hier nog eentje die vet overtijd loopt hoor Heb helaas ook nog steeds niet het gevoel dat er binnenkort iets aan zit te komen, nergens last van eigenlijk, geen voorweeen; totaal niks... Wat duurt wachten vreselijk lang! Hoop dat het toch ineens beginnen zal.
Lindavg, gefeliciteerd! Fijn dat je toch niet ingeleid hoefde te worden! Is het behalve het persen verder ook een beetje snel gegaan? Ik vond het persen bij Eva helemaal niet vervelend, dat mag best een uurtje duren (en dat zal ook wel aangezien we weer een 8 a 9 ponder verwachten ), als de ontsluiting maar een beetje opschiet... Anna6, toen ik zwanger was van Eva rommelde er echt helemaal niets, ze hadden al een paar keer geprobeerd te strippen, maar het zat potdicht allemaal. Vrijdag de laatste poging gehad, zondagochtend (precies 41 weken) braken opeens mijn vliezen en 's avonds was Eva er! Het zegt dus allemaal niets.... misschien ben jij morgenavond ook al wel mama . Hier buikgriep gehad, het leek gisteren weg, maar kwam gisteravond weer lekker terug, bij mij en bij Eva . Ik heb gelukkig echt supergoed geslapen vannacht, werd weer als herboren wakker, nu hopen dat de griep wegblijft. Met Eva gaat het ook weer goed, wel 38,5, maar aangezien ze altijd wel een hoge temperatuur heeft is het niet echt koorts, maar slechts een graadje verhoging . Dus morgen kan ze hopelijk gewoon naar de opvang zodat ik nog even kan bijtanken. Verder rommelt het hier nog wel behoorlijk, ik blijf stukken van de slijmprop verliezen (gisteren geloof ik in 1 keer het grootste gedeelte verloren) en veel harde buiken, soms wat pijnlijk. We zullen wel zien wanneer het echt doorzet... als die stomme buikgriep maar wegblijft, ben dat echt een beetje zat.... ik heb straks al pijn genoeg, aan de andere kant, ben ik dan wel alvast een beetje voorbereid
Hey, @Anna6, nou dat 'voorrommelen' zegt dus echt helemaal geen fluit hoor!! Ik loop al 2 weken met voorweeën. Soms wel 2 uur lang heel netjes om de 7 minuutjes. Afgelopen vrijdag zat er zelfs maar 4 minuten tussen. Maar als et allemaal niet krachtig genoeg is, dan heb je er verder weinig aan (ja, met geluk stiekem een klein beetje ontsluiting opgebouwd) Wordt er soms een beetje moedeloos van. Zou liever hebben dat het gewoon nu 1 keer reteveel pijn gaat doen en dat ik er dan vanaf ben. Slijmprop is hier ook al 10 dagen geleden door de toilet gespoeld. En dan al die mensen die enthousiast zeggen 'Nu kan het echt niet lang meer duren hoor' Maar goed, ik ben vrij positief ingesteld en wil dinsdag op de controle in ieder geval proberen om een datum te stellen dat ik ingeleid mag worden. Ben dan 40+4. Heb ik een beetje houvast terug nu DE datum voorbij is. Ga nu lekker een cakeje in de oven zetten....moet wat doen om de dag door te komen Enne beterschap Snoopy1979!!
Dank je wel Pebbles! Leuk dat we op dezelfde datum uitgerekend waren, ben benieuwd wie er straks eerst 'mag'! Ik hou als uiterste datum maar 2 april aan, dan ben ik 42 weken, dus toch een beetje houvast . Maar ik heb er wel vertrouwen in en hoop ook heel erg dat ik die datum niet ga halen en thuis kan bevallen, of in ieder geval thuis kan beginnen. En het rommelen zegt inderdaad ook niets. Maar omdat ik ook buikgriep had (heb? Ik weet het niet meer hoor, maar op het moment voel ik me gelukkig goed ), bereidde de verloskundige me er wel een beetje op voor dat het daardoor wel kon beginnen. Aangezien rommelende darmen ook erg op je baarmoeder kunnen werken. Dat heb ik ook wel gemerkt , maar gelukkig is het niet doorgezet. Ik begin toch liever een klein beetje fris en fruitig aan de bevalling. En ik hoop dat het rommelen al wel wat resultaat heeft gehad, verweking of misschien al wat ontsluiting. Als het dan net zo snel gaat als bij Eva en het gaat echt beginnen, ben ik er in een paar uurtjes vanaf .
