Hoe bevalt jullie het moederschap?

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Aapje22, 16 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Lieve Dames,

Hoe bevalt jullie het moederschap?

Ik moet zeggen, mij erg zwaar. Ook al werk ik nog maar 24 uur(ipv 40 uur) merk ik toch dat ik uitgeput ben. Ik val vaak terug in negatieve gedachtes omdat ik na me bevalling tegen PND zat.

Verder ben ik super gek op m'n dochter hoor daar ligt het niet aan. Je moet overal aan denken en hebt geen moment rust.

Ik had het allemaal wat lichter verwacht. Ze heeft reflux en KMA dus veel dokters bezoeken/ziekenhuis bezoeken.

Ik hoop dat jullie mij niet zullen aanvallen. Want ik kan niet meer zonder haar.

Gelukkig kan ze regelmatig bij mijn moeder/schoonmoeder slapen.

2. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik zeg wel eens dat ik 'gemaakt' ben voor het moederschap... Ik geniet er heel erg van...
    Maar dat neemt niet weg dat het heel pittig is en ik ook regelmatig onzeker ben over het ouderschap of de zorg voor mijn kindje. Vooral gedurende sprongetjes vind ik he echt zwaar en vergeet ik ook wel eens hoe leuk en lief ze eigenlijk is... Maar dan ben ik die dagen zo aan het 'overleven' dat ik ook wel eens denk:'poe... Dit had ik dus niet zo verwacht'.

Is de fase weer voorbij....? Dan geniet ik weer met volle teugen. Ja, het is zwaar, maar ik vind het heerlijk! Ik leef ook veel meer met de dag en het moment en dat maakt het wel makkelijker. Het is een avontuur van jewelste. Het bevalt me wel! De mooiste rol die ik ooit heb vervuld.

Deel Deze Pagina