maar helaas doet niet iedereen aan zo een regeling om het af te betalen.. ik heb datgeen wat ik kon regelen al geregeld, maar blijft helaas nog het nodige over die er niet aan meewerken.
Niet doen ... dan ga je het ene gat me het andere vullen en dat is zeker niet de bedoeling! Contact opnemen met de "schuldeisers" kan wonderen verrichten. Ga goed op papier zetten hoeveel jullie (na maandelijkse lasten huur etc en de boodschappen) over hebben om af te lossen. Ga dan de schuldeisers bellen en zeggen wat je ze kan aflossen per maand. Vaak gaan ze daarmee akkoord!! Omdat je dan bereid bent tot een oplossing te komen. En nu die kleintjes aflossen om schuldenvrij te komen als je uk geboren word werkt niet!! Want je lost die kleintjes in met 1 grote schuld, dus betalen blijf je zowieso doen.
@ts, ik snap dat je graag je schulden wil afbetalen, maar zou dat niet via een lening doen. En verder (niet lullig bedoeld) zou ik wat meer mijn wensen bijstellen. Ik kan mij ook nog wel topics van je herrineren over nieuwe dure kinderwagens en geen goedkope bedjes etc willen. Die dure dingen maken je schulden natuurlijk ook niet beter en dat geld van hele dure dingen kan je dan beter in die schulden stoppen.
het ene gat dichten met een ander.... is echt geen oplossing..... probeer echt iets anders te regelen hoor....!!! Er zijn instellingen die je eventueel daarbij kunnen helpen... en je kunt vaak beter vroeg om hulp vragen dan TE laat.... heel veel succes...
Volgens mij zijn ze verplicht akkoord te gaan met een regeling Tenzij je gedagvaard bent. Maar dan moet je voor de rechter komen en bepaald die hoe of wat.
ja wat dat betreft ben ik weer een beetje qua mening bijgesteld, we hebben inmiddels een kinderwagen 'gekregen' die al gebruikt was, krijgen van bekenden de een na de andere aanbieding om spullen over te nemen. het enige wat we zelf betaald hebben is de maxi cosi toen hij hier in de aanbieding was haha!
Jij bent me net voor. Heb net idd dat topic nog eens gelezen. Een lening daar van beland je nog meer van in SHIT. Geloof me. Met me 37 jaar kan ik je nu wel vertellen dat lenen nooit de oplossing is. Zo te lezen heb jij budget hulp nodig, Ga maandag naar het loket bij je gemeente en meld je aan voor de schuldhulpverlening of iets in die richting en ga samen met iemand alles op een rijtje zetten en zorgen dat je uit de penarie komt. Heb je nu al wat baby spullen bij elkaar kunnen sprokkelen? Ga daar ook voor zorgen samen met iemand. Succes ermee. Mijn laatste zin van dat topic was. Leef met wat je te besteden hebt en niet met wat je dromen zijn. Dat komt nog eens.
kan je geen spullen die je niet gebruikt of niet echt nodig hebt verkopen? bijv auto/ tv/ computer/ speelgoed dat niet gebruikt word enz. dan kan je er op een later moment voor sparen om een andere te kopen.
ook dat ben ik aan het doen hihi. ik heb hier nog een viool liggen... mijn grootte hobbie.. vind het moeilijk om me daaroverheen te zetten.. maar zelfs dat gaat door mijn hoofd
Dat een (nieuwe) lening echt geen oplossing is heb je nu wel begrepen denk ik... Maar als ik zo lees wil je vooral je baby uitzet bij elkaar krijgen en van je schulden afkomen. Probeer spullen te verkopen op MP of zo? Toen mijn laatste geboren moest worden had ik echt helemaal niks meer van de andere 3 alleen het ledikantje en de commode (15 jaar oud). Toch ligt kleine Tim daarin en ik denk niet dat ie daarom slechter slaapt...De rest heb ik ook bij elkaar gesprokkeld,gratis,MP en van kennissen/vrienden enz.Ik heb er echt weinig moeite voor hoeven doen en het heeft me geen klap gekost. Het is maar net waar je tevreden mee bent.En hij ligt er knap bij hoor! Het beetje geld dat wij hadden hebben we een grote dakkapel van moeten laten plaatsen en toen was het gelijk op. En mijn wandelwagen is al 10 jaar oud,ook gekregen en ben er hartstikke blij mee. Je kunt beter nu je geld steken in je schulden aflossen dan in een dure baby-uitzet en dan kan je straks blanco beginnen met je kleintje!Of in ieder geval wat meer afbetaald. Lenen krijg je gruwelijke spijt van geloof me maar,zeker als je (nog) geen uitzicht hebt op betere inkomsten. Veel succes!
Oeps sorry ik zie dat je dat al aan het doen bent (ik typ toch zo sloom). Hartstikke knap en goed van je en ik weet zeker dat je straks veel trotser op jezelf kan zijn als je het zonder lening probeert!
Zoals al vaker gezegd lost een lening echt niks op. Je denkt misschien even van wel, maar je zit met zoveel rente, dat die klap nog 10x harder aan komt dan hoe krap je nu al zit (zo te lezen in elk geval) Ik zou toch echt proberen zoveel mogelijk abbonementen op te zeggen, babyspulletjes via mp misschien, zoals babykamer? Nog misschien een tip is in excel 2 lijstje maken. 1 met alles wat er binnenkomt, dus inkomsten, toeslagen en dergelijke. Dan een lijstje met alle kosten die je per maand hebt en dat naast elkaar leggen. Weet niet of je dit al gedaan hebt, maar dan zie je alles heel duidelijk. Wij hebben het ook niet even breed, maar redden het wel op deze manier. Mocht je willen praten, pb-en mag altijd
ga alle instanties die je nog geld schuldig bent bellen voor een regeling.. daar heb je echt recht op..tenzij zoals eerder genoemd je een dagvaarding hebt gehad maar vaak valt ook daar nog wat te regelen.. zeker als ze weten dat je met een uitkering zit en zwanger bent.. mochten ze het helemaal geen optie vinden om af te betalen... ga dan naar juridisch loket en vraag wat je rechten zijn.. dat advies is gratis maar ze kunnen je bij van alles bijstaan.. het is nu even rot om overal beetjes te betalen,maar eht scheelt je wel de rente van een lening.. en dat kost een hoop.. succes meid!
Kan alleen zeggen dat ik ook alles nieuw wilde en alles voor elkaar wilde hebben voordat de kleine geboren werd. En toen werd hij veel te vroeg geboren en hebben we het moeten doen met de spullen die we al bij elkaar gesprokkeld hadden en die we hebben gekregen. Ik kan je wel zeggen dat deze tijd me duidelijk hebben gemaakt dat alles mooi en voor elkaar helemaal niks voorstelt. Het is me ook duidelijk geworden dat je echt niet zoveel nodig hebt als dat iedereen maar beweert. Zeker de eerste 6 maanden niet. Je rekeningen betalen en genieten van de allereerste dingen dat staat helemaal voorop. Zoals iemand al aangeeft zoek hulp. En dicht het gat niet met een nog veel groter gat. Zet voor jezelf eens eerlijk alles op papier en ga naar de gemeente als zij je kunnen helpen met schuldsanering of iets dergelijks. Succes hoop dat je snel een oplossing vind.