@Pebbles22: eigenlijk is het best vervelend als het wel rommelt! Nu je 't zegt kan 'k me er zeker iets bij voorstellen. Je gaat telkens denken dat er iets gaande is, en dan valt het weer tegen! @snoopy1979: hé, dat geeft toch weer een beetje hoop dat het niet hoeft te rommelen! Verloskundige zegt ook iedere week dat ze nog niet verwacht dat de kleine zich snel aankondigd, maar hoop elke keer weer dat ze geen gelijk heeft. Dinsdag moet 'k weer voor controle. Ben wel heel benieuwd of er nog ontwikkelingen zijn! Word dan sowieso gestript (is strippen trouwens altijd mogelijk??) Tja, en anders is het gewoon afwachten tot waarschijnlijk volgende week woensdag!
Ze kunnen alleen strippen als je iets ontsluiting hebt (vingertopje, dus wel zo'n 1 cm). Bij Eva kon dat dus telkens niet, maar het was uiteindelijk ook niet nodig. Hopelijk bij jou ook niet!
Bedankt dames, @nijnja De vk heeft me gestript en vermoedelijk heeft dat geholpen. Had toen net geen 2 cm zei ze maar ze ging het proberen om toch te strippen en in de loop van de dag kreeg ik lichte (voor)weeen, die uiteindelijk doorzetten in echte. @snoopy dank je wel. Misschien vallen die pers weeen bij jou ook wel mee, de gang is al een keer gemaakt he, daarom ging het makelijker natuurlijk. Alhoewel Amy om een hoekje lag en telkens net niet wilde. De echte goede weeen begonnen om 22:00 savonds en tot een uur of 6 in de ochtend was het nog te doen. Daarna was het niet leuk meer zeg maar, maar omdat de weeen nog niet echt om de 5 minuten kwamen kon ik de vk nog niet bellen, uiteindelijk wel gedaan en is toch komen kijken om 9 uur, toen heeft ze me vliezen gebroken en had ze in vruchtwater gepoept,moest toen snel naar ziekenhuis. We moesten ook opschieten van haar, mocht niet eens de maxo cosi meer pakken en is maar goed ook want we waren net in ziekenhuis en toen kwam ze al. Als de brug open had gestaan waar we overheen moesten dan had ze in de auto gekomen waarschijnlijk. Ik zag wel het ergst op tegen aambeien en een eventuele knip maar geen van 2 is gebeurd. Ben wel beetje gescheurd, vermoed omdat het zo snel ging maar daar heb ik veel minder last van dan de knip bij Amy. Succes en sterkte voor de dames die nog moeten.
Linda, op zich dus wel redelijk snel gegaan allemaal. Ik vind het eigenlijk wel raar dat de verloskundige je naar het ziekenhuis liet gaan, ik snap wel dat dat was omdat Esmée in het vruchtwater had gepoept, maar omdat je al zo ver was.... zou helemaal niet goed zijn om dan in de auto te bevallen, dan toch liever thuis. Maar goed, gelukkig is het allemaal goed gegaan. De reden dat van mij het persen wat langer mag duren, is omdat ik het helemaal niet vervelend vond en hoe langer je over het persen doet, hoe minder kans je hebt op scheuren. Eva was 4350 gram, ik heb een uur geperst, waarvan de helft weggezucht vanwege lage hartslag van Eva. Dus het heeft toen goed kunnen oprekken. Omdat dit kindje waarschijnlijk ongeveer even groot is, wil ik het graag weer zo doen. Omdat je met een groot kind dat snel komt toch echt wel redelijk veel kans hebt op inscheuren. En als het even kan, liever niet! Geniet lekker van Esmée! Gaat alles goed?
Snoopy,volgens mij heeft ze me toch vanwege het vruchtwater door gestuurd, maar ze had nog een vrouw met weeen waar ze naar toe moest.En daar denk je achteraf pas aan, wat als het in de auto gebeurd was, de navelstreng zat om haar lijfje en om haar nek dus ja wil er nie aan denken wat er gebeurd zou zijn dan. Maar Esmée was 3310 gram en toch ben ik beetje ingescheurd, had ik idd liever niet gehad maar goed. En als je het zo weer gaat lukken waarom niet. Alles gaat tot nu toe goed, alleen ze plast niet zoveel dus dat wordt in de gaten gehouden. En had geen idee hoe Amy zou reageren maar die is ontzettend gek op haar en kan niet van haar afblijven. Ben jij ook zo benieuwd hoe Eva gaat reageren op haar zusje? En in hoeverre ze op Eva lijkt, dat was ik namelijk wel en ik vind dat ze redelijk op elkaar lijken zeker als je de foto's terug kijkt.
