Tsja dat is misschien ook zo. En als ze er echt goed over na hebben gedacht is het prima. Maar het moet niet overhaast voelen, ze zijn er nu ik word gebeld dus laat ik het maar doen.
Maar gaat het dan om gezonde kinderen of kinderen die al bepaalde aandoeningen hebben en dus vatbaar zijn voor complicaties van corona of een lange nasleep? Dat wordt er niet bij gezegd, maar vind ik een heel belangrijk punt. Kwetsbare kinderen vaccineren kan ik inkomen, maar gezonde kinderen dat gaat me echt te ver.
Hebben jullie deze podcast van NPO2 al geluisterd? Is een interview met arts Dick Bijl die enorm veel weet van farmacie. Hij legt uit waarom hij zou wachten met vaccineren. Het heeft mij erg geholpen met mijn afweging om niet te vaccineren. Zie: https://www.nporadio2.nl/nieuws/30919/epidemioloog-dick-bijl-over-wachten-met-nemen-van-het-vaccin
Ja ik volg ze ook en ik vind het super dat ze nu ook speciaal voor jongeren een vaccinatie vragenuurtje hebben ontwikkeld. Dan krijg je tenminste objectieve informatie. Niet dat ik denk dat hun bereik erg groot is want ze worden continue gecensureerd maar ze proberen het in ieder geval wel.
Ook gewoon gezonde kinderen, ook pas geboren baby’s, van 0 tot 18 lag bij ons. Niet veel, maar ze waren er wel. En dan nog een hoop kinderen die niet in het zkh belanden, maar wel nog steeds rest klachten hebben. Hier in mijn wijk ook 2 moeders die toch nog steeds onder de ha lopen met hun post covid kinderen. De ene kan nog steeds weinig en is moe, de andere kijkt nog vaak scheel van de hoofdpijn. Gewoon gezonde jonge knullen waren het.
Ik zou zo graag betrouwbare cijfers willen zien. Dat zou het voor heel veel mensen een heel stuk eenvoudiger maken om een keuze te maken. Bedoel niet dat ik jou niet geloof maar ik wil het totaalplaatje zien.
tja, maar in Brazilië, ik weet niet of dat nou dom was. Wat had hij dan moeten doen? Land op slot? Dan had de armoede voor veel doden gezorgd denk ik. Ik heb lang in Brazilië gewoond en de situatie in de rand van de steden is vreselijk, veel armoede. En dat was voor Corona.
Hij had corona niet moeten weglachen. Alleen al afstand houden promoten was al iets geweest. Maar hij had er schijt aan. Vaccins? Alleen diegene die hem persoonlijk rijk maakten, niet diegene die het beste is voor het volk. Zelfs zonder lockdown had hij iets kunnen doen aan maatregelen. Corona ontkennen was iig heel dom in een land waarin veel doden zijn gevallen door gebrek aan toegankelijke zorg.
Ja het lijkt mij van wel maar iedere dag dat het langer duurt voordat het gedeeld wordt doet mij alleen maar meer twijfelen.
Mijn berichten waarin ik me 'verdedig' waren ook niet naar jou gericht hoor De toon van iemand anders die zegt dat ik mijn keuzes baseer op 'zielige filmpjes' viel even niet goed. Ik kan het meestal naast me neerleggen maar soms even niet.
Op de site van Nice staat in elk geval dat er in totaal 19 kinderen onder de 20 jaar opgenomen zijn geweest in totaal op de IC met Corona, waarvan geen overledenen. En 1273 in het ziekenhuis hebben gelegen. Wat best veel is, aangezien het pas bij 40+ meer aantallen zijn per leeftijdsgroep. 20-24 waren er bv maar 428, 25-29 725. Maar daar wordt dus verder niet van benoemd of ze onderliggend lijden hebben. Wel was er al een artikel tijdje geleden dat er rond de 300 kinderen (maar die hoeven dan niet eens op de IC of in ziekenhuis te hebben gelegen) met long Covid te maken heeft.
Wat betreft dat onderliggend lijden… helaas weten we dat natuurlijk ook niet altijd, soms komt dat pas naar voren als iemand door iets anders ernstig ziek wordt. Dat maakt het ook lastig.
Ja, dat is zo. Maar er zijn vast wel cijfers van kinderen die wel al een bekend iets hadden. Ik moet er echt naar zoeken, je vindt echt weinig over percentages, aantallen.
tja, ik weet niet of je weet hoe de mensen daar wonen, maar afstand houden is in de arme wijken echt niet te doen. Onmogelijk gewoon. Bolsonaro heeft in het begin gezegd dat Corona een bedreiging was, maar dat hij de mensen toch niet kon redden en dat hij ervoor koos om de economie in stand te houden. Hij achtte de kans daarmee het grootst om zoveel mogelijk mensen te redden. Hij had ze hoe dan ook niet kunnen redden want de zorg was ontoereikend. Ze hebben overigens wel met het leger hele “zorgplekken” voor tienduizenden mensen opgezet. Maar gek genoeg zijn die dan nooit helemaal vol geweest. Maar in Brazilië is de informatie ook heel onbetrouwbaar, hoor, ik weet dit alleen maar van vrienden daar, of die een getekend beeld hebben weet ik niet. Vaccinaties hebben ze overigens wel geregeld hoor, maar alleen een vaccin uit China voor de meesten. Voor een beter vaccin moet je betalen en dat kunnen veel mensen niet. Hoewel er nu meer beschikbaar zijn, dus nu komen ook de armeren aan bod. ik moet wel zeggen dat ik ook niet had geweten hoe je daar de boel had kunnen redden, met zorg die zo ontoereikend is voor de aantallen besmettingen. Ook nu het regenseizoen in Afrika is begonnen, ik bid dat het mee gaat vallen daar.
Ik had net een zorgverstrekker aan de lijn en die begon tot mijn eigen grote verbazing (wel op persoonlijke titel) over invermectine, o.a. dat t toch wat succesvoller is dan men laat horen. Weet niet of t hier al eens genoemd is maar ik werd verwezen naar FLCCC en i recover protocol. Dus allicht voor de liefhebbers weer een zoektochtje waard eens in die hoek ook te gaan neuzen. Wel prettig om eens te horen dat ik niet de enige ben die gefrustreerd is over de belachelijke informatieverstrekking vanuit t RIVM. En heerlijk om eens iemand te spreken die ook studies kent en zelfs een NOG breder plaatje (alleen dan ongetwijfeld ook een stuk verder snapt dan ik) wilde bijna op de koffie komen. Gaat zelf ook eens die kant neuzen...Wordt ineens een deur op een kier gezet voor me, dat moet bekeken worden...
Dit dus. En blijven ontkennen terwijl de mensen letterlijk aan het vechten waren on het laatste zuurstoftankje.