Wie laat zich niet vaccineren?

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Helicryse, Jun 1, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,654
    27,303
    113
    Female
    Yep.

(En ik heb ook niet het idee dat hij ook maar 1 tel wakker ligt van de rotzooi in zijn land)

2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,412
    30,733
    113
    Female
    Ik ben geen groot fan van onze Mark. Maar vergeleken met deze gast hebben we het nog best goed hier :|

GroeneBomen and Athina like this.
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,960
    15,002
    113
    Heeft ze dat met andere vaccinaties en virussen ook allicht? (maar mogelijk nog niet eerder opgemerkt?)

Ben geen viroloog maar volgens mij als ik mn biologie van de middelbare nog goed herinner, verdwenen antistoffen en wordt de immuunrespons verder opgeslagen in geheugencellen. Pas wanneer een virus weer voorbij komt stuiteren wordt de boel weer aangeslingerd om antistoffen te maken, maar de repons is dan sneller.

Maar gezien de tijdspanne dat covid er is en vaccinaties gezet worden zou 2x covid plus 2x vaccinatie nu toch nog wel operationeel moeten zijn, zou je verwachten het is nog juni(!). Of ze heeft een bizar slechte immuunrespons. Ouderen hebben dat geregeld ook en er zijn los van leeftijd meerdere redenen, maar geen idee welke interval je t dan over hebt en of dat een beetje overeen komt met je collega.

Ik zou m zelf dan met een bekend ander vaccin willen dubbeltesten eigenlijk en die dan uitmeten, als dat zin kan hebben.

Dr zijn nog wel andere zaken die iets acutere problemen leveren als blijkt dat je een immuniteits issue zou hebben. Dan maar even verder graven...

4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,412
    30,733
    113
    Female
    Volgens mij is het ook niet zo dat je voortdurend antistoffen hebt. Maar dat je immuunsysteem de volgende keer dat het wordt blootgesteld aan virus weet hoe het snel nieuwe antistoffen kan maken.

Rosa Canina likes this.
  5. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

Feb 5, 2014
    3,992
    2,283
    113
    Noord-Brabant
    Nou zeg dat!

Rosa Canina likes this.
  6. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,312
    8,794
    113
    Female
    Ik ook. Belachelijk vind ik het. En vooral dat kinderen vanaf 12 zelf mogen beslissen. Absurd. En zeker na een filmpje die ik vandaag heb gezien van een moeder die naast haar dochter zit en die in tranen verslag doet wat er allemaal met de gezondheid van haar dochter is gebeurd door de vaccinatie.

7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,080
    12,033
    113
    .

8. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Maar dat heeft niet met het Coronabeleid te maken. Dat is gewoon de Wet op de geneeskundige behandelovereenkomst.

Dat gezegd hebben, ik word er ook echt niet blij van en ben heel blij dat mijn kinderen nog lang geen 12 zijn. Al vrees ik voor het moment dat ook 12- aan de beurt gaat zijn :(.

Suzy85 and Jackie87 like this.
  9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,039
    14,707
    113
    Female
    Dan doe je ze toch gewoon niet.
    Wij hebben ze in elke leeftijdsgroep: 18+, 12-17 en 12-. De 18+ wil zich laten vaccineren, zoon van 16 ook. Zoon van 13 laat het ons beslissen, vind het op zich prima, maar laat het aan ons om ja of nee te zeggen.
    Man en ik zijn gevaccineerd, maar voor zoon van 13 zeggen we nu dat we het liever nog even aankijken en de 12-? Die doen we echt niet.

Spectre likes this.
  10. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

De kinderen worden hier in overleg niet gevaccineerd. Maar ik wordt ook niet verdrietig van het advies. Waarom eigenlijk? Ik geloof best dat er vanuit hun standpunt argumenten zijn om dat advies te geven. Maar het is enkel een advies. Vanuit mijn standpunt heb ik argumenten om het niet te doen. Dat is ook zo met de kinderen besproken. Klaar. Toch?
    En op sociale media vind je voor elke wenende moeder na vaccinatie, een wenende moeder na corona. Dus daat baseer ik mijn beslissing niet op.

Snoopy1979, Zara75, Syane and 9 others like this.
  11. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Ik ga mijn kinderen zeker niet laten vaccineren tegen Corona. Maar dan nog steeds kan ik niet blij zijn met dit beleid hè. Staat los van elkaar.

Helicryse likes this.
  12. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    Deze wet is niet nieuw, hij is er al jaren. In de praktijk gaat deze eigenlijk pas bij 'hele zware gevallen' in werking. Zo was er bijvoorbeeld een kind van 13 met kanker, al vele chemo's geprobeerd, enige optie die er nog was, was iets experimenteels. Het kind was op en wilde niet meer, de ouders wel.
    In dat geval telt de mening van het kind zwaarder. Waarom? Dit gaat letterlijk over de leven en dood van dit kind. Daarnaast is het kind eigenlijk al opgegeven.
    En nee, de arts beslist echt niet even op eigen houtje welke partij hij kiest. Daar gaan hele gesprekken en overleggen aan vooraf en alles wordt duidelijk gedocumenteerd voor als de ouders naar de tuchtrechter gaan.

In het geval van de corona vaccinatie, hebben artsen echt geen tijd om al deze gesprekken voor elk kind aan te gaan.
    Dus ik denk dat geen enkele arts die prik gaat zetten als er 2 verschillende meningen aan het bureau zitten.

13. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,039
    14,707
    113
    Female
    Je schreef dat je vreest voor het moment dat de 12- aan de beurt is. Daar denk ik dan bij dat je 'bang' bent voor gevolgen voor je kind als jij besluit niet te vaccineren. Dat vat ik anders op dan 'ik ben niet blij met het beleid'
    snap je?

