Ik ga volgende week woensdag voor het eerst naar de verloskundige. Ik heb een afspraak van een uur. Maakt zij ook een echo of moet ik daar een andere afspraak elders voor maken? Of doet de verloskundige dat? Ik zit nu op 8 weken ongeveer, dus volgende week op ruim 9.
Dat hangt ervanaf of jouw praktijk zelf een echoapparaat in huis heeft (+ iemand die daarvoor is opgeleid) of niet. Toen ik bij mijn vk liep hadden ze die nog niet en moest ik een aparte afspraak maken bij het echocentrum. Nu heeft een van de vk's de echoscopie-opleiding gevolgd en doen ze het wel zelf. Zul je dus bij je eigen praktijk moeten vragen.
Ik heb ook wel eens gehoord dat de eerste afspraak voor de intake is. En dat men dan een nieuwe afspraak maakt voor de eerste echo. Zou wel je partner meenemen. Bij de intake vragen ze ook naar familiegeschiedenis e.d. en als men toch een echo maakt is het erg leuk natuurlijk als je partner er ook bij is. Je kunt natuurlijk altijd even bellen als je het zeker wilt weten. Succes!