Bedjes delen kinderdagverblijf

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Luna28, 9 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik ging vanmiddag onze kindjes halen van het kdv en onze dochter sliep nog. Ze lag alleen dus mocht haar zelf uit bed halen.
    Ze lag niet in haar eigen bedje, maar op een andere kamer in het bed van een ander kindje wat er vandaag niet was. De reden? Er lag een kindje op haar kamertje waarvan ze twijfelde of dat wel goed zou gaan. Waarschijnlijk huilde dit kindje veel, ik heb daar verder niet naar gevraagd. Wat mij wel verbaasde was dat de lakentjes van het matrasje niet zou worden verschoond nu onze dochter in dat andere bedje had gelegen. Verschonen doen ze eens per week of eerder als het vies is.

Ik zei dat ik dit vies vond. Ik ga morgen nog wel even vragen wat gebruikelijk is, maar ik was toch echt in de veronderstelling dat matrasjes omgedraaid werden als er een ander kindje op zou slapen. Dat doen ze dus niet meer :( Dus de hele week liggen er verschillende kindjes op dezelfde matrasjes met dezelfde lakentjes :(

Ik ben even benieuwd hoe dat op andere kinderdagverblijven gaat, want ik vind dit eigenlijk heel vies.

2. adi

adi Niet meer actief

Kindjes zijn toch niet zo vies dat je een matras om moet draaien?
    Ze liggen toch ook bij elkaar in de box, op de grond, stoppen hetzelfde speelgoed in de mond enz
    Ik zou me echt niet druk maken als mijn kind op dezelfde (schone) laken ligt als een andere baby.

Verder vind ik 1x per week verschonen veel te weinig voor een kdv. Bij ons hadden kinderen geen eigen bedden, maar werd beddengoed elke dag verschoond.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Waarom vind je het vies als kindjes in hetzelfde bed liggen? Ooit al gezien wat ze allemaal in hun mond stoppen?

4. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Ze zitten toch ook op elkaars stoeltjes, spelen met hetzelfde speelgoed, delen weet ik het wat?

Lieverd. Ik denk dat je je echt te druk maakt.
    Mocht dit echt een probleem zijn voor je zou ik eerder voor een oppas aan huis gaan.
    Maar misschien denk ik er wel te makkelijk over!

5. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik heb 2 kindjes, ik weet wat ze allemaal in hun mond stoppen :D
    Wat mij eigenlijk het meeste stoort is dat ze zeggen we draaien matrasjes om en dat vervolgens dus niet doen. En 1 x per week verschonen vind ik erg weinig. Helemaal als er 2 (of misschien wel meer) kindjes op dezelfde lakentjes slapen. Maar misschien overdrijf ik wel. Ik kan veel hebben, maar snottebellen van een ander kindje in m'n dochter haar bedje waar zij dan met haar gezicht in ligt te slapen. Brrrrr

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.283
    16.685
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind het erg overdreven.
    Ik heb er nog nooit over nagedacht maar kan me goed voorstellen dat ze niet steeds lakens gaan verschonen.
    Kost een berg om steeds al die lakens te wassen en ook belastend voor het milieu.
    Zolang ze maar niet met hoofdluis in bed worden gelegd.

7. adi

adi Niet meer actief

Maar dan zou ik het anders insteken.
    Want ik vind het ook vies als een kind in eigen snotteballen moet gaan liggen. Dan moeten ze überhaupt bedden vaker verschonen, onafhankelijk van welk kind erin ligt.

8. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Dat sowieso. Ze zeggen dat ze wel verschonen als de lakentjes erg vies zijn. Daar moet ik dan maar op vertrouwen.

9. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Even een update: Ik heb de leidinggevende gesproken en zij geeft aan dat 1x per week verschonen minimaal is en dat bedjes best gedeeld kunnen worden, maar elk kind zijn/haar eigen lakentjes hoort te hebben. Dat van die matrasjes omdraaien hoort wel te gebeuren. Ze ging er mee naar de leidsters.

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Lag je kindje ook echt in de snottebellen van een ander kind of was dit een voorbeeld....?

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik vind het overdreven. Mits de lakentjes niet onder het snot zitten, of andere vies spul, zie ik niet in waarom dat zo een probleem moet zijn.

12. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Dat mag je vinden. Ik vind het vies en zoals ik in een ander bericht al aangaf, het hoort ook gewoon zo te zijn dat elk kindje zijn/haar eigen lakentjes heeft. Als je naar een hotel gaat wil je toch ook niet slapen in lakens waar iemand anders in heeft geslapen? Ik niet hoor. Maar goed, het is opgelost. Ik was gewoon benieuwd hoe het er bij andere kinderdagverblijven geregeld is. Hier mag een slotje op.

13. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.280
    2.984
    113
    Op verzoek gesloten.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

Deel Deze Pagina