Ik snap de keuze van je verloskundige ook wel op zich, maar goed, zet me wel aan het denken voor als het ons zou gebeuren, want het kan opeens snel gaan blijkt wel. Maar gelukkig is alles goed gegaan en daar gaat het om! En ik denk dat in ons geval, met een groot kind, het persen sowieso wel wat langer zal duren en ik het nog goed kan tegenhouden, mochten we oponthoud krijgen onderweg. Maar ik hoop gewoon thuis te kunnen blijven, maar goed, is toch altijd maar afwachten. Als de kleine er eenmaal is en alles gaat goed, maakt het je volgens mij helemaal niets meer uit. Hopelijk gaat ze snel goed plassen! Ze drinkt verder wel goed? Geef je borst- of flesvoeding? Leuk dat Amy meteen al zo gek op Esmée is! En dat ze op elkaar lijken. Ben ik ook erg benieuwd naar, want het enige beeld dat ik in mijn hoofd heb, is van Eva als baby. Ik hoop dat Eva haar zusje ook meteen erg leuk vindt, maar ik denk het wel. Ze is wel gek op baby's, op het kdv is ze ook heel lief voor ze. Laatst kwamen we haar ophalen, liep ze net naar een wipper waar een baby in lag, bukte voorover en aaide de baby heel lief en ging toen weer verder met spelen. Stond ik daar met tranen in mijn ogen . Dus zal wel goed komen hier. Ze praat thuis ook veel tegen haar knuffels, straks heeft ze een extra maatje om tegen te praten en die na een paar maanden ook nog reageert . En Eva krijgt van haar zusje een knuffel van Lollifant (van Winnie the Pooh), daar is ze echt helemaal weg van. Dus ik denk dat haar zusje dan helemaal niets meer verkeerd kan doen . Zo, heel verhaal
Pffff.....zit er echt even helemaal doorheen hoor..... Had al een weekje of 2 last van beginnende hooikoorts, maar sinds dit weekend zit ik echt helemaal potdicht. Heb ook nog eens astma en die combinatie van astma met hooikoorts en een toch al uitgeput lijf door de zwangerschap breekt me nu wel op. Wil niet nu nog zo aan het einde van mijn zwangerschap aan medicatie gaan sleutelen. Dus ben benieuwd wat ik vanmiddag tijdens mijn controle te horen ga krijgen..... Heb me voorgenomen om in ieder geval niet naar huis te gaan zonder dat er een datum wordt geprikt voor een inleiding! Snoopy, bij jou ook nog niets? Wel van de buikgriep af inmiddels?
Sterkte! Irritant is dat hè, ziek zijn rond je uitgerekende datum.... ik weet er alles van. Hier gelukkig weer helemaal beter. Hier is Lisa inmiddels geboren! Het is echt supersnel gegaan! Verhaal volgt nog, accu van laptop is bijna leeg! Liefs en succes!!!! Snoopy
Snoopy1979: van harte gefeliciteerd met jullie dochter Lisa! Hier gebeurt helaas nog steeds niks... Vandaag controle gehad, en kleine is zowaar zelfs ingedaald in de afgelopen week! Baarmoedermond is voor een groot gedeelte verstreken, en 'k ben gestript. Voel alleen nog steeds niet dat er iets gebeurt!! Donderdag opnieuw strippen en dan vrijdag naar het ziekenhuis voor inwendig onderzoek en datum voor inleiden plannen... Hoop niet dat 't nodig is!
Hallo allemaal, deze kersverse moeder komt zich melden! Ik ben afgelopen vrijdag bevallen van een gezonde flinke jongen, Yoeri, van 4.040 gram. Het was een lange bevalling, om 06.00 donderdag braken mijn vliezen en om 0.30 vrijdag kwam Yoeri op de wereld, maar alles is goed gegaan en het is zo'n mooi mannetje! De eerste dagen waren wel heel zwaar, met name omdat ik door de nachtelijke bevalling in het ziekenhuis helemaal niet opgestart was met borstvoeding en ons mannetje de 1e 24 uur niks geen voedsel binnen heeft gekregen. Resultaat een gefrustreerd mannetje en 2 ouders die niet wisten wat ze moesten doen. Maar we hebben een geweldige kraamhulp en inmiddels lijkt alles zijn ritme te hebben en het ook met de borstvoeding goed te komen. Ik kan nu ook echt genieten van ons mannetje! Margot
Snoopy en Pooltje, van harte gefeliciteerd!!! Nou Anna, dan blijven wij nog over.... Bij mij nog steeds geen onderzoek gedaan naar het verstijken of eventueel onstluiting. Ze kijken steeds alleen met echo en CTG Omdat mijn conditie (door de hooikoorts icm astma en daarnaast ook nog een bekkeninstabiliteit) echt zwaar belabberd is willen ze de inleiding toch echt gaan uitstellen tot 42 weken. De kans van slagen is namelijk kleiner dan de risico's die er aan vast zitten. Belangrijkste is natuurlijk dat de kleine het wel gewoon super doet. Alleen ik voel hem bijna niet meer. Daarom nu om de 2-3 dagen naar het ziekenhuis voor controle. Volgende week dinsdag is mijn eigen gyn er weer. Dan zullen we wel horen of hij de inleiding nog een kans wil gaan geven, of dat het dan uiteindelijk toch nog een keizersnede gaat worden.....
