oordopjes vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door eline2014, 19 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eline2014

eline2014 Niet meer actief

mijn vriend snurkt extreem,en ik kan daardoor echt moeilijk slapen.
    heb al oordopjes geprobeert van de kruidvat,van die gele,maar die helpen echt niet.
    weet iemand misschien echt goede oordopjes die veel geluid tegen houden?

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
  3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Koop altijd die van kruitvat

Ohropax of otalgan beide goed voor geluid tegen te houden.

Maar beste werkt nog om te gaan slapen voordat man slaapt. Dan snurkt hijsen niet als ik in slaap probeer te vallen, diepere slaap hoor ik het minder goed.

4. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Bij de hema heb je van die felgekleurde afgeronde oordopjes van een soort schuim. Als je de oordopjes eerst samen knijpt zodat ze smaller zijn kan je ze ver in je oor stoppen. Dan zetten ze vanzelf weer uit en hoor je nog vrij weinig.

HEMA oordoppen

Je moet ze dus goed inbrengen, dan werken ze het beste.

5. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik vraag me altijd af of ik dan de wekker nog wel hoor 's ochtends. Of als mijn zoontje huilt...dat houdt mij altijd tegen oordoppen te gebruiken. Hoe doen jullie dat?

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hoor genoeg. ... babyfoon staat aan omdat zoon een verdieping hoger ligt dan ons. Dochter hoor ik zelfs naar de wc gaan.

En omdat ik beter slaap, ben ik uitgeruster.....en dus vaak al half wakker voor de wekker. En die staat gewoon zacht, want mijn man hoort hem nooit ;)

7. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    vriendlief met neusdruppels en neusstrips naar bed sturen! gelukkig snurkt die van mij niet maar mn vader zaagt het hele zwarte woud om als hij bovenstaande niet neemt. al heeft hij nu zo een masker omdat hij apneu bleek te hebben. succes!

8. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik gebruik orthopax. fantastische dingen.
    en verder gebruik ik mn vuisten en benen. als ie te erg snurkt krijgt ie mooi een beuk met iets..

fem hoor ik altijd! bij t eerste huiltje hoor ik haar al.
    toen ze nog naast me lag hoorde ik haar al voordat ze echt huilde, meer een beetje mopperen zeg maar!

9. itzme

itzme Actief lid

12 jul 2010
    156
    0
    16
    Verschillende oordoppen geprobeerd. Ook laten aanmeten op het oor (rond de 90 euro geloof ik) maar die vielen ondanks dat ze op je oor zijn gemaakt toch nog snel uit en zitten niet zo goed en geluiddicht als de doppen van Ohropax.

10. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
  11. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    5 jaar geleden was ik het gesnurk en de ademstops beu en manlief naar de dokter gestuurd. Die hem door heeft gestuurd naar een slaapcentrum voor een test.
    Wat ik al dacht bleek juist te zijn: Zware slaapapneu (tijdens de slaaptest pieken gehaald tot 70 decibel + een paar ton aan ademstops per nacht).
    Sindsdien slaapt ie met een CPAP-masker.

En ik ... ik slaap eindelijk :).

Het werkt wel enkel als ie het masker effectief op heeft. Als we onverwacht ergens blijven slapen (en hij dus zijn masker niet mee heeft), doe ik weer geen oog dicht, want snurkt hij weer.

Hij vond overigens altijd dat ik overdreef. Tot hij - ondanks een periode werkloosheid en dus niet vermoeid door werk waar hij het altijd op stak - echt wel continu op elke stoel in slaap viel overdag.
    En de dokters bovendien heel duidelijk waren. (Tussen de periode van de test en dat hij het masker effectief had, mocht hij overigens niet rijden van de verzekering. Het gevaar op in slaap vallen achter 't stuur was te groot. Wat ik ook al had gemerkt.)

12. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Aan oordoppen ben ik overigens niet begonnen.
    Vind ik zelf hatelijk irritant, vallen continu uit en ik had nog minder geslapen.

13. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik de party plugs van alpine. Zitten supercomfortabel en vallen niet uit je oor. Je hebt er diverse uitvoeringen van waaronder een slaap variant. Je moet even goed kijken naar de kleur van het ringetje, die geeft de mate van demping aan. Ze kosten tussen de 10 en 20 euro maar je kunt ze met een beetje zachte zeep gewoon wassen.

14. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Ik heb de slaapvariant hiervan (groen) en die werken prima. Het fijne is dat ze je oor niet volledig afsluiten zoals met die schuimdingen, daar kreeg ik echt last van.

15. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Ik gebruik opmaat gemaakt, omdat er dan een mal van je oor gemaakt wordt sluiten deze perfect af.
    Bij de universele was ik er vaak na een paar uur alweer een kwijt.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.227
    23.300
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik gebruik Ohropax. Dat zijn van die wassen oordopjes. Perfect! En hoor gewoon de wekker enzo.
    Ik zou ook kijken of er iets aan het snurken gedaan kan worden, je man mag daar best een klein beetje moeite voor doen. Vind ik dan :)

17. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Mijn man snurkt ook.
    Ik ben eerst die gele van de kruidvat gaan gebruiken maar die vond ik pijnlijk.
    Ik gebruik nu die oranje, gele van de etos, die kun je plat daaien, in je oor stoppen, en dan zetten ze uit.
    Deze zitten erg fijn en ik slaap er heerlijk door!
    mijn dochters hoor ik trouwens eel gewoon.

Deel Deze Pagina