Wie lening? hoe (snel) werkt het

Discussie in 'De lounge' gestart door LiittleOne, 3 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diem

diem Actief lid

26 okt 2008
    203
    2
    18
    Vrouw
    Klopt, maar daar gaat t me niet om. Ik stoor me eraan dat er over betalingsregelingen gezegd wordt dat je er RECHT op hebt...

2. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ze zijn niet verplicht om mee te werken, als ze het bedrag te weinig vinden kunnen ze gewoon naar de rechtbank gaan en loonbeslag of boedelbeslag aanvragen,
    er wordt hier dingen gezegt die niet waar zijn, en gelooof me ik weet er alles van.
    hier had ik een regeling aangeboden van 50 euro per maand, nog een net bedrag hoor zeker gezien de situatie. maar nee ze wouden minimaal 150 euro, nou dat kon ik gewoon echt niet betalen, ondanks alles heb ik die 50 euro die ik aangeboden had gewoon netjes 2 maand betaald, toen lag er nl loonbeslag, dat was zo gepiept, nou dan ben je verder van huis hoor, want dan moet je eerst gegevens opsturen en een hoop gezeur om het bedrag juist te krijgen. ondertussen zijn we van dat beslag, dus de schuld is weg maar pff geloof me ze hoeven nergens aan mee te werken.

schep het dus duidelijk, maak een goede lijst met wat je aan wie betaald, maar als je er niet uitkomt meld je bij de schuldhulpverlening, ipv een lening afsluiten, geloof me daar wordt je niet vrolijk van. wij hebben ooit visa daar voor gebruikt, en gelukkig is die schuld ook weg nu maar je komt er bijna niet mee van af door de hoge rente. zeker niet in jullie situatie waar in de draagkracht gewoon bijna nihiel is.

wij hebben over 2 maand een date met de rechtbank of te wel dan wordt de aanvraag wsnp behandeld, vanaf 2008 lopen we al te klooien ene gat met het andere vullen, vooral door mijn rugbreuk en daarna door verlies van banen enz.

meid zet alles op papier en zie je dat het niet gaat lukken meld je bij de gemeente voor schuldhulpverlening, tis 3 jaar kloten (of 4.5 jaar in onze tijd gezien het anderhalf jaar geduurd heeft voor we bij de rechtbank zitten) maar dan ben je er van af, athans als je je netjes overal aan houdt.

succes meid.

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

wie heeft dat gezegd dan? bedoel je mij?

4. diem

diem Actief lid

26 okt 2008
    203
    2
    18
    Vrouw
    Deze reactie bedoelde ik....

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#105 Ons Kleintje, 5 mrt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mrt 2012
    oh zo. Ja ik ben het met je eens hoor, ze zijn niets verplicht (het moet niet gekker worden, jij bent hen iets verschuldigd, niet anders om!!) , maar ze kiezen wel vaak eieren voor hun geld.
    :)
    weet je wat het is..Mensen kijken vaak vanuit hun eigen situatie, de grote bedrijven kunnen wel wat missen, maar de kleinere bedrijven die zitten soms echt aan..Kunnen er wel over de kop van gaan als een aantal mensen niet betaald.:(

6. diem

diem Actief lid

26 okt 2008
    203
    2
    18
    Vrouw
    Ja precies, wij zitten op 1 lijn :)

7. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Ik zou zeker geen lening afsluiten,

En schuldeisers valt mee te praten zit ondertussen nu 3 jaar in de schulden en heb vaak zat met schuldeisers gepraat. het ligty er ook aan wie het zijn..

maar bel gewoon.. en willen ze dat niet dan zit er niks anders op dan gewoon betalen wat ze willen hebben per maand en zefl bezuinigen..

8. me83

me83 Niet meer actief

mijn vriend had vroeger veel schulden...door autoongeluk..door de rechter werd een bedrag geeist maar wij hebben bij alle schulden wat kunnen regelen. en zelfs bij de advocaat van degene die geld eiste.. als je met een goed voorstel komt en onderhandelt kom je er vaak samen goed uit.

voor rekeningen die heel hoog zijn zoals ozb,jaarafrekeningen heb je recht om in termijnen te betalen.dat staan in die brief ook aangegeven..

maar gewoon proberen.. niet geschoten is altijd mis!

Deel Deze Pagina