@Pooltje1: van harte gefeliciteerd met jullie zoon Yoeri! Fijn dat alles goed is gegaan! haha Pebbles22, gezellig hé Nog even hoor, 't duurt nu echt niet lang meer! Gister weer voor controle geweest, bloeddruk 125/85. Onderdruk was wel gestegen, maar nog niks om zorgen over te maken. En warempel; ons kereltje is zowaar ingedaald! Het leek er totaal niet meer op dat 'ie dat doen ging, maar toch nog gebeurd dus! De baarmoedermond was voor het grootste gedeelte verstreken, en ze kon het hoofdje goed voelen en dus ook goed strippen. Helaas heeft het strippen veel gedaan, maar net niet het geen waar we op gehoopt hadden Gister middag eerst een fles tonic leeggedronken, toen door het bos gegaan met de auto, en daarna over de hei gewandeld, maar weeen ho maar! 's Avonds heftige pijn gehad, maar 't is jammer genoeg allemaal weer met een sisser afgelopen... Vanmorgen niet echt pijn meer gehad, wel een gedeelte van m'n slijmprop verloren. Morgen weer naar de verloskundige voor nogmaals strippen en vrijdag ziekenhuis afspraak voor datum inleiden te plannen... Maar verder gaat 't goed Zie nu pas dat 'k twee keer bijna hetzelfde bericht zit te typen, hoezo zwangerschapsdementie
@anna6: Ik lees dat je bent gestript..? Heb je er veel last van gehad? Ik kan er ook voor kiezen dat ze dat gaan doen bij mij maar ik twijfel er nog wel heel erg over. Lees toch veel hier op het forum dat het in de meeste gevallen toch ook niet echt heeft geholpen uiteindelijk.. En een hele fles tonic leeggedronken Hopenlijk had je geen last van maagzuur daarna @Pebbles22: wat zijn de voorwaarden van de gyn dat je ingeleid of toch een keizersnede krijgt??? En wat zou je zelf het liefste willen?? Wel lastig met die hooikoorts. Dan is het allemaal toch weer ietsje zwaarder als je overtijd loopt he.. Ik hoop echt dat jullie (net als ik) je kindjes snel kunnen vasthouden in jullie armen!! Van mijn zwschapsgym zijn ze ook allemaal al bevallen.. behalve ik..Alhoewel ik nog niet zover overtijd loop wordt ik er wel elke dag weer een beetje meer verdrietig om.. Nog maar even volhouden met z'n allen!! Het komt er zowiezo aan
@Schildpad Ik loop bij de gyn omdat ik op 15-jarige leeftijd meervoudige bekkenbreuken heb opgelopen. Mijn rechter symfyse is grotendeels verkalkt (net als mijn linker SI-gewricht, maar da's bij de bevalling niet zo spannend) De rek is er dus behoorlijk uit zullen we maar zeggen. De onderzoeken wijzen echter niet uit dat een natuurlijke bevalling uitgesloten is, dus verdient dat de voorkeur van mijn gyn. Emotioneel gezien zou het misschien ook zeker beter zijn voor mij. Alleen hoe langer de baby blijft zitten, hoe groter hij wordt. 't Was al geen ukkie... ze schatten 8 pond (en ik ben zelf maar 1.62) En nu ik dan ook nog eens minder energie krijg... Ik ben er gewoon een klein beetje huiverig voor dat het gewoon allemaal niet zo erg meer wil lukken. Wat ik zeker niet wil is een kunstverlossing. De kracht die er dan van buitenaf op mijn bekken gezet wordt gaat me een veel langer herstel opleveren dan een keizersnede (is mijn eigen mening hoor ) Ik hoor wel hoe mijn gyn er aanstaande dinsdag over denkt....
Meiden! Ik hoop dat jullie snel mogen gaan bevallen.... Ik heb niet alles bij gelezen maar heb geduld! (inleiden is ook niet alles - spreek uit ervaring..) Hoop op een mooie bevalling en gezonde kindjes voor jullie groetjes