Wie loopt er nog meer "overtijd"

Discussion in 'De bevalling' started by babystuff, Mar 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babystuff

babystuff Actief lid

May 20, 2009
    180
    0
    0
    Ik ben inmiddels bevallen van een meisje, ze heet jasmijn en is 8,5 pond en is 52 cm.

Ben afgelopen vrijdag bevallen in 3 uur tijd.
    Was een heftige bevalling met zo'n grote dame.

Dames die nog moeten heel veel succes en damen die inmiddels ook bevallen zijn, van harte gefeliciteerd.

Liefs

2. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Meiden die ook al bevallen zijn: GEFELICITEERD!!! geniet van de komende mooie tijd! Morgen is mijn laatste kraamdag, ik voel me ondertussen bijna weer helemaal de oude! Op wat teveel kilo's na dan! hihihi

Meiden die nog moeten bevallen: NOG EVEN VOLHOUDEN! Het kan zomaar inene beginnen en voor je het weet ben je mama!
    Zet hem op, jullie kunnen het!

kus miek, blije mama van 2 super schattige kids!

3. nijnja

nijnja Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Hoi, ik mag me sinds zaterdag ook hier melden, als er tenminste nog zwangeren zijn, hier?

Ik ben het gelukkig nog niet zat, maar ik plan ook elke keer leuke dingen een paar dagen verder weg. Ik heb dus altijd wel een afspraak staan waardoor ik denk, o nee, dan nog maar niet, want dan ga ik nog lekker even uit eten! Het gaat fysiek ook heel goed, dus dat scheelt!

4. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier nog steeds aan het wachten op het begin maar voorlopig heeft ze geen zin erin.

Ben het wel zat, had al weken last van een voet, blijk ik al weken met een breuk in me voet te lopen en nu heb ik last van allebei me voeten.
    Dus van mij mag ze komen maar ja beslis ik helaas nie.

5. Pooltje1

Pooltje1 Lid

Jul 10, 2009
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal, ik kom me ook nog even aansluiten als het mag? Vandaag is/was mijn uitgerekende datum maar onze uk heeft volgens mij nog lang geen zin om zich te laten zien. Ik heb nog helemaal geen harde buiken of voorweeën gehad, of althans niet herkend als zodanig, dus hou er al rekening mee dat ons kleintje zich nog veels te goed vermaakt in de buik. Het is een bewegelijk kindje, dus dat is wel een hele geruststelling. En ook voel ik me lichamelijk nog erg goed en verveel ik me nog niet, heb heel veel afspraakjes gehad de afgelopen weken en kom ook de dagen thuis zonder verveling door. Maar ik ben wel erg benieuwd hoe lang het nog gaat duren.

Succes met de bevallingen voor zij die nog moeten/mogen en voor de rest, geniet van jullie kleintje!

groetjes,
    Pooltje

6. nijnja

nijnja Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Lindavg: vervelend een breuk in je voet. Kunnen ze daar niets aan doen? En dat je niet kunt lopen is natuurlijk niet handig als je al een peuter rond hebt lopen. Heb je al enig idee of het na de bevalling beter gaat gaan met lopen, is het iets dat als de dikke buik weg is, over is?

Pooltje: fijn dat jij je zo goed voelt. Ik zie het ook maar als nog even lekker genieten van de stilte voor de storm.

7. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Hoogvliet
    De breuk is al goed aan het helen dus ze doen er niks meer mee.
    Lijkt me trouwens ook nie prettig bevallen met gips haha.
    Even afwachten na de bevalling of het dan beter gaat.
    Kan er mee te maken hebben maar die breuk blijft raar omdat die vrij spontaan gekomen is.

Ook al gaat het fysiek nog goed met je, je wilt toch denk ik wel snel je kleine in je armen hebben, we wachten al zo lang haha.

8. nijnja

nijnja Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Ja inderdaad, de nieuwsgierigheid naar de kleine is er ook wel. En vandaag bij de vk werd er gesproken over naar het ziekenhuis en dan inleiden en dan krijg ik wel de kriebels. Ik wil wel erg graag thuis bevallen, dus... Nou ja, ik heb nog wel een ruime week.

Staan er bij jou al stappen gepland?

