Klopt hoor maar wanneer nemen we nou eens zelf de verantwoordelijkheid ipv altijd maar met het vingertje te wijzen. Je kunt de regering moeilijk de schuld geven van jouw boodschappenlijstje
Omdat er enorm veel aan wordt verdiend. En er gaat enorm veel geld om in de marketing van die ongezonde producten. Dus er is een constante stroom van verleiding. Mensen zijn heel makkelijk beïnvloedbaar en suiker en vet trekt enorm aan. Daarnaast is het ook nog eens goedkoop. Veel mensen kiezen toch met hun portomonee. Veel mensen willen na hun werk liever op de bank netflixen dan nog naar de sportschool. niet iedereen uiteraard, maar blijkbaar toch enorm veel mensen wel, gezien de gezondheid van velen. Toch veel welvaartsziekten...
Je geeft zelf al een beetje antwoord toch? Al die verleidingen. Blijkbaar zijn er toch extreem veel mensen die stug door blijven roken en er een zeer ongezonde leefstijl op na houden. En een gezonde leefstijl is voor sommigen hard werken, daar heeft lang niet iedereen zin in. Maar dit is weer een hele andere discussie waar wat mij betreft ook de rol van de overheid en de voedselindustrie valt te betwisten. Ik krijg niet het idee dat het ze erg veel kan schelen of je gezond leeft, zolang ze maar aan je kunnen verdienen.
Als je dat doet op een loopband voor de mac zelf halen die de klimaatdoelen dan ook weer, ik zie wel een voordeel. Sportscholen als energieopwekkers enzo
Zo zat ik met mn broer zijn polis te lezen (arbeidsongeschiktheidsverzekering voor ZZP'ers). Als ze t heel ver zouden willen pushen en je bent niet gevaccineerd voor corona en raakt arbeidsongeschikt door long covid (wat we in onze familie dus zien). Zagen we eigenlijk de bui wel hangen dat dat MOGELIJK een ding kon worden, omdat je er niet alles aan hebt gedaan om het te voorkomen. Ethisch en moreel gezien dubieus, maar we vonden t ook niet iets wat je niet uit die pet zou kunnen verwachten, afhankelijk hoeveel schade ze al te pakken hadden. Hij is hoofdverdiener, partner werkt niet en vond dat toch wel tricky en is maar gevaccineerd. Uitval was sowieso wel een ding, maar als na je wachttijd de verzekering ook zegt toedelokie werd t wel erg moeizaam zat hij te rekenen.
Kijken jullie wel eens naar Blackbox tv? Dat is een kanaal van Flavio Pasquino. Ik vind hem een hele goede programmamaker en journalist. Hij houdt het gesprek open, is respectvol en laat andere geluiden horen dan de reguliere media. Er wordt geen ruimte geboden voor censuur. Er worden veel professionals geïnterviewd, die je nergens anders hoort of ziet.
Deels ben ik het met je eens. Mensen horen ook zelf te kiezen voor een gezonde levensstijl. Maar het is nou eenmaal een feit dat mensen gevoelig zijn voor verleidingen. Ik rook niet, drink niet en eet gezond. Dat laatste kan ik ook omdat daar geld voor is. Maar er zijn in Nederland een hoop mensen die moeten rondkomen van een heel klein budget. Die kopen dus ook ongezond eten omdat dat relatief goedkoop is. Verse groenten en fruit zijn vaak veel duurder.
Is ook hoor. Alles draait om geld en om macht. Toch geloof ik ergens ook in moeder natuur. En ik denk niet dat we daar verder vanaf gestaan hebben dan dat we nu doen. Wellicht toch een soort schreeuw tot halt. Niet alles is maakbaar. Hopelijk is Corona een keiharde les naar een gezonder leven. ( heb net een kipkorn en een viandel op dus ik spijbel vanavond ) Neen m’n eigen voorbeeld nu. Waarom geen glas water en een appel
Nou, daar ben ik het niet mee eens. M.i is het vaak een smoesje om ongezonde keuzes te (blijven) maken! Oh en voor de duidelijkheid; ik kan mezelf wel ervaringsdeskundige noemen, wij hebben heel lang van een heel klein budget moeten rondkomen, en aten daarmee dus wel gezond. Gezond eten van een klein budget kán dus zeker, maar je moet het maar net willen! Een pak gedroogde linzen is goedkoper dan een pak kroketten. Water is goedkoper dan cola. Een appel is goedkoper dan een zak chips. Het kan best dat iemand niet van linzen, water en appels houdt en in plaats daarvan maar friet en snacks neemt. Maar dat is dan wel hun keuze, niet zozeer noodzaak.
Tuurlijk niet, wij krijgen de cijfers te zien die ze willen dat we zien… Nogmaals. De oma van een vriend van is opgeschreven als Corona dode… terwijl ze geen Corona had
Dat ben ik met je eens! Wij leven van een zeer beperkt budget en wij eten vegetarisch. Nu scheelt het dat wij beide echt interesse hebben in koken en ook kijken naar buitenlandse keukens waar vegetarisch gegeten wordt. En daardoor dus geleerd hebben om zoiets als linzen op verschillende manieren lekker klaar te maken. Maar heel veel mensen hebben die interesse niet, of hebben er geen ruimte voor in hun hoofd omdat ze veel problemen hebben en er daardoor niet mee bezig zijn. Ik merk ook dat er sommige kinderen die hier spelen altijd komen vragen; wat is dat? Als ik aan het koken ben. Linzen kennen ze niet, maar ook Bijv courgette en aubergines niet. Ze zeiden ook: oh wij eten altijd aardappels met wortels ofzo.
Laat hij ook pro vaccinatie wetenschappers zien? Ik mis nog een interessante bron die beide kanten belicht. Niet alleen halleluja vaccins of juist o nee verborgen agenda overheid.
Waarom zijn die medicijnen tegenhouden door iedereen? Viel zeker niet genoeg geld aan te verdienen Nee er moeten speciale vaccins gemaakt worden… zodat er geld binnen geharkt word
Even vanuit leken logica: met vaccins voorkom je besmetting aan de voorkant zodat medicatie aan de achterkant niet nodig is (of minder iig). Dus door ziekte te voorkomen,bespaar je juist geld. Preventie is goedkoper
Precies! Ik heb dit argument dus ook nog nooit begrepen. Ik kan me helemaal voorstellen dat iemand in een ongezond eetpatroon verzandt. Ik eet zelf ook minder gezond dan ik zou willen. Maar om het af te schuiven op de kosten is gewoon nonsens.
Ga jij nou eens weg uit dit topic….. je bent pro vaccin, wat doe je hier? of word je er ook voor betaald?
Dit is een topic voor niet vaccin mensen…. Dus er zouden hier eigenlijk geen andersdenkende mensen moeten zijn