Voor sommige dingen, zoals bijv @Cin85 zei over uitbehandelde kanker. Maar voor een vaccin wat nog in de testfase zit? Nee sorry.
https://eenvandaag.avrotros.nl/embed/528981/ Goed dat deze huisarts dit doet vind ik. Druppel op een gloeiende plaat waarschijnlijk, maar fijn te zien dat een arts zich publieke uitspreekt.
Sorry zie nu dat ik het filmpje niet gedeeld heb hier. https://www.instagram.com/tv/CQtu41fj1pv/?utm_medium=copy_link
Nou idd. Een onderzoek van 2 maanden onder 1500 jongeren en dan tot het besluit komen dat je jongeren gewoon kunt laten vaccineren En wat hij zegt: jongeren gebruiken als een schild om ouderen te beschermen. Al die ouderen zijn toch ingeënt?!
Ondanks dat ik zelf wel gevaccineerd ben, ga ik dat niet bij mn dochter laten doen. Maar als de mogelijkheid er is, en anderen willen wel, prima toch? Ik vind er zelf ook nog veel te weinig over bekend wat het vaccin doet bij kinderen.
Ik ben het op zich met je eens alleen vind ik dat de kinderen compleet en objectief geinformeerd zouden moeten worden voordat ze een keuze maken. Ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat het rivm er niet bij vertelt dat het vaccin getest is op slechts 1500 kinderen gedurende 2 maanden. Alle kinderen willen hun vrijheid terug, tuurlijk zeggen ze dan ja tegen een vaccin. En dan roepen dat het veilig is vind ik gewoon een leugen, dat kan je echt niet zeggen na zo’n beperkte testfase. Maar goed, tijd zal het leren.
Een klein percentage mensen maakt na een vaccinatie of doormaken van een virus geen antistoffen aan, er zijn diverse onderzoeken over in ieder geval van de andere vaccinaties (geloof dat het bij corona ook wel onderzocht wordt maar daar nog geen rapportages of conclusies van kunnen vinden, wel over het niet aanmaken (of maar heel kort) van antistoffen na een besmetting en dat het aldus de (voorlopige) conclusies niet samen hing met of iemand heel erg ziek is geweest of hele milde klachten heeft gehad terwijl daar wel een samenhang in verwacht werd). Hoe het precies kan, kan ik je zo geen antwoord op geven, maar mogelijk vindt je daar meer uitleg over wanneer je zoekt op vaccinaties in het algemeen ipv specifiek op corona.
Beetje appels met peren vergelijken… er is nog zeer weinig getest op jonge kinderen met een vaccin weet je nog helemaal niet wat veiliger is
Lijkt mij zinvoller de vaccins voor de kinderen zonder medisch risico te stoppen in het vaccinatieprogramma voor landen waar er een enorm tekort is en waar men moeilijker toegang heeft tot de gezondheidszorg en hygiene een groot probleem is. Dan kun je pas mutaties afremmen
ook is niet bekend hoeveel kinderen er besmet waren met corona, in NL in ieder geval want die zijn heel lang helemaal niet getest.
Heb jij exacte cijfers / percentages hoeveel kinderen tussen 12 en 17 jaar zonder onderliggend lijden, corona hebben gehad, hoeveel daarvan op de IC zijn beland en hoeveel daarvan zijn overleden? En hoeveel daarvan te kampen hadden met die ontstekingsziekte? En daarnaast het percentage kinderen dat gevaccineerd is met Pfizer en hoeveel daarvan ontsteking aan hartspier of hartzakje kregen of een andere ernstige bijwerking hadden en hoeveel daarvan zijn overleden? Maar goed, is imo ook een beetje appels met peren vergelijken want de cijfers die bekend zijn komen uit Amerika en Canada. Andere eetgewoontes, andere leefstijl. Geen idee of bijvoorbeeld de overgewicht cijfers een beetje overeenkomen.
Ja je hebt gelijk! Lees wel net een artikel dat tussen de 80 en 100 opgenomen zijn geweest met Mis-C en de helft daarvan op de ic is belandt. En op de site van stichting Nice zie je ook de leeftijdsdistributie van degenen die opgenomen zijn op de ic. Van de bijwerkingen van het vaccin is natuurlijk nog weinig bekend idd. Maar wat in andere landen gebeurt is redelijk een graadmeter denk ik?
Dat is wat ik ook lees maar dat zegt me nog steeds niets want 80-100 op basis van welk totaal? En ik dacht eerder ook gelezen te hebben dat bij die 80-100 kinderen ook gevallen zaten van kinderen die al een andere aandoening hadden, maar pin me daar niet op vast dat weet ik niet zeker. En waren het 80-100 kinderen van 0-18 of specifiek van 12-18 jaar? Gevallen van bijwerkingen bij jongeren in bijvoorbeeld Amerika worden daarnaast stevig onder het tapijt geschoven. Nou goed, je merkt… er ontbreekt gewoon zo veel informatie. En dat is mijn punt, ouders en kinderen worden niet volledig geinformeerd en dan lijkt het mij dus onmogelijk om de juiste keuze te maken.