Hi meiden! Vanmorgen bij de HA geweest en omdat ik maar niet durf te geloven dat het echt zo is , liet hij me een bloedtest doen! (top HA!) Morgen de uitslag ben heel benieuwd! Nu is het zo dat ik ipv naar een verloskundige praktijk naar een Gyn. moet..heb nm een medisch verleden en een Mk gehad bijna 6 weken geleden... Wat is nu precies het verschil tussen de gyn. en een VK praktijk? Doen ze meer onderzoeken ofzo? Vriendin van me krijgt bij elke controle een echo..maar is dat altijd zo? Zit dus met wat vragen en ben heel benieuwd hoe de gyn. bezoekjes bij jullie verlopen! x
Ik loop ook bij gynaecoloog, ivm PCOS. In het ziekenhuis kreeg ik na het eerste bezoekje bij de gynaecoloog nu afwisselend een afspraak bij de verloskundige en de gynaecoloog. Ik heb de indruk dat ze allebei dezelfde dingen controleren. Ik heb vrij regelmatig afspraken (1x per 2 weken) maar dat komt omdat ik een paar complicaties heb (harde buiken en bloedverlies). Ik heb in ieder geval bij elke afspraak (op 1 na) een echo gekregen.
ok...nu moet ik even morgen op de bloedtest wachten en dan als het goed uitpakt allemaal krijg ik een brief voor de gyn. en moet ik die bellen voor afspraak...ben benieuwd bij hoeveel weken ong. de eerste afspaak is dan...Dat van die echo's is dan wel weer mooi meegenomen zeg..! x
ik loop ook bij de gyn wij krijgen bij elke controle een echo. behalve de echo is de rest hetzelfde als bij de vk onze vk deed ook gewicht, bloeddruk, hartje en urine en dat heb ik nu ook elke keer bij de gyn.
ik ben ivm suiker een aantal keer nog voor controle bij de gyn geweest.. Wat mij opviel is dat t bezoek aan de gyn veel koeler, zakelijker is dan bij de vk..
Dat hoor ik nu idd vaker dat de gyn. wat zakelijker is..moet je eerlijk zeggen dat me dat niet zo veel uitmaakt...liever zakelijk en duidelijk! Ach...ik zal het hopelijk allemaal binnenkort meemaken! Enige rare lijkt me als de gyn. een man is...en hij gaat een inwendige echo doen...preutse kip als ik ben! x
Anna: Ik heb ook specifiek in mijn dossier laten zetten dat ik een vrouwelijke gyn wil.... geen man (behalve de mijne dan) die aan mijn doos komt
Ik heb tot 20 weken bij de gyn gezeten, een man en echt een super vent! Ik vond het erg jammer dat we niet meer gingen/hoefden. We mochten wel blijven maar ja, je wilt toch ook naar een vk en die is ook heel leuk en inderdaad net wat persoonlijker. Bij de gyn kreeg ik altijd een echo, bij de vk niet altijd maar voor de rest heb ik ervaren dat het over het algemeen hetzelfde is.
ik liep tijdens mijn zwangerschap ook bij de gyn ik kreeg elke 2 weken een afspraak+echo en elke week moest ik nog op de kraamafdeling komen voor hartfilmpje wat denk ik het verschil is is dat bij de gyn je gewoon extra in de gaten word gehouden, en het is allemaal wat 'zakelijker"
Het lijkt mij best wel fijn dat alles wat vaker bekeken wordt! Plus...het ziekenhuis is voor mij net wat korter rijden als een VKpraktijk! ook mooi meegenomen! maar begrijp ik het goed dat waneer je in het ziekenhuis MOET bevallen (zoals ik dus) dat je dan van begin tot einde bij de gyn. blijft? x
Ik ga ook naar de gyn ivm hoge bloeddruk, maar had bij mijn eerste niet elke keer een echo hoor! Alleen wanneer het "hoort" en 1 keer hoorde ze het hartje niet en toen ging ze gelijk kijken met een echo! Gelukkig was alles goed!
Ga nu naar een ander ziekenhuis, denk dat het daar weer anders is. En waarom je bij de gyn loopt zal ook wel invloed hebben op het maken van echo's
Ik zit ook bij de Gyn omdat ik zwanger ben van een 2-eiige tweeling. Toevallig moet ik er morgen ook weer naar toe.
een tweeling! Lijkt me geweldig weet je dat! De reden dat ik naar een gyn. moet is omdat ik een epilepsieverleden heb..en bij een zwangerschap kan dat terugkeren..nare is , is dat je bv in je slaap een aanval kan hebben zonder dat je dat door hebt..maar dat kan wel schadelijk zijn voor de baby... x
Nee hoor, ik moet in het ziekenhuis bevallen omdat de orige met een keizersnee is geboren, maar ik mag tot 36 weken gewoon bij de vk en moet daarna pas bij de gyn komen.
Ik zit ook bij de gyn. Ook omdat ik al 2x een ks gehad heb. Ik had mijzelf meteen moeten aanmelden bij het LUMC ipv de vk maar dat wist ik niet en ben pas in week 20 overgegaan naar het LUMC. Het rare is dat de vk het raar vindt dat ik nu al word overgenomen door het zk en het zk vindt het raar dat de vk mij niet eerder heb doorgestuurd. Tja...ik weet het toch ook niet. Ben geen expert.
Hier ook bij de gyn. Bij bijna elke controle een echo. Je kunt in principe nergens beter zijn dan in het ziekenhuis en met wat extra controle zeg ik altijd maar.. is het ook wel een luxe. Enige nadeel vind ik; het is allemaal zo steriel met die dokters.. gevoelsmatig lijkt me een verloskundigepraktijk "leuker".. Maar dat is puur mijn mening omdat ik zelf al te vaak in het ziekenhuis kom(ziekte van crohn)
Bij mijn zwangerschap was er in het begin nogal onduidelijkheid over waar ik moest lopen ivm verhoogde kans op trombose, ik had al meerdere echo's gehad bij de gyn vanwege mk verleden, maar toen ik dus definitief overging met 13 weken zwangerschap en dus 1 controle bij de vk had gehad vond de vk dat ook raar en veel te vroeg en niet nodig! Vond het toen een vreemde reactie! hihi! @ TS: ik liep ook bij de gyn en kreeg elke controle een echo!