9. Pooltje1

Pooltje1 Lid

Jul 10, 2009
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haa, dat gevoel van nieuwsgierig naar de kleine is wel heel erg herkenbaar. Wij hebben een hele lange weg afgelegd om hier te komen en nu het bijna zover is kan ik niet meer wachten om de kleine in mn armen te kunnen houden. Al vind ik het eerlijk gezegd ook wel een beetje eng, het is onze eerste en alles is straks nieuw en wordt anders voor ons en ik ben heel benieuwd hoe dat is. Maar ik denk dat alles wel goed zal komen en wij enorm gaan genieten van onze uk :D!

10. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Hoogvliet
    Morgen weer naar de vk, die gaat me dan doorsturen naar de gyn om te kijken hoe het daar binnen gaat.
    Gaat het goed dan zal ik waarschijnlijk maandag ingeleid worden.
    Gaat het niet goed dan zal ze denk ik gelijk gehaald worden.
    Tenzij ze natuurlijk alsnog van plan om te komen.
    Maar dat verwacht ik eigenlijk niet.
    Ik wil ook graag thuis bevallen maar ja als de kleine niet van plan is uit haar zelf te komen dan zit er niks anders op.
    Alhoewel manlief het niet erg vind om naar ziekenhuis te gaan, dan hebben we hier geen "rommel" haha.

Denk dat je het nu eng vind maar zodra de kleine er is lijkt het vaak alsof het niet anders is geweest.
    Dat had ik na een paar dagen, alsof ze er al jaren was.
    Tuurlijk waren er dingen waar ik onzeker over was maar dat heb ik nu nog wel eens en de oudste is bijna 2.5.

11. nijnja

nijnja Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Lindavg: hoe was het bij de vk? Weet je al wanneer je wordt ingeleid?

Hier: Ik ga nu maar voor zondag: 21 maart vind ik wel een mooie lentedatum!

12. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Hoogvliet
    Vanochtend bij de vk geweest idd.
    Had toen net geen 2 cm ontsluiting maar toch heeft ze me geprobeerd te strippen.
    Nou had ik sochtends al af en toe wat krampen en die nemen nu alleen maar toe.
    Ben op dit moment ook steeds aan het klokken maar ze komen nog niet regelmatig genoeg maar wel vaak en pijnlijk.
    Dus verwacht dat ze vandaag toch wel gaat komen.
    Dus strippen heeft misschien geholpen hier.

Wanneer moet je weer naar de vk?
    21ste is idd mooie datum.
    Maar als je je eigen daar op vast houdt komt hij waarschijnlijk niet.
    Ik ben gaan denken van die komt niet wil gehaald worden, dan kan het alleen maar meevallen als het toch gaat beginnen.

Hier hopelijk vandaag de kleine in me armen.

13. nijnja

nijnja Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Spannend! Veel succes in ieder geval!

14. Pebbles22

Pebbles22 Actief lid

Jan 2, 2009
    130
    0
    0
    Brabant
    *zucht*... Ik denk dat ik me ook maar alvast aanmeld hier. Of zijn jullie verder inmiddels allemaal zo ver? Ik hoop het voor jullie van wel natuurlijk!!!
    Vandaag is DE dag, maar ik geloof er niets van. Heb morgen al 15 dagen eigenlijk dagelijks 'voorweeën' die wel netjes een regelmaat hebben van 7-8 minuten, meestal een uurtje. Ze nemen alleen niet in kracht toe....
    Had zo gehoopt dat de kleine zich een beetje aan de planning zou houden. Overtijd lopen is al niet leuk, maar voor ons extra spannend. Heb namelijk op jonge leeftijd meervoudige bekkenfracturen opgelopen. Onderzoeken gehad en men is van mening dat ik een kans moet hebben op een natuurlijke bevalling. Maar hoe groter ukkie wordt, hoe kleiner dus de kans van slagen..... Heel dubbel dus. Bedoel, als een keizersnede veiliger is voor de kleine, dan doe maar meteen. Maar het is ook wel heel erg balen dat ik nu met de dag eigenlijk de kans om het zelf te doen kleiner 'voel' worden.....

15. nijnja

nijnja Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Hoi Pebbles, welkom hier, ook al wil je hier natuurlijk eigenlijk niet bijhoren! Hoe gaan ze bepalen of het een keizersnede wordt? Wat is het beslismoment?

