Wie laat zich niet vaccineren?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Helicryse, 1 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.283
    8.725
    113
    Vrouw
    @Mamafiets ik krijg een melding dat je mij hebt geciteerd maar zie geen bericht. Dus weet niet of dat niet klopt of dat je wel iets tegen me wou zeggen maar zie het dus niet :)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Mijn dochter dus. Die loopt vanaf februari af en aan met hoofdpijn. Ook haar oren en keel spelen steeds weer op.

Op zich was de corona voor haar zelf maar een " griepje" maar daarna blijft ze dus kwakkelen.

En ik ken veel meer jongeren die echt wel ziek zijn geweest. Met ziekenhuisopname.

Ik was in het begin van de corona crisis met mijn kop in het zand en dacht nog...ach valt wel wat mee. En vooral als je verder gezond bent moet het geen probleem zijn als je het krijgt. Daar ben ik erg op terug gekomen. Maar dat is dus omdat je mensen nu kent met zware naweeen. En echt alleen maar jongeren. De " oudere" mensen die ik ken hebben na corona weinig toch geen last meer.

Athina en Cindy1977 vinden dit leuk.
  3. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Met Ivermectine en Hydroxychloroquine (middel tegen Malaria) worden inderdaad goede resultaten geboekt tegen Corona.

Biny en mutskuh vinden dit leuk.
  4. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Deze is al achterhaald ;) al blijft er heel veel gewezen worden naar zogenaamde resultaten aan het begin van de corona en laten ze de verdere gevolgen en ernstige bijwerkingen achterwege. Het is een oud middel tegen malaria en met redenen (ernstige bijwerkingen) niet meer het standaard. Mijn vader heeft dit vroeger gehad toen het nog standaard was, die ernstige bijwerkingen komen vaker voor dan bij de vaccinaties nu, ook hij heeft daar last van gehad en nog steeds last van.

Aszz en Trirani vinden dit leuk.
  5. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Dit is niet waar. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat deze middelen helpen. Dit middel is niet op een legale wijze verkrijgbaar voor covid-patienten. Het slikken van Ivermectine is ook niet zonder risico.

Maev, Aszz en Trirani vinden dit leuk.
  6. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Nee helemaal niet?! Dat is oude koek! En je moet ook altijd kijken naar wat de schade is. Bijv chemo kan werken tegen kanker, maar het kan je ook hartschade geven. De werking moet opwegen tegen de bijwerking.

Ik merk dat ik zo kwaad word hier, ik sla het weer even over :roflmao::roflmao:

Youtan, Dubbelgeluk, HappyRabbits en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik heb helaas nog geen moeder gehoord met een vorm van therapie of DE tip die helpt bij hun kinderen. Sterkte, niets is zo vervelend dan als je kind zich naar voelt.

bosi333 vindt dit leuk.
  8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Nou, ik ben juist blij dat mensen zoals jij die dit soort dingen weten hier op ingaan en aangeven hoe het wel zit.
    Het tegen gaan van foute informatie is wel heel belangrijk!

Youtan, Martini, Baloei en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. BliksemSter

BliksemSter Niet meer actief

Mijn dochter van 9 jaar ook. Aantal weken op en af ziek geweest maar nooit heel heftig… anderhalf jaar later heeft ze pittige restklachten. Maar ze komt niet voor de in statistieken want nooit in het ziekenhuis gelegen vanwege Covid en ook geen bewezen Covid omdat je gewoon niet mocht testen. Alles wijst er wel op.
    Het ging en gaat helaas nog steeds niet goed met haar. De medisch psycholoog geeft aan dat uit de testen blijkt dat ze volkomen normaal functioneert (geen ADHD, ASS, normaal IQ) maar dat haar werkgeheugen extreem slecht is. Dit past bij het doormaken van een ziekte (ze kan niet concluderen-= long Covid aangezien dit dus niet aan te tonen is). Heel triest, want haar rapport liegt er niet om: van prima rapporten tot een verslechtering van heb ik jou daar in de laatste 1,5 jr

bosi333 vindt dit leuk.
  10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Vriendin van mijn dochter ook. Kan nog geen halve wedstrijd spelen zonder enorm benauwd te worden. Is al meer dan een half jaar geleden dat ze Corona had.

