etc) Maar vind wel dat het maar een raar kliekje mensen is daar bij het WEF, alsof ze de leiders van de wereld zijn. Krijg er kotsneigingen van.. maar dat heb ik al snel bij mensen die zo elitair zijn.
Ik denk wel dat de Great Reset op de een of andere manier bestaat. Niet op de wappie-manier. En het zou best kunnen dat corona op de een of andere manier een extra duwtje in de rug geeft van de aanjagers van iets als de great reset. Ik geloof niet echt dat corona speciaal daarvoor in het leven is geroepen, maar wel in 'never waste a good crisis'. Dus dit moment in de tijd gebruiken om plannen die je toch al had, (versneld) door te voeren. In zekere zin zou er zelfs wel wat goeds in kunnen zitten. Er zijn best veel enorme problemen in de wereld die eigenlijk op wereldniveau zouden moeten worden aangepakt, zoals klimaat, hongersnood, overbevolking etc. Zo'n WEF zou daar een platform voor kunnen zijn om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen en echt zaken wereldwijd aan te pakken en op te lossen. Maar ik vind het lastig om erachter te komen wat nu precies de plannen van dat WEF inhouden voor individuele mensen en dat maakt het wat engig allemaal. En ik hou niet van dwang of drang, en ik heb wel het idee dat het WEF daar wel gebruik van zou willen maken om bepaalde plannen door te voeren. Ergens geloof ik ook wel dat er achter de schermen ontzettend veel bekokstoofd wordt, waar normale mensen zoals wij niets van weten of meekrijgen. Dat maakt ook dat ik nog steeds wat wantrouwig sta tegenover de vaccins tegen corona. Het gaat mij allemaal net ff wat te snel en te goed, zeg maar.
Dat herken ik. Ik weet ook niet hoe het precies zit en ik denk dat als we over een jaar of wat terugkijken er veel meer duidelijk is. En omdat ik niet weet hoe het zit, ga ik dus ook geen experimenteel vaccin laten inspuiten. Als later blijkt dat het een topvaccin is zonder bijwerkingen op de lange termijn en dé redder van de crisis, dan is dat mooi. Maar ik wacht liever aan de zijlijn af. Achteraf kun je pas zien of er goed gehandeld is of niet. Ik ook
De pest is wel dat dit is ontstaan in China, waardoor ze geen volledige open kaart spelen. Je zag het wel bij de eerste arts die het naar buiten bracht en hoe China die kritiek de kop in wou drukken... Ik vind bij Gommers het glas wel vaak half leeg,maar hij mag wel kritiek leveren.
De Braziliaanse senator Randolfe Rodrigues heeft maandag een formele strafrechtelijke klacht tegen president Jair Bolsonaro ingediend bij het Braziliaanse hooggerechtshof. De president zou een rol hebben gespeeld in een mogelijk frauduleuze deal tussen de Braziliaanse overheid en Bharat Biotech, een Indiase producent van onder meer coronavaccins. In t nieuws vandaag. Ik denk zeker dat geld een rol speelt, zelf verrijking vooral.