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Hier ook een dagje overtijd. Het rommelt wel aardig, al is dat vandaag minder. Verlies wel sinds een paar dagen gedeelten van de slijmprop en vanochtend zelfs een heleboel ineens. We zullen wel zien, ik ga er maar vanuit dat het nog wel even duurt en hou er toch ook rekening mee dat het elk moment kan gebeuren.

17. Pebbles22

Pebbles22 Actief lid

Jan 2, 2009
    130
    0
    0
    Brabant
    Hai,

Nou gisteren was me het dagje wel zeg! Had de kleine eigenlijk de hele middag niet gevoeld. In het ziekenhuis hadden ze gezegd dat ik dan wel aan de bel moest trekken, omdat et normaal een bewegelijk ding is. Bovendien had ik al weer een tijdje harde buiken (niet met regelmaat en ook niet met toenemende kracht) Dus toch maar even telefoontje gedaan... Ze wilde een CTG-tje maken. Manlief was onderweg, maar toen ik het ziekenhuis ophing had ik hem aan de lijn. Stond ie met pech langs de weg :$
    Dus toen maar bij de buren aangebeld of die me eventjes bij de EHBO wilde droppen.

Toen ik een half uurtje aan de CTG lag was mijn mannetje er ook eindelijk. Ik had de hele tijd al om de 4 minuutjes een soort van wee. Niet krachtig genoeg, maar nu dus wel met regelmaat. De kleine leek te slapen, want zijn hartslag lag netjes tussen de 145 en 155. Ze hebben nog een echo gemaakt, maar de frummel wilde echt niet bewegen. Toen mocht ik dus na 3 uurtjes weer naar huis om te gaan wachten of de weeën wilde doorzetten.
    Jammer maar helaas...ze zijn nu weer zo onregelmatig als wat (al is het dus niet meer helemaal gestopt)

@Nijnja. Dat beslismoment is waarschijnlijk pas nadat de bevalling, al dan niet via inleiding, op gang is gekomen. Dinsdag mag ik weer op controle. Mijn eigen gynaecoloog is alleen met vakantie. Dus loop even bij een arts-assistent. Wil toch wel vragen of we een afspraak kunnen maken voor het inleiden, dan zou ik iets meer rust in mijn koppie krijgen. ;)
    Ik heb namelijk de uitleg gehad dat als mijn bekken toch problemen zou gaan geven bij een 'natuurlijke' bevalling dat dan de ontsluiting blijft 'hangen' of 5-7 CM. Wanneer wee-opwekkers dus niet binnen een uurtje enig resultaat geven in mijn situatie, dan wordt overgegaan op een keizersnede. Omdat ik nu al 2 weken dagelijks voorweeën heb maak ik me toch wel een beetje zorgen dat et gewoon niet door wil zetten.....:(

Belangrijkste is dat de kleine het goed blijft doen. Hij beweegt dan wel veel en veel minder, maar zijn hartslag is nog stevig en er is voldoende vruchtwater. Ben dus vandaag gewoon mee boodschapjes gaan doen....al moet ik dan soms ff stil staan om een hapje extra lucht te nemen ;) Blijf gewoon hopen dat die verrekte voorweeën nu eens een keertje ineens 'echte' weeën worden.

Iedereen succes met die laatste daagjes!!

18. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Hoogvliet
    Zo eindelijk een gaatje gevonden om te vermelden dat Ik afgelopen donderdag bevallen ben.

Het is heel snel gegaan, ze is met persweeen in 3 min. geboren.
    Zo snel had ik het niet verwacht.

Met de kleine meid gaat alles goed, ze heet Esmée, woog 3310 gram en is 51 cm lang.
    En haar grote zus is ook heel trots en ontzettend lief voor haar.

Dames die nog aan het wachten zijn succes het wachten wordt beloond.

19. nijnja

nijnja Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Pebbles: Wat een dag zo in het ziekenhuis. Ik hoop dat de voorweeen al wel wat gedaan hebben.

Lindavg: Gefeliciteerd met Esmée! Is ze uiteindelijk zelf gekomen?

20. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    meiden allemaal veel succes

Share This Page