bosi333 vindt dit leuk.
  11. Linda86

Linda86 VIP lid

Vriendinnetje van mijn dochter ook. Heeft in februari corona gehad en is nu bijna elke week wel een keer thuis van school omdat ze zo moe is nog en ze heeft ook heel vaak hoofdpijn. En dat terwijl ze toen ze Corona had, helemaal nergens last van had.

bosi333 vindt dit leuk.
  12. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.391
    30.702
    113
    Vrouw
    Dat was een foutje denk ik. Ik wilde je citeren over dat filmpjes gedoe. Maar concludeerde dat alles daarover wel gezegd was. Dus dat weer gewist.

13. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Ik heb respect voor mensen die zich niet laten vaccineren. Maar je kunt ook wel erg ver gaan.

zus van vriendin hield laatst bij communie afstand, wil zich niet laten vaccineren ( haar dochtertje van 3 heeft nog maar 1 inenting gehad)

prima

Maar gisteren was zij ook weer bij vriendin en ze wilde weer gaan omdat ik en nog 1 vriendin op de thee waren. dus eens gevraagd waarom?
    nou jullie zijn gevaccineerd en daar kan ik ook mee besmet worden en ik wil dat niet…..
    uh sorry maar daar breekt mijn klomp.

en ja we hebben haar uitgelachen, moest nog net niet huilen van het lachen. Gaat toch nergens over…..

14. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Nee dat is imo ook een hele kromme beredenatie. Tuurlijk iedereen kiest zelf voor wel of niet vaccineren maar je moet anderen niet gaan buitensluiten en dat werkt twee kanten op. Legde ze het verder nog uit? Of zaten jullie met z’n allen op elkaars schoot?

Ik bedoel, ik ben zelf niet gevaccineerd en ik ga niet naar plekken toe waar 1,5 meter niet gewaarborgd kan worden maar dit klinkt wel erg overdreven.

15. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik denk dat ik snap waar zij op doelt:
    Vaccine shedding.
    Als je er op googelt dan weet je snel genoeg ;).

edit: ik wilde reageren op de post van @Mamavan2SE .
    Excuus.

16. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.826
    18.545
    113
    Vrouw
    Dat vind ik indd een vreemde reden... maar zou haar niet uitlachen, zou eerder vragen waarom ze dat denkt.

Rosa Canina vindt dit leuk.
  17. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ohja daar had ik inderdaad ook al over gelezen. Gaat mij persoonlijk te ver maar kan me ook voorstellen dat het voor anderen wél echt is.

Had ze wel iets beter uit kunnen leggen dan. Of had ze dat ook gedaan @Mamavan2SE ?

18. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.895
    5.846
    113
    Vrouw
    Ja dat kwam ik laatst ook tegen op instagram. Onder de , hoe moet je dat “generaliseren”..., “vrije school, yoga, houten speelgoed, wollen kleertjes” moeders. (Laatste 2 hou ik zelf ook van, vandaar dat ik het las) dat gaat mij ook te ver. Net als een topic hier over de gevaccineerde schoonmoeder en baby. Denk dat ze daar bang voor was.
    Lijkt me nogal een ver gezocht gevolg (heb ik nooit over gehoord bij andere vaccins) en helpt alleen maar mee aan de tweedeling tussen mensen.

19. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Het lijkt me vrij moeilijk leven, als strak de vaccinatiegraad hoger dan 70% is.

Mamafiets vindt dit leuk.
  20. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.895
    5.846
    113
    Vrouw
    Ja inderdaad.
    en ook dat valt onder angst. Angst voor je medemens. Aan de ene kant mensen die anderen mijden uit angst voor Corona en aan de andere kant mensen die anderen mijden uit angst voor vaccins die besmettelijk zijn. Ik hoop gewoon heel hard dat de grootste groep mensen zich in het midden, het grijze gebied, bevinden.

SAARC, Athina en Mamafiets vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina