Wie lening? hoe (snel) werkt het

Discussie in 'De lounge' gestart door LiittleOne, 3 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    ja inderdaad

maar goed

lenen kan alleen als je kredietwaardig bent

en ook al heb ik geen idee, met twee keer een uitkering kun je lenen wel vergeten ( gelukkig) Tenzij je een lening aangaat met een bedrijf die verschrikkelijk hoge rentes vraagt.

2. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    ik heb alleen een vraag gesteld op het forum in de hoop dat er normale reacties zouden komen.
    waarom zou ik dan mijn hele situatie moeten gaan uitleggen?

maargoed als het raar over komt, mijn excuses.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Ik raad het je echt af....

4. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    dankje voor je advies.

5. Mily

Mily Fanatiek lid

2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    Ik raad het je ook echt af heb geen idee waar de lening voor is. Maar je betaald je vaak scheel aan rente. Is het dan niet iets dat wat je normaal voor de afbetaling moet betalen per maand deze aan de kant te leggen en ervoor te gaan sparen?

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Precies mijn mening

Geld wat je niet hebt, kun je ook niet uitgeven zeg ik maar altijd

Ik kan helaas als het salaris op is ook niet naar de AH gaan en boodschappen op de pof kopen. Op = op

Wacht anders tot je vakantiegeld in de zomer? Is het 100% noodzakelijk wat je wil kopen van het geleende geld? Als het geen zeer dringende levensbehoefte is NIET doen. Dadelijk moet je nog in de schuldsanering of andere erge dingen

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

zo heb ik het ook opgevat.

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Als je nu een lening afsluit zul je bijv ook (hangt van het bedrag af) bijv 150 euro per maand aflossen

Ik zou dan die 150 euro ipv lenen elke maand op de spaarrekening zetten en ervoor sparen voor hetgeen wat je wil kopen

Maar je reageert op lovely en bosi dat het niet zo is dat je geen geld hebt? Maar als je wel geld hebt, waarom wil je dan lenen?
    Als ik genoeg geld heb ga ik toch niet iets lenen als ik het makkelijk zelf kan betalen? ( oprechte vraag) Je betaald je scheel aan rente

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.002
    15.621
    113
    Nabij Utrecht
    Lenen is nooit een optie! Ik heb het 1x gedaan in mijn leven en ook door ziekte ineens geen inkomen meer en pas 5 jaar later was ik van die (kleine) lening af .... en geloof me, met echt heel veel pijn en moeite!!

Ik leen nooit meer en raad ook iedereen af om te lenen (en zeker via internet sites).
    De rentes die je betaald zijn bijna nog meer dan het geleende geld!

Stel je eens voor dat als jij het rente geld opzij zet om te sparen voor je ukkie.
    Maand in maand uit ,,,,, enig idee hoeveel je dan heb gespaart voor je kleine als hij 18 is ..... nou daar kan hij wel een enorm goede opleiding van betalen hoor ;) .. maarja, als je nu gaat lenen, gaat al dat rentegeld dus naar het bedrijf ipv naar je kindje .
    Lijkt mij dat je liever je kindje "spekt" dan het geld-leen-bedrijf :)

Niet doen ... echt niet doen ...

10. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Ik ook...
    Vooral ook omdat er in de OP staat 'die je net wat meer kunnen lenen', dat klinkt toch alsof er een tekort is zeg maar.

11. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

En het woordje snel tussen haakjes doet ook niet goed

12. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Nee, precies.

@TS; in principe hebben we er natuurlijk niks mee te maken waarom je wilt lenen, maar ik denk dat we het gewoon willen weten omdat we met je mee willen denken naar een eventuele andere oplossing.

13. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    ja dat klopt inderdaad, dan laat ik liever mijn kleine ervan 'spekken' als zo een bedrijf ..
    dankje voor je tip, door je eigen ervaring weet je gewoon hoe het kan gaan.

14. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik vind dat er hier wel te heftig gereageerd word hoor!
    ts vraagt zich af waar ze kan proberen te lenen en het liefst met een lage rente.
    dat er aan lenen veel koste zitten weet ze zelf ook wel, maar ik denk dat ts dat ook niet zou doen tenzij ze het echt nodig heeft. ze gaat er vast niet mee op vakantie ofzo. ts kun je niet bij famillie of vrienden lenen? anders zou ik gewoon naar een bank gaan en kijken of het mogelijk is! en afwegen of je de lening echt nodig heb en of je het misschien op een andere manier kan oplossen?

15. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    komt bij mij een beetje over alsof jullie de manier waarop alles geschreven is een soort van afkraken om welke reden dan ook.
    vind ik niet zo leuk.

maar goed, wat je zegt dat jullie het gewoon willen weten om zo naar een eventuele andere oplossing te zoeken snap ik wel.
    ik heb nog een paar minimale rekeningen (schulden) ze zijn allemaal niet hoog, maar alles bij elkaar opgeteld is het ook niet niks.
    dat kan ik niet gewoon even afbetalen.
    ik zal graag mijn rekeningen afbetaald willen hebben, liefst zo snel mogelijk, zodat ik het geld wat nu binnenkomt aan onze kleine kan gaan uitgeven en geen schulden meer heb.

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.002
    15.621
    113
    Nabij Utrecht
    Weet je, een aflossingsbedrag kan best klein zijn (als je het over veel jaren uitspreid), maar de rente gaat je de kop kosten (om het ff zo te zeggen).
    En die rente krijg je nooit meer terug en is dus weggegooid geld.
    Als je het dan toch wilt weggooien, kan je het beter aan mij geven :p

Als je nu in de problemen zit en het dus op korte termijn nodig hebt, is er dan geen familielid of vriend die je kan helpen?

Mocht je willen praten mag je me altijd een pb sturen hoor! Heb een hoop meegemaakt op financieel gebied en nu schijnt na jaren donker eindelijk al 3 jaar de zon weer voor ons ;)

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Dan zou ik de schuld eisers bellen en vragen of je wat kan inlossen.

Dat is altijd nog goedkoper als een lening meid!

En als je bij BKR staat krijg je helemaal niks.

18. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    dankje voor je fijne reactie. doet me wel goed om te lezen.
    ik heb al geprobeerd om kredietverhoging te krijgen bij de bank maar dat doen ze niet .. en bij familie of vrienden lenen, ik vind dat gewoon een hele drempel om over heen te stappen om zoiets te vragen.
    is niet helemaal mijn ding zal ik maar zeggen, dan lijkt het alsof anderen voor mijn shit moeten opdraaien.

19. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    maar door het ene met het andere afbetaalt los je toch niet het probleem op en maak je alleen maar meer problemen !
    want de volgende maand moet je het dan wel afbetalen en kom je weer terecht in een gat.

en mischien kan je betalings regelingen treffen zodat je alles beetje bij beetje afbetaalt

20. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Maar je maakt dan een nieuwe schuld met een verl hogere rente. Is er geen betalingsregeling te treffen?

Deel Deze Pagina