Ik weet niet of ik positief of negatief ertegenover moet staan. Ik vind het lastig. Ik snap op zich de keuze wel om 12+ ook te vaccineren, hoe hoger de vaccinatiegraad hoe minder kans op mutaties.
    Maar ik weet niet of ik het persoonlijk het een goed idee vind om mijn 13-jarige zoon ook te laten vaccineren. Dus kies ik voor nu voor niet. Hij heeft corona gehad. Heeft dus, als het goed is, antistoffen.
    Voor hem wachten we het nu eerst maar eens af. Als we eenmaal wel willen is die prik zo gezet.

14. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,828
    18,549
    113
    Female
    Misschien heeft het ook met de onzekerheid te maken? Wie zegt dat op lange termijn vaccinaties niet verplicht worden? Of dat je bijv buitengesloten gaat worden bij bepaalde zaken? Dat staat allemaal niet vast. Ik bedoel.. er is ook geen einddatum gegeven voor de corona check app en het op grote schaal testen.
    Nu snap ik dat het lastig te voorspellen is, maar overal gooien ze een model berekening op los dus zouden ze toch wel iets van een indicatie kunnen geven tot wanneer we er mee zitten ?
    Ik denk eerlijk gezegd dat het nog zeker wel tot 2022 doorgaat.
    Maar oké, ik kijk niet meer naar de toekomst en ga me er al zeker niet druk om maken, maar als het vaccin er voor -12 jarigen komt, laat ik mijn kinderen zeker niet vaccineren.

Zxcvb likes this.
  15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,194
    16,528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zo staan wij er inmiddels ook een beetje in. De oudste kinderen worden 16 en 18 jaar en zijn niet heel enthousiast over het vaccineren en voor mij hoeft het ook niet. Mocht het nu zo zijn dat we straks in oktober/ november weer in een lockdown belanden doordat er weer enorm veel mensen in het ZH belanden ( cijfers zeggen me weinig) door allerlei mutaties dan vind ik het vroeg genoeg om dan weer eens verder te kijken. Maar we gaan nu niet op voorhand vaccineren voor een evt golf die misschien nog een keer zal kunnen komen en wat je zegt als je dan alsnog besluit te vaccineren dan is die afspraak ook zo gemaakt maar voor nu staan we er voor 100% achter om nu niet te vaccineren.
    Geeft ook wel een zekere rust moet ik zeggen.
    Heel de vriendengroep van zoon en dochter hebben afgelopen december allemaal Corona gehad en ik vind het nog steeds bijzonder dat zij iedere keer negatief zijn getest .Ik denk dat ze het eerder al hebben gehad en voldoende antistoffen hebben opgebouwd.

Zxcvb likes this.
  16. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,312
    8,794
    113
    Female
    Sorry maar ik heb nog amper berichten gezien van kinderen die heel erg ziek zijn geworden van corona.

17. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,412
    30,733
    113
    Female
    https://www.venvn.nl/afdelingen/intensive-care/nieuws/ook-kinderen-komen-op-de-ic-met-covid-19-gerelateerde-klachten/

Uit dit stuk:
    Update 24 februari 2021
    Gisteravond plaatste Nieuwsuur een artikel over kinderen met een zeldzame ontstekingsziekte na corona-infectie.

"Tussen de tachtig en honderd kinderen zijn tijdens de coronacrisis in een ziekenhuis opgenomen vanwege MIS-C, een zeer zeldzame ontstekingsziekte die kan ontstaan na een coronavirus-infectie. Tijdens de tweede golf moesten ziekenhuizen vaker een kind met dit ziektebeeld opnemen. Meer dan de helft kwam terecht op de kinder Intensive Care."

Dat zijn er natuurlijk niet heel schokkend veel. Gelukkig maar.
    Maar de potentieel gevaarlijke bijwerking was geloof ik wereldwijd nog maar rond de 20-30 keer gemeld?

Dus met die cijfers naast elkaar zou ik denken dat het vaccin veiliger is dan de ziekte voor kinderen.

Athina likes this.
  18. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja - dat is ook maar net waar je op zoekt en wat je vriendengroep deelt daarin... (en cookies spelen denk ik ook echt wel een rol hierin) . Ik vond na 2tellen google gelijk deze:
    https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5221209/maud-18-half-jaar-ziek-van-corona-restsymptomen-covid.

En weet dat een klasgenoot van m'n dochter 3 maanden tot weinig in staat was (12 of 13- brugklasser - gelukkig kan ze toch over naar de 2e- juist door de lockdown en het thuisonderwijs heeft ze het gered wat dat betreft) .

Maar ik sluit me dus aan bij Emilie wat dat betreft... en zelf weten we nog niet wat we doen met onze dochter van bijna 13... ik neig naar niet- maar we hebben het er nog niet over gehad. Dat komt nog wel...

19. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,186
    35,871
    113
    Dat kinderen zelf mogen beslissen is al veel langer zo. Vind ik juist een heel goede zaak.

GroeneBomen likes this.
  20. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,312
    8,794
    113
    Female
    Het artikel wat je deelt gaat over een meisje van 18. Ook erg, maar dat is anders dan echt kinderen. Plus daarbij: heb je het filmpje gekeken wat ik heb gedeeld? Zit nogal een verschil tussen tot weinig in staat (wat ook erg is) en zoals het meisje in het filmpje voortaan sondevoeding, in een rolstoel zitten, schokken in het ruggenmerg en nog meer dingen